XBOX 360 Slim vs. PS3 Slim vs PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Alla spel är väl kanske plagiat av något, men nu nämnde du inte DMC i ditt inlägg. God of war seriens tilltalande och mest framgångsrika element är ju kombinationen av pussel, plattformande, storyn och hack n slash, något som inte stämmer in på exempelvis DMC. Om du inte lirat spelet går det ju alltid att kolla upp spelet på wikipedia och läsa mer om det finns något djupare bakom kratos angst.

Så hur mycket finns det egentligen att berätta i Castlevania då, menar det har släppts ungefär 24 spel i den serien hittills på de flesta format man kan tänka sig. Utifrån ditt tankesätt måste fans av Castlevania, med god marginal, därmed vara bland världens mest korkade spelkonsumenter

Touché

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Alla spel är väl kanske plagiat av något, men nu nämnde du inte DMC i ditt inlägg. God of war seriens tilltalande och mest framgångsrika element är ju kombinationen av pussel, plattformande, storyn och hack n slash, något som inte stämmer in på exempelvis DMC. Om du inte lirat spelet går det ju alltid att kolla upp spelet på wikipedia och läsa mer om det finns något djupare bakom kratos angst.

Så hur mycket finns det egentligen att berätta i Castlevania då, menar det har släppts ungefär 24 spel i den serien hittills på de flesta format man kan tänka sig. Utifrån ditt tankesätt måste fans av Castlevania, med god marginal, därmed vara bland världens mest korkade spelkonsumenter

Varför ska jag ens behöva nämna Devil May Cry när det är så uppenbart vad God of War plagierat? Av precis samma skäl så läs Dante Alighieris epos Den gudomliga komedin om varför jag tycker att Dante's Inferno är ett bättre spel (hint: källmaterialet är bättre) och varför jag tycker att God of War spelen passar mer för dem som får erektion av manliga greker och angst.

Hade Castlevania: Lords of Shadow varit en inhemsk produktion inom Konami istället för att ha utvecklats av spanska MercurySteam, som ändå försöker göra något nytt, så hade jag hållit med dig.

Jag tror att vi får nöja oss med att agree to disagree.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Visst, GOW har kanske plagierat nåt element från DMC, men det som skiljer dem åt är ju sagda kombination av bra grejer. Sen är det ju upp till bedömaren om det är en bra story eller inte, men är ju inget man vet om förrän man spelat sagda spel. Kan erkänna att jag själv inte spelat varken GOW eller Dantes ännu, så kan inte i detalj bedöma vilket av dem som har bäst story, men då jag har spelen liggandes här på spelhyllan så lär jag förhoppningvis veta det framöver (dvs ligger en 10-12 spel som jag inte hunnit med på den). Min åsikt hittills kommer dock från den erfarenhet jag insamlat från demospelandet, alla recensioner jag läst, videos jag sett och sammanlagda åsikter från andra på olika spelforum.

Men kan ju ärligt säga att om man måste tillböra en viss grupp av spelare för att gilla GOW, så lär nog i stort sett alla som tycker om spel som överexploaterar kombinationen våld samt blod tillhöra samma grupp och där ingår ju helt klart även fans av Dantes.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag äger både PS3 och Xbox360 och helt ärligt talat så tycker jag att PS3 är klart bättre och det enda Xbox360 är bättre på är ju deras kontroller som passar bättre till krigsspel men till Sport (PES/FIFA) så är det helt värdelöst! Vad jag vet så har PS3 stöd för 3D vilket Xbox360 inte har, eller har den det? Finare, tystare, bättre hårdvara + bluray.. Jag tror det förklarar det mesta.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Varför ska jag ens behöva nämna Devil May Cry när det är så uppenbart vad God of War plagierat? Av precis samma skäl så läs Dante Alighieris epos Den gudomliga komedin om varför jag tycker att Dante's Inferno är ett bättre spel (hint: källmaterialet är bättre) och varför jag tycker att God of War spelen passar mer för dem som får erektion av manliga greker och angst.

Så du spelar inte spelen utan bara köper dom för att sedan läsa storyn i boken?

Dantes Inferno är ett plagiat av God of War. Dom försökte återskapa spelkänslan som fanns i tidigare God of War men misslyckades. Att sedan GoW är plagiat av DMC har inget med saken att göra.

GoW är inte originalet men dom har helt klart lyckats bäst.

Skrivet av KRQKAN:

Playstation 3 Move, vafan e detta för skit? sitta med en fet dildo i handen och vifta, nefan med xbox kör vi utan verktyg!

Är två helt olika saker och jag ser inte hur man kan jämföra dom på något sätt. Det är som att jämföra guitar hero guitarren med touchdisplay till mobiler.
Jag tror Kinect kommer vara riktigt bra för dansspel och liknande medans den blir bristande i FPS. Dom olika teknikerna kommer helt enkelt rikta sig till olika spel och olika spelsätt.

Skrivet av xilli:

Vem kör bilspel? Killzone kan man vara utan, Uncharted går ersätta med vilket tomb raider spel som helst.

Uncharted har enklare pussel och är mer movie inspirerat med Indiana Jones action än Tomb Raider.

Båda spelen är till olika typer av spelare. Jag tycker båda spelen är bra (senaste TR och U2) men jag har lite svårt för att jämföra dom då mestadels spenderade jag tid på hoppa och vända statyer i TR än jag sköt tigrar och apor i djungeln. Medans jag i Uncharted sprängde jeepar och sköt blåa knarkindianer i skogen än jag hoppade mellan pinnar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag har haft mitt ps3 i cirka 2 år, jag var väldigt nöjd med det och gillade spelen. Men efter 2 år så var det många av mina kompisar som har skaffat ett 360, och jag började bli lite trött på mitt ps3. Så nu för en vecka sen så köpte jag ett xbox 360 slim 250gb och är jättenöjd! Onlineläget är helt fantastiskt i jämförelse med ps3 (smakar det så kostar det),och det går att hitta billiga live-förlängningar om man letar. Dessutom så kan man använda den som en extender i windows media center, så nu tittar jag på film via den mycket enklare än på ps3:-)

Permalänk
Medlem

Har haft xbox360 men gick över till ps3 då xboxen fick rrod.. Har ett antal kompisar som också gått över till ps3n då den fungerar bättre helt enkelt.
Ps3n har bluray, bättre uppskalare så det blir mycket bättre bild när man kollar på en dvd. Den har även 3d stöd så det är bara till att införskaffa sig en 3d tv om man känner för det.
Hankontrollerna är 1000ggr skönare på ps3an. xboxens styrkors är något av det äckligaste människan har skapat.
Sedan såg jag att någon hade skrivit att kinect skulle va så mycket bättre än move? Det stämmer inte för fem öre. har sett ett flertal filmer där dom har testat kinect, även på e3. Där har den totalt buggat sönder. O sen så är det lagom stor fördröjningslagg på den. Spelen kommer tyvärr inte lyckas heller, då är det bättre med move som inte har något lagg. Det enda som saknas för ps3n är bättre online stöd. men man ska inte klaga när det är gratis. Fy för xbox.. måste betala för att spela med andra på nätet, SÄMST!. Hur som helst så är det 4.0 updaten till ps3 man vill åt, då det sägs att cross game chat och även hela onlineläget ska förbättras! TACK FÖR MIG!

// Stolt ps3 psp xbox1 sega nintendo pc ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Sedan såg jag att någon hade skrivit att kinect skulle va så mycket bättre än move? Det stämmer inte för fem öre. har sett ett flertal filmer där dom har testat kinect, även på e3. Där har den totalt buggat sönder. O sen så är det lagom stor fördröjningslagg på den. Spelen kommer tyvärr inte lyckas heller, då är det bättre med move som inte har något lagg.

// Stolt ps3 psp xbox1 sega nintendo pc ägare

Kan berätta för dig att Kinect inte alls har stor fördröjning, inte ens någon märkbar fördröjning. Har testat flertalet spel och inget lagg eller fördröjning där inte. Anledningen till att det kanske buggade på E3 var att det var helt nytt och fortfarande inte helt färdigt? Har inte sett just dom filmerna du pratar om, men det enda jag kan säga är det inte alls är så, ingen fördröjning här inte!

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Så du spelar inte spelen utan bara köper dom för att sedan läsa storyn i boken?

Dantes Inferno är ett plagiat av God of War. Dom försökte återskapa spelkänslan som fanns i tidigare God of War men misslyckades. Att sedan GoW är plagiat av DMC har inget med saken att göra.

GoW är inte originalet men dom har helt klart lyckats bäst.

Klart att jag spelar spelen, men jag spelar spelen som tilltalar mig mer än övriga. Något annat vore ju rätt dumt eller?

ZzZzZz... du låter som någon som tror att World of Warcraft är det första MMO i världen och allt annat plagierar WoW.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Har spelat på flera olika varianter av ps3 (andra, en av de senare feta och en slim) och kan säga att slimen bullrar mest. Enligt mig

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Inaktiv

Ps3 60gb är bästa versionen av PS3 och PS3 är bättre än Xbox 360 när det gäller 3D spel, greatis multiplayer, bluray

Xbox 360 däremot är bättre när det gäller Online spel och det jag älskar med Xboxen är att man kan köpa spel on-demand dock kostar det att spela spel online

Tycker också att Xbox 360 kontrollen är skönare

Ang grafiken så tycker JAG Xboxen har lite bättre grafik. Dock så har Ps3'n mycket bättre fläkt.. Just nu äger jag inte nån Xbox 360 S dock bara en PS3 60gb men ska köpa en 360 S så snart jag får pengar.

Skönt att ha båda konsolerna iom då kan man köpa alla exklusiva spel till båda konsolerna med! PS3'n mest att köra 3D spel och spela spel med PS3 move ochkolla på blu-ray, Xbox 360'n att spela spel i 2D, spela spel mer online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Klart att jag spelar spelen, men jag spelar spelen som tilltalar mig mer än övriga. Något annat vore ju rätt dumt eller?

ZzZzZz... du låter som någon som tror att World of Warcraft är det första MMO i världen och allt annat plagierar WoW.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

WoW är inte första men alla som gör MMOn idag försöker skapa nästa WoW. Det är ingen slump att en WoW kopia som Perfect World har 50 miljoner spelare världen över.
Blizzard tog det bästa av alla MMOn som släppts och gjorde WoW. Det var så lyckat att det är det största subscription baserade MMOt i världen. I stort sett alla MMOn kopierar WoW och dom som inte gör det satsar på asiatiska marknaden eller en speciell målgrupp men oftast misslyckas.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan klaga på kontrollerna till Ps3, tycker dom är otroligt sköna och så är det skönt att Sony inte har ändrat på dem sedan Ps kom ut.

Sen till det där med Ps vs. Xbox, som några här har påpekat, det är en smaksak, men jag föredrar Ps3, Uncharted är det mest otroliga spelet jag har spelat, och så gillar jag sportspel, vilket kontrollerna är bra för, det är lätt att lära sig hantera dom, så mina polare har inte så mycket fördelar när vi förfestar eller bara sitter o lirar en kväll, till skillnad från xbox, där jag fortfarande måste kolla ner på kontrollen ibland.

Sen det där med Ps Move, ok det är väl en ripoff, men testade det igår och tycker att det funkar väldigt bra, är det någon som vet om Wii's kontroller funkar som 3D? För PS gör det.