Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

Lite gullig med avrundade hörnen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

12.2 kg

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Fast "otroligt bra" måste väl vara ett svårt betyg att ge om du inte ens monterat något i det än : P?

Det är inte så svårt att få ett bra intryck om man gått över varje liten detalj väldigt många gånger sen så förstår jag inte snacket om att denna skulle vara dyr.

Permalänk
Medlem

Går det att byta ut fläkten i fronten?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Det är inte så svårt att få ett bra intryck om man gått över varje liten detalj väldigt många gånger sen så förstår jag inte snacket om att denna skulle vara dyr.

den kostar typ 500 kr mer än r2, mer än 60% dyrare altså. dessutom finns det flera kompetenta fulltowerchassin som är billigare än 600t

Permalänk
Skrivet av alibababert:

den kostar typ 500 kr mer än r2, mer än 60% dyrare altså. dessutom finns det flera kompetenta fulltowerchassin som är billigare än 600t

Fulltower betyder inte mycket tycker jag då 600T är mer än man behöver om man inte ska satsa på att vattenkyla mer än CPU'n. Kan inte säga mycket om FD's prylar då jag endast känt på nån låda från dem och det var inte direkt kvalité jag fick intryck av, men alla tycker vi olika och enligt mig är 600T värd varenda öre.

Permalänk

Hur vet ni att fläktarna kyler för dåligt om ni inte testade tempen ordentligt?

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att ge mycket beröm till de som gör videos! Detta var även en väldigt bra review av ett helt okej chassi, men jag köper ett Corsair Obsidian 800D då jag anser att det är värt de extra pengarna Men ett mycket bra chassi om man inte har de extra pengarna att gå upp några steg.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerad, detta kan mycket väl ersätta min gamla plåthäck. Byta chassi ger även en anledning till att göra en storstädning.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Måste också få ge lite beröm för en mycket bra video recension

Hade själv siktet inställt på 600t men med tanke på att man inte kan slå av fläktarnas belysning vet jag inte längre...

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tycker det är ett otroligt bra chassi, har inte monterat i nått i mitt än men gillar det bättre än 800D helt klart. Tycker det var svagt av SweC att inte nämna att den nedre HDD-buren också går att ta bort, men inte nått många kommer utnytja antar jag.

Men man förstår ju att det går att ta bort den nedre också, det såg jag med en gång och jag tror de flesta andra också gjorde det. Och om man nu skulle köpa ett chassi för 1.400kr så skulle man inte bara titta på en video, man skulle gå in på Corsairs hemsida och titta på alla specifikationerna till chassit. ELLER så tittar man på chassit i en butik så får man se det IRL. Så det är inte alls SVAGT av sweclockers.

En mycket bra videorecension av Jonas och Sweclockers!
(Nu fattas bara en videorecension av Fractal design XL)

Permalänk
Medlem

Sweclockers har gjort mig fattig otaliga gånger genom åren när De presenterat någonting nytt, och jag tror inte att detta kommer att bli ett undantag.

Permalänk
Medlem

Mycket bra chassi recensioner, Sweclockers. Fortsätt med det!

Förslag: Jag skulle gärna vilja se något nytt Cooler Master chassi ifall det skulle komma, som review då.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut med smarta lösningar. Att släcka lysdioder är ingen större operation och borde inte hindra någon från att köpa chassit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Bra videorecension. Jag reagerade dock lite på att testaren står bortvänd från kameran när han berättar om detaljer inuti chassit. Även om man bara ser en arm/axel så känns det personligare och trevligare om man står "rättvänd". Ungefär som att inte prata medan man skriver på whiteboarden som lärare, utan vända tills man kan vända sig mot publiken.

Permalänk
Medlem

Bra video! Verkligen proffsigt!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Men man förstår ju att det går att ta bort den nedre också, det såg jag med en gång och jag tror de flesta andra också gjorde det. Och om man nu skulle köpa ett chassi för 1.400kr så skulle man inte bara titta på en video, man skulle gå in på Corsairs hemsida och titta på alla specifikationerna till chassit. ELLER så tittar man på chassit i en butik så får man se det IRL. Så det är inte alls SVAGT av sweclockers.

En mycket bra videorecension av Jonas och Sweclockers!
(Nu fattas bara en videorecension av Fractal design XL)

Tyvärr så har inte alla möjlighet att se ett irl, sen så får du tycka vad du vill det gör jag och jag står fast vid att det var en halvdann recension.

Permalänk
Medlem

Trevlig recension, mer sådant! Sitter själv med ett 800D och är mycket nöjd. Och 600T såg ju faktiskt väldigt rymligt ut för att vara ett miditower.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Grym recension! Ett hett alternativ till FD R3, men lite dyrare. Väldigt trevliga funktioner!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tyvärr så har inte alla möjlighet att se ett irl, sen så får du tycka vad du vill det gör jag och jag står fast vid att det var en halvdann recension.

Men jag sa ju att man skulle titta på corsairs hemsida! Eller väljer du att läsa bara det du vill? Nåja, ditt misstag är förlåtligt (Jag är inte arg förstår du väl? )

Permalänk
Medlem

här har ni olika temperaturer från chassit

Visa signatur

Corsair Graphite 600T White | Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i7-3770K | Gainward GeForce GTX 680 Phantom 4GB | Corsair Vengeance White 16GB 1600Mhz | OCZ Vertex 4 256GB & Seagate GoFlex Desk 4TB | Seasonic Platinum 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNvasi0N:

Det säger ju inte så mycket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det säger ju inte så mycket

säger mer än ingenting! några ville ju veta temperaturerna i chassit, så jag la upp bilden så dom ska få veta på ett ungefär

Visa signatur

Corsair Graphite 600T White | Asus Sabertooth Z77 | Intel Core i7-3770K | Gainward GeForce GTX 680 Phantom 4GB | Corsair Vengeance White 16GB 1600Mhz | OCZ Vertex 4 256GB & Seagate GoFlex Desk 4TB | Seasonic Platinum 860W

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Men jag sa ju att man skulle titta på corsairs hemsida! Eller väljer du att läsa bara det du vill? Nåja, ditt misstag är förlåtligt (Jag är inte arg förstår du väl? )

Ägde detta chassi ett bra tag innan denna recension och har kollat på några filmer om lådan innan och diskuterat den med en av Corsair's säljare på ett konvent så jag känner att jag visste väl vad jag köpte

Men jag tycker att det var en mäh recension då det inte erbjöds några temps, ljudmätningar eller jämnförelser annat än att den inte är mycket billigare än 700D.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Ägde detta chassi ett bra tag innan denna recension och har kollat på några filmer om lådan innan och diskuterat den med en av Corsair's säljare på ett konvent så jag känner att jag visste väl vad jag köpte

Men jag tycker att det var en mäh recension då det inte erbjöds några temps, ljudmätningar eller jämnförelser annat än att den inte är mycket billigare än 700D.

Jo det instämmer jag i. För det är lite unket att säga: Fläktarna flyttar förmodligen lite luft, och sedan har de inga bevis för det? Det kallar jag en hädelse utan logisk grund

Permalänk
Medlem

Bilden ovan visar i alla fall att det knappt gör någon skillnad att dra upp fläktarna på max. 1-2 grader mellan min och max på fläktarna tyder på klena fläktar eller litet reglerområde.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Bilden ovan visar i alla fall att det knappt gör någon skillnad att dra upp fläktarna på max. 1-2 grader mellan min och max på fläktarna tyder på klena fläktar eller litet reglerområde.

Nä, kom ihåg att 200 mm fläktar redan med lågt varv ger utmärkt luftflöde. Hela lådan påminner om Sniper lådan och den visar samma resultat med små variationer mellan låg och hög hastighet. När man jämför Sniper lådan med andra, så uppvisas god kylning med låg fläkthastighet.

Visa signatur

Storm Sniper, Gigabyte GA-X58A-UD7, Intel Core i7 920, ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Bra video Andreas!

Såg väldigt intressant ut tills det framkom att fläktarna hade konstant vitt sken som inte kunde stängas av. När ska chassi-tillverkarna lära sig att det är en funktion som jag med flera vill ha? :/

Kolla Sniper lådan har just denna möjlighet CM Storm
Sniper finns i varianter med slät sida eller perforerad sida med ytterligare en tredje 200 mm fläkt (black). Mycket bra recension - det håller på att bli en vana - det tackar jag för!

Visa signatur

Storm Sniper, Gigabyte GA-X58A-UD7, Intel Core i7 920, ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8GB

Permalänk
Medlem

Tycker att Corsair gör det som alltid gjort, ett grymt funktionell produkt med smarta lösningar för det mesta, men kanske inte det absolut snyggaste som finns. Men bra jobbat båda corsair och sweclockers!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition