Permalänk

I Huset

[PRYLAR I BRUK]
-Cisco ASA 5505 Security Plus
-Cisco C2960S-24PS-L
-Cisco WLC 2504
-Cisco Aironet AP1142N x3

[PRYLAR PÅ HYLLAN]
-Cisco Router 1921
-Cisco Catalyst C2960G-24TC-L x3
-Cisco Router 1812 x2
-MRV MR2326-S4C

Besök galleriet här

Visa signatur

[ASA 5505 Security Plus][C2960S-24PS-L][WLC 2504][AP1142Nx3]
[6 Servrar][4 Datamaskiner][3 Fickmaskiner]

Permalänk
Medlem

mycket tydligt, keep it up

Permalänk

ser riktigt trevligt ut, detta kommer jag att följa

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Väldig fin uppritning måste jag säga. detta kommer att följas

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läckert! Men varför har du skrivit "Unix" på en GNU/Linux-server?

Permalänk

Jättebra att planera innan man sätter igång med renoveringen.

När jag byggde för 17 år sedan så drog jag ner dubbla VP 16- rör till varje rum. Alla rör mynnar ut i Eljos centrala teledosa på vinden, visste inte då vad man kunde använda alla dessa tomrör till.

När tiden sedan blev mogen var det bara att dra i Kat5e till alla rum och man fick sig ett Gigabitnät. På vinden hamnade patchpanelen, modem, router och switchar. På sommaren så har jag en större PC-fläkt som blåser över apparaterna. Har fungerat klanderfritt i 7 år, trots stora temperaturskillnader.

Ett tips är att redan nu förbereda för fyra uttag i de rum som vet med sig kommer att ha två apparater, så slipper du använda dig av småswitchar när inte uttagen räcker. Ofta har det en förmåga att bli mer IP-baserade apparater än vad man tänkt sig från början.
Kommer du att använda dig av oskärmad Kat5e så går det fint att trycka i dubbla kablar i ett 16 rör.

/ Robert

Permalänk
Medlem

Ser ut vara en bra start.

Förstår dock inte varför server 3 använder sig utav Windows. En Linux eller UNIX distribution hade fungerat bra och kanske t.om bättre om det nu är lite ont om RAM.

Permalänk

Riktigt snyggt gjort må jag säga!
Detta ska verkligen följas upp..

Vilken version av VMware kör du för att göra virtualisera serverna?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Nåt sånt vill jag också göra!
Spännande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det för program som används för att rita upp skissen över nätverket?

Permalänk
Medlem

Herregud.. Hur stort är ditt hus egentligen, skulle GÄRNA vilja se kamera bilder på't någon gång.

och den där i3:an överför ju jättebra så jag tycker det är helt klart "värt" att låta den få dra sina 69 watt + priset.

Det var den burken som skulle köra med VMware va?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Nice!

Ser bra ut Tim Riktigt snygg illustration över nätverket.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra illustration och det var ingen dålig villa du bodde i.

Riktigt fint måste jag säga

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

du har precis likadanna hörlurar och tangentbord som jag, jävligt bra tangentbord, låter intil nästan ingenting ! fast jag föredrar mer dem med sladd :), lite större också (har båda)

Permalänk
Skrivet av robert100:

Jättebra att planera innan man sätter igång med renoveringen.

När jag byggde för 17 år sedan så drog jag ner dubbla VP 16- rör till varje rum. Alla rör mynnar ut i Eljos centrala teledosa på vinden, visste inte då vad man kunde använda alla dessa tomrör till.

När tiden sedan blev mogen var det bara att dra i Kat5e till alla rum och man fick sig ett Gigabitnät. På vinden hamnade patchpanelen, modem, router och switchar. På sommaren så har jag en större PC-fläkt som blåser över apparaterna. Har fungerat klanderfritt i 7 år, trots stora temperaturskillnader.

Ett tips är att redan nu förbereda för fyra uttag i de rum som vet med sig kommer att ha två apparater, så slipper du använda dig av småswitchar när inte uttagen räcker. Ofta har det en förmåga att bli mer IP-baserade apparater än vad man tänkt sig från början.
Kommer du att använda dig av oskärmad Kat5e så går det fint att trycka i dubbla kablar i ett 16 rör.

/ Robert

Nice. Här i norrland kan vi ha en temperaturskillnad på 70*C (+30 till -40). Har faktiskt hänt. Tänkte faktiskt lägga ut 4 linor där man kan tänkas ha TV. 24 portar finns ju att disponera. Och vem vet - Kanske behövs kat5e i köket i framtiden! Man kanske skulle trycka dit nån kabel dit också. Har ca. 500 meter kabel liggandes. Lika bra att använda det. Tack, Robert.

Skrivet av Geeeh:

Ser ut vara en bra start.

Förstår dock inte varför server 3 använder sig utav Windows. En Linux eller UNIX distribution hade fungerat bra och kanske t.om bättre om det nu är lite ont om RAM.

Blev bara 2 servrar i slutändan. Täntke separera AD CS och AD DS, men det kändes som överkurs. Servern slukar som mest 2GB i nuläget. (w2k8r2 + Debian)

Skrivet av Skogsmulletrance:

Riktigt snyggt gjort må jag säga!
Detta ska verkligen följas upp..

Vilken version av VMware kör du för att göra virtualisera serverna?

VMware Workstation 7.1.2. Funkar som paket på julafton. Tack

Skrivet av Hayvosh:

Vad är det för program som används för att rita upp skissen över nätverket?

Nätverk: Microsoft Visio 2010, Ritning av huset: Archicad 14

Skrivet av TimeLeap:

Herregud.. Hur stort är ditt hus egentligen, skulle GÄRNA vilja se kamera bilder på't någon gång.

och den där i3:an överför ju jättebra så jag tycker det är helt klart "värt" att låta den få dra sina 69 watt + priset.

Det var den burken som skulle köra med VMware va?

Lägger upp fler bilder i framtiden när vi flyttat in.
Alla server-tjänster körs på i3:an. Riktigt nöjd faktiskt. För 5700sek får man mkt nuförtiden.

Skrivet av nickekanon:

Ser bra ut Tim Riktigt snygg illustration över nätverket.

Tack, min vän. Lägg upp ditt också! Du har ju mer att komma med!

Skrivet av Afrasbaba:

Väldigt bra illustration och det var ingen dålig villa du bodde i.

Riktigt fint måste jag säga

Bor just nu i lägenhet, men ska förflytta oss till huset nån gång i framtiden. (Huset står i en annan stad)
Tack!

Skrivet av KsKz_91:

du har precis likadanna hörlurar och tangentbord som jag, jävligt bra tangentbord, låter intil nästan ingenting ! fast jag föredrar mer dem med sladd :), lite större också (har båda)

Hörlurarna är hur bra som helst! Har både med tråd och trådlösa tangentbord. Tråd är ju alltid bätttre.
Annars är jag lite sugen på K701. Hade K501 innan mina nuvarande. Låter faktiskt bättre med halvöppna hörlurar. Fördelen med K271 är ett motståndet på 55oHm, så de funkar med ipod. Och att de är som hörselkåpor. Låter INGET utåt.

Visa signatur

[ASA 5505 Security Plus][C2960S-24PS-L][WLC 2504][AP1142Nx3]
[6 Servrar][4 Datamaskiner][3 Fickmaskiner]

Permalänk
Medlem

UNDEBART!!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder vad vill du ha för betyg hmmmm

Permalänk
Medlem

Jag säger det rakt ut: _JÄVLAR_ Vilken fin utsikt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
SpelClockers

Klarar routern av 100/100 med brandvägg och NAT konfigurerat? Om inte, hur hög throughput får du? Har själv en 1812 som ska konfigureras när jag har tiden och orken.. men vill inte slänga på allt för mycket funktioner ifall den inte skulle hänga med..

I övrigt väldigt trevligt hemmanätverk du har byggt upp!

Permalänk

jävlar vad planerat óch detaljerat. GJ säger jag bara ^^

Permalänk
Medlem

Användning av cisco pryttlar i hemmet är helt klart värt 10p.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint, lite översiktsbilder hade varit najs.

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt, hade gärna sett lite fler bilder på utsikten

Visa signatur

OS: Windows 8.1  –  CPU: Intel Core i7 950 3.07GHz (at 3060 MHz)  –  Memory usage: 4041/6143 MB (65%)  –  Graphics: nVidia GeForce GTX 470 (1920x1200x32bit 59Hz)

Permalänk
Medlem

Självklar 4, men möjlig 5a om du delar lite flera bilder Det jag såg var välstädat och snyggt, but moar pictures!

Skickades från m.sweclockers.com