Kablar - från högtalare till reciever

Permalänk
Medlem

Kablar - från högtalare till reciever

Hejsan,

Har precis köpt mitt första hemmabio system och funderar på vilka kablar jag ska använda för att koppla ihop allting med.

Högtalar paketet: Jamo S 606 HCS 3 5.0
Egenskaper för Jamo S 606 HCS 3 5.0

Recievern: Onkyo TX-SR508
Onkyo TX-SR508 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar

Bilder på hur ena suround högtalaren ser ut, hoppas att det kommer hjälpa litegran iaf.
Imageshack - dsc01681vb.jpg
Imageshack - dsc01683i.jpg
Imageshack - dsc01684jm.jpg
Imageshack - dsc01686xq.jpg

Vilka kablar kan ni rekommendera? Har ni några tips på hur jag ska koppla ihop allting?

Denna kabel håller jag på och kollar nu, verkar den bra? Är det allt som behövs?
Accurate Högtalarkabel 2x2,5mmTransparent - Fyndbörsen

Tack på förhand!

Permalänk

Japp! allt du behöver för att koppla högtalare till reciever är vanliga högtalarkablas som du länkat. Skulle dock rekommendera att du tar en kabel av bra kvalité då billigare kablar kan prestera sämre och framförallt vara ett helvete att skala.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Det fungerar nog med nästan vilken kabel som hälst. så länge den leder ström haha men köp 1mmx2 räcker o är inte för dyrt.

Permalänk
Medlem

Jag har sen flera år tillbaka kört med Supra CLASSIC 2x2,5 Ice Blue eller Supra CLASSIC MINI 2X1.6 White.

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/kablar/hogtalarkabel/Supra...

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/kablar/hogtalarkabel/Supra...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Såg nu att den kablen du länjkade va billig. ta den den fungerar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle24:

Hejsan,

Har precis köpt mitt första hemmabio system och funderar på vilka kablar jag ska använda för att koppla ihop allting med.

Högtalar paketet: Jamo S 606 HCS 3 5.0
Egenskaper för Jamo S 606 HCS 3 5.0

Recievern: Onkyo TX-SR508
Onkyo TX-SR508 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar

Bilder på hur ena suround högtalaren ser ut, hoppas att det kommer hjälpa litegran iaf.
Imageshack - dsc01681vb.jpg
Imageshack - dsc01683i.jpg
Imageshack - dsc01684jm.jpg
Imageshack - dsc01686xq.jpg

Vilka kablar kan ni rekommendera? Har ni några tips på hur jag ska koppla ihop allting?

Denna kabel håller jag på och kollar nu, verkar den bra? Är det allt som behövs?
Accurate Högtalarkabel 2x2,5mmTransparent - Fyndbörsen

Tack på förhand!

Spelar ingen större roll vilka kablar man väljer.
Vill du ändå ta i lite så kan du kolla in dessa
QED Original Kabel | Hi-Fi Klubben