Webhallen - Öppetköp - En fråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Istanbul
Registrerad
Apr 2008

Webhallen - Öppetköp - En fråga

Kan man lämna tillbaka en datorskärm om man testat den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Ängerrätten gäller bara om du handlat på distans.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Så länge du kan lämna tillbaka den i oförändrat skick, så är dom säkert snälla :)! packa ihop det snyggt och inget är sönder av emballaget så ska du se att det funkar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010

Det brukar väl bero lite grann på olika saker... hur dyr var skärmen till exempel, och hur länge har du haft den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Istanbul
Registrerad
Apr 2008

vadå distans? jag ska köpa den i butiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Naked-Snake:

vadå distans? jag ska köpa den i butiken.

Distansköpslagen. 14-dagars ångerrätt brukar det betyda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Istanbul
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Lejnoss:

Distansköpslagen. 14-dagars ångerrätt brukar det betyda.

så jag får testa den och lämna tillbaka med bra emballage?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Naked-Snake:

så jag får testa den och lämna tillbaka med bra emballage?

Om du köper den från deras internetsida ja hur det är om du köper den i butik är väl lättast att kolla med de då det är olika.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

Jag har pratat med dem om en sådan sak, och diskuterat länge och väl vad som gäller.
Hämtar du varan i deras butik, och du packar upp den så får du INTE byta den.
Om du hämtar ut varan på posten och packar upp den, och packar ner den som den kom, så har du två veckor på dig att lämna tillbaka den.
Saken är det att du kan beskåda varan i BUTIKEN, det kan du inte på sk posten, därför gäller återköp på sk posten, ej butiken.

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderut
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Mr Simpson:

Jag har pratat med dem om en sådan sak, och diskuterat länge och väl vad som gäller.
Hämtar du varan i deras butik, och du packar upp den så får du INTE byta den.
Om du hämtar ut varan på posten och packar upp den, och packar ner den som den kom, så har du två veckor på dig att lämna tillbaka den.
Saken är det att du kan beskåda varan i BUTIKEN, det kan du inte på sk posten, därför gäller återköp på sk posten, ej butiken.

Tänkte i de banorna också, vad syftar de till med "beskåda varan i butiken". Här i Malmö t.ex. har de allt i lager, betyder det att jag kan be personalen packa upp varan innan jag köper den?

Med skärmar och bärbara datorer gäller alltid distans i min mening, det är inte kul att ha döda pixlar!

>citera för svar >marknadsreferenser

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Beskåda varan betyder inte att du kan titta på just ditt exemplar, nej. Det betyder att du kan titta på en skärm av samma modell i butiken innan du bestämmer dig för att se mer exakt hur den ser ut, hur den känns, var knapparna sitter osv osv. Att man kan ångra köp av skärm med döda pixlar ser jag mest som en positiv bieffekt av ångerrätten.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av arganis:

Tänkte i de banorna också, vad syftar de till med "beskåda varan i butiken". Här i Malmö t.ex. har de allt i lager, betyder det att jag kan be personalen packa upp varan innan jag köper den?

Med skärmar och bärbara datorer gäller alltid distans i min mening, det är inte kul att ha döda pixlar!

Om de är snälla ja, oftast har ju butiker visningsexemplar som man kan klämma på, vissa har telefoner, datorer mm som är äkta ex media markt och elgiganten och sen expert som har fejk telefoner som man kan känna på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av arganis:

Ja beskåda varan i butik, det var en intressant fråga.......hmmm, det borde man utveckla med dem.
Jag kom aldrig så långt med dem, för jag skulle lämna tillbaka något, som inte gick och lämna tillbaka, för att jag hämtat i butik.
Men det var intressant fråga.
Jag tycker alla som ska handla av webhallen inte ska hämta ut i deras butik utan på postens utlämningsställe, om ni inte är 100% säkra på att ni ska ha varan.
Ge dem inte chansen att stoppa er att lämna tillbaka varan på en sådan bagatell.
Ha varan hemma i två veckor packa ner den som den kom, och skicka tillbaka den, så säger lagen, kan även lämna den till dem över disk då om ni har den möjligheten. Så sades till mig.

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Jag har jobbat i butik. Det är MYCKET trevligare med kunder som ber att få titta saker i butiken än som kommer tillbaka och ska lämna tillbaka saker senare i trasiga lortiga förpackningar. Är det i butiken så kan man själv snyggt plocka upp saker, demoa produkten och sedan plocka ner den snyggt igen. Då vet man också att den inte råkat ut för något medans den varit ute hos kund.

Sedan får man kanske tänka på att inte komma och be om att få saker demoade när det är massor med annat folk i butiken eftersom det är svårt att hinna med då.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008

Vad gäller om man köpt en dator på webhallen.se, beställt med upphämtning på lokala webhallen butiken och sen vill lämna tillbaka den?
Det var en fyndvara.

Inget fel på den men jag köpte en Lenovo Miix till mina föräldrar istället.
Jag får nog mer pengar om jag säljer datorn då det var ett riktigt klipp men jag orkar inte hålla på att sälja så helst av allt vill jag bara lämna tillbaka den.

Jag betalade datorn med kontanter, är det bara åka in till webhallen och få kontanter tillbaka?

Som jag tolkar det är det inga problem då det var en fyndvara som såldes utan kartong, bara dator och laddare.
Men undrar mer om jag ska till butiken och lämna tillbaka den eller skicka tillbaka den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av AKB48:

Vad gäller om man köpt en dator på webhallen.se, beställt med upphämtning på lokala webhallen butiken och sen vill lämna tillbaka den?
Det var en fyndvara.

14 dagars öppet köp enligt hemsidan; http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/fyndvar.... Så hör med dem.

[Acer Aspire E5-574G-54XQ | 8+4GB RAM | 500GB SSD]
[PS1 | PS2 | PS3 Superslim 500GB | PS4 Pro | Wii ][Huawei Honor 8 Pro]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Yaana:

14 dagars öppet köp enligt hemsidan; http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/fyndvar.... Så hör med dem.

Får svänga förbi efter jobbet imorgon!