Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2008

Taskiga 3dmark scores?

Tjena, jag och två polare körde igång 3dmark förut och skulle kolla vem som fick bäst score. Dom sitter på athlon x2 6000+ och jag på en phenom I x4 9500. Av nån anledning så fick en av mina polare hela 9000+ i score på sin cpu och den andra runt 4500+ medans jag fick så lågt som 4852 i cpu score. Nu undrar jag om det kan vara nått med min processor eller om alla phenom 9500 presterar så här dåligt? sitter på 4 gig ddr2 1066 mhz och ett radeon 3870, moderkort gigabyte ga-ma790x-ds4.

Vore kul att få höra vad som kan vara anledningen till detta. Blev lite besviken över prestationen av min prolle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

Vantage? hade möjligtvis den killen med 9000 Nvidiakort i sin burk? Nvidia kort av lite nyare modell stödjer PhysX som boostar cpu score i vantage väldigt kraftigt, och således ger ett missvisande resultat i slutändan när man jämför mot andra riggar, särskilt såna med ati/amd kort.

och ja, din cpu är betydligt bättre än deras.

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#####
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Tommie_l:

Vantage? hade möjligtvis den killen med 9000 Nvidiakort i sin burk? Nvidia kort av lite nyare modell stödjer PhysX som boostar cpu score i vantage väldigt kraftigt, och således ger ett missvisande resultat i slutändan när man jämför mot andra riggar, särskilt såna med ati/amd kort.

och ja, din cpu är betydligt bättre än deras.

Jag sitter med ett sketet Geforce 9500 gtx.
Tror du det kan vara därför?

EDIT: Jag är snubben med 9000 i CPU score.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2008

Japp, det är vantage vi snackar om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av awesome404:

I Nvidia Control Panel under SLI and PhysX settings, ställ in att PhysX ska köras på CPU och testa igen.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av cAWPer:

Japp, det är vantage vi snackar om.

Stäng av physx så får ni korrekta resultat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av thereal_twisted:

Stäng av physx så får ni korrekta resultat

Visste inte ens att det gick att göra det, går det även i trail versionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

så...

Skrivet av era909:

I Nvidia Control Panel under SLI and PhysX settings, ställ in att PhysX ska köras på CPU och testa igen.

Skrivet av cAWPer:

Visste inte ens att det gick att göra det, går det även i trail versionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av awesome404:

ja herregud. utan tvekan är det därför

inte lätt o veta men gör som sagts tidigare, att du ställer in physx på CPU-enhet inne i Nvidia kontrollpanelen. den du får upp om du högerklickar på skrivbordet.

Mvh/Tommie

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!