Problem med Corel VideoStudio Pro - Använda AVI fil

Permalänk
Medlem

Problem med Corel VideoStudio Pro - Använda AVI fil

Va inga som helst problem och redigera förut när jag hade min gamla kamera. Och filerna va AVI och hade en upplösning på 640 x 480.
Har nu införskaffat mig en ny kamera där jag kan filma i HD. Och filerna är MOV, detta gör att jag får konvertera till AVI.
När jag sedan ska använda filen i programmet så går används processorn maximalt och det är verkligen är hur segt som helst och helt outhärdligt för att kunna redigera filmer.
Det som är konstigt är då jag har filen MPG så är det inte några som helst problem. Nu undrar jag givetvis vad det här beror på?
Är ju knappast processorn som inte räcker till utan detta sker enbart då en AVI - fil som konverteras ifrån MOV ska användas.
Notera att det går hur bra som helst att använda filen programmet Windows Live Movie Maker. Vore jätte tacksam för svar!

MVH Erik Svensson

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06

Permalänk
Medlem

Vad använder du för att konvertera? Kanske det är programmet det är fel på (den som konverterar).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!