Doom 3 video settings

Permalänk

Doom 3 video settings

Tänkte rackarns börja spela lite Doom 3 igen då det var ett tag sedan.
Så efter att jag har patchat allting klart startar jag spelet och försöker ändra
Video settings till max, står redan som default på Ultra men med 640*480 i upplösning
så känns ganska lovande, ändrar till 1280*1024 då min skärm inte klarar nånting högre, iaf
inget som spelet verkar klara av själv, Anti aliasing till 16 och startar om.

Men av någon anledning så återgår spelet till default igen, 640*480 och ingen AA,
vad jag än väljer av någon av dom båda så återgår spelet till default efter att jag har startat om.
Som sagt spelet är patchat till 1.31 och har senaste drivrutinerna.
Försökte ändra kompatibilitet till XP och några andra men hjälpte inte heller, hörde att någon hade ändrat via en config.exe filen i doom mappen men det funkade inte heller.

Så kan det vara något problem med Windows 7 tillsammans med Doom 3, köpte Quake 4 för några dagar sedan och det funkar utan problem och dom kör väll på samma motor m.m?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.