Deltaco tar "osynlig kabel" till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Deltaco tar "osynlig kabel" till Sverige

Med den klatschiga sloganen "Varför ha kabeln i vägen när du kan ha den på väggen?" lanserar Deltaco kablar tunna nog att döljas bakom tapeten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Synd att det var just Deltaco, men trevligt annars.

Permalänk

Coolt!

Rätt häftigt att ha sådana istället för vanliga om man vill ha det stiligt på väggarna

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

Den där lösningen gillade jag. Har retat mig i flera år på hur svårt de är att få en kabeldragning snygg utan att behöva använda särskilda lister och kanaler för att dölja kabeln. Jag undrar dock vilken standard de är på kabeln om man skall nyttja de till nätvärk. Cat 6 vore riktigt fint.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Detta gillas starkt! Vill ha!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Den där lösningen gillade jag. Har retat mig i flera år på hur svårt de är att få en kabeldragning snygg utan att behöva använda särskilda lister och kanaler för att dölja kabeln. Jag undrar dock vilken standard de är på kabeln om man skall nyttja de till nätvärk. Cat 6 vore riktigt fint.

Den finns i CAT6.

Kostar i runda slängar 300kr för 2 meter, så inte billigt.

Permalänk
Medlem

Träligt när man vill möblera om.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Väldigt attraktivt och att man kan handla av deltaco genom firman gör ju inte saken värre lite svårt att ha dem genom väggar dock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marwelln:

Synd att det var just Deltaco, men trevligt annars.

Vad är det för fel på Deltaco? Hade du hellre önskat att det var Van Den Hul som sålt dem för 10 ggr priset?

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Synd att det var just Deltaco, men trevligt annars.

Tycker dem har bra priser, sen vad man kan säga om deras "egna" produkter är nått annat som inte har med denna produkt att göra.

Permalänk
Medlem

står ju att man kan måla över, okej jag gör de då, sen vill jag flytta på datorn kanske? eller flytta till en annan lägenhet, då va de inte så smidigt längre

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Häftigt, synd att det inte var billigare. Hade inte sagt nej till en sån där som tp kabel på 10m

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

står ju att man kan måla över, okej jag gör de då, sen vill jag flytta på datorn kanske? eller flytta till en annan lägenhet, då va de inte så smidigt längre

Ja men dessa kablar är ju för fast installation (du får ett väggutag) inte temporär som du snackar om, inte drar du kablar i kabelrännor mm i en lägenhet/hus och plockarbort skiten sen (är ju nästan lika mycket jobb bara de) , möblerar du sedan om får du dra en kabel internt i rummt på ett snyggt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

står ju att man kan måla över, okej jag gör de då, sen vill jag flytta på datorn kanske? eller flytta till en annan lägenhet, då va de inte så smidigt längre

Måla om igen da?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Den finns i CAT6.

Kostar i runda slängar 300kr för 2 meter, så inte billigt.

Då är de iaf ett bra val om man beslutar sig för att investera i detta. Lite roligare den dagen man gör över till 10Gbps nätverk. Då är inte Cat 5e så rolig. Men som du skriver så gjorde priset ont!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant då jag precis har köpt mig en bostadsrätt, behöver dra en massa nätverkskabel!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Proffsmoddare

Ohh noes! Nu kommer folk börja dra mer saker i väggarna som inte kan! Ungefär som när Martin timell fräste ut en skåra i golvlisten och la en elkabel där och sedan spikade fast den!

Dock så är väl detta inte så farligt men fortfarande ganska drygt för elektriker osv.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

När det gäller TP så tror jag inte det är bra då det är vicktigt att trådarna är tvistade.. så den tappar nog endel BW...

Permalänk
Medlem

Kan väl vara bra om man planerar att bo på samma ställe en längre tid, och om man inte gillar att möblera om

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Ska jag vara ärlig tror jag inte så mycket på denna produkt, det finns för många potentiella brister.

Skrivet av Brodholm:

Ohh noes! Nu kommer folk börja dra mer saker i väggarna som inte kan! Ungefär som när Martin timell fräste ut en skåra i golvlisten och la en elkabel där och sedan spikade fast den!

Snälla säga att det finns ett klipp på youtube eller nåt? :3

Permalänk
Medlem

Taskigt läge om sambon spikar en tavla tvärs igenom den "Konstigt varför kommer det ingen bild i projektorn?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

När det gäller TP så tror jag inte det är bra då det är vicktigt att trådarna är tvistade.. så den tappar nog endel BW...

Tror tvistningen främst för för att reducera cross-talk mellan kablarna, och det åstadkomms nog i denna genom att trådarna fysiskt ligger långt från varandra.

Tvistning hjälper väl även att reducera inverkan från utomstående elektromagnetism, men detta bör vara rätt lågt där dessa kablar går.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

står ju att man kan måla över, okej jag gör de då, sen vill jag flytta på datorn kanske? eller flytta till en annan lägenhet, då va de inte så smidigt längre

Måla om igen då?

Det har väl aldrig varit smidigt att flytta, tror inte kabeln är största problemet.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Vattendroppe:

Ska jag vara ärlig tror jag inte så mycket på denna produkt, det finns för många potentiella brister.

Snälla säga att det finns ett klipp på youtube eller nåt? :3

Tror det var elsäkerhetsverket som la upp det på sin sida. Dock text. Såg själv avsnittet för länge sedan. Möjligt att det finns klipp på youtube

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Tror det var elsäkerhetsverket som la upp det på sin sida. Dock text. Såg själv avsnittet för länge sedan. Möjligt att det finns klipp på youtube

Men Söte Göte! Helt livsfarligt ju! Skulle (inte) vilja se nästa husägare som glad i hågen drar en spik genom den listen.. Snälla säg att du kan hitta länk till Youtube eller inlägget på Elsäkerhetsverket!
(sökte, men kunde inte hitta)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Med så korta sträckor det rör sig om är det nog inget enormt problem att kabeln varken är tvinnad eller skärmad.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nME:

Men Söte Göte! Helt livsfarligt ju! Skulle (inte) vilja se nästa husägare som glad i hågen drar en spik genom den listen.. Snälla säg att du kan hitta länk till Youtube eller inlägget på Elsäkerhetsverket!
(sökte, men kunde inte hitta)

Var några år sedan. Jag hittar tyvärr inget

Visa signatur

[Project]
WING X99