Ölkväll för SweCare i Stockholm den 13/11 [Plats och tid spikat!]

Permalänk
Medlem

Jag kommer förmodligen, beror lite på vars. Kan starkt rekommendera Bishop's arms på Folkungagatan (ungefär vid Tjärhovsplan). Stort sortiment och underbar personal...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Jag jobbar inte inom media din högstadiemobbare, jag gör hemsidor.

Ang. Monks, är det ett av de där ställena där personalen börjar grina om man inte beställer belgiskt tjurpiss?

Naw lilla gubben då, får bjuda dig på en öl och säga några tröstande ord på ölkvällen så du kan dämpa dina rövsmärtor

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, nu får vi bestämma lite. Det ställe som kommit upp flest gånger är Monks, så vi spikar det. Med andra ord:

Plats: Monks i Gamla Stan. Monks Café | Restauranger, bryggerier och ölfrämjande i Stockholm
Tid: Lördag 13/11 från kl 17:00

Sen verkar vi bli en del, kanske borde reservera bord? Då måste vi ju dock veta hur många vi blir. Så vi måste sätta en deadline när ni måste ha bestämt er. Låt säga OSA senast tisdag. På onsdag tänkte jag ringa och bordsreservera.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

du kan spika mig för ett inhopp iaf. kommer 17.00 och hinkar bärs i ett par timmar iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Om vi så skall shotta lösningsmedel med kravallpikéten så kommer jag vara där, det kan du lita på.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har cash, ska bara se så att jag inte måste göra nåt annat med tjejen.. Om inte så sign me up bitches

Edit: Inte för att jag inte är så förtjust i öl men vafan.. En adress då? Munkbron 11, thats the one?

Permalänk
Medlem

Om pojken min kommer så vore det ju skam om jag bangade.

Sign me up! =D
Jag reserverar däremot rätten att vara nykterist mot min vilja pga doktors order. Men man kan ju umgås utan alkohol, vi är väl inte svenskar, eller!?

Permalänk
Medlem

*GRRRR* Ex-häxan vägrar byta helg med mej så jag har mina småttingar i helgen,och får således ägna mej åt lite mer husnära saker i helgen än att umgås med er era dekadenta dårar...

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kidd:

Om pojken min kommer så vore det ju skam om jag bangade.

Sign me up! =D
Jag reserverar däremot rätten att vara nykterist mot min vilja pga doktors order. Men man kan ju umgås utan alkohol, vi är väl inte svenskar, eller!?

Kan man alltid göra! Få se hur mycket jag dricker då jag inte är speciellt förtjust i öl.

Skrivet av herbamare:

*GRRRR* Ex-häxan vägrar byta helg med mej så jag har mina småttingar i helgen,och får således ägna mej åt lite mer husnära saker i helgen än att umgås med er era dekadenta dårar...

Umgås med dekadenta dårar från sweclockers är alltid lika kul;)

Permalänk
Hedersmedlem

Mmm öl
Sign me up!

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk
Medlem

kan inte, får väll bli nästa gång, ska på födelsedags fest då...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har cash, ska bara se så att jag inte måste göra nåt annat med tjejen.. Om inte så sign me up bitches

Edit: Inte för att jag inte är så förtjust i öl men vafan.. En adress då? Munkbron 11, thats the one?

Bros before hoes!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av CloX:

Bros before hoes!

Haha thats what Im talking about bro!

Hm liten ändring dock, råkade slå omkull en kopp vatten över hennes laptop så vi får se hur det går..

Permalänk
Medlem

Faaan! är ju luspank!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Naw lilla gubben då, får bjuda dig på en öl och säga några tröstande ord på ölkvällen så du kan dämpa dina rövsmärtor

Nu går du på autopilot, det där hängde ju inte ens ihop.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Hedersmedlem

INFORMATION: Nu har jag bokat bord för 13 pers. Vi är 12 bekräftade. Hoppas att ni kommer kl 17 nu.

Jag kommer att få en meny skickad till min email. Jag kommer posta den här, så ni som vill äta får välja ur menyn, jag kommer svara dem med det vi vill ha. Detta för att deras kök skall kunna vara förberedda.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Se till att få med den gamla surgubben Jenza, tror fan inte han finns på riktigt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jag har inte bestämt mig en. Men jag kom på en sak. Hur vet jag vilka ni är väl på plats? Kan inte någon köra på typ en ros i hatten eller något?

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara något att inrikta sig på. Men utav någon anledning så känner man sig lite malplaserad till resten utav det goda folket. Lite som ett femte hjul.

Men är det försent att hoppa på om det skulle vara så ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag har inte bestämt mig en. Men jag kom på en sak. Hur vet jag vilka ni är väl på plats? Kan inte någon köra på typ en ros i hatten eller något?

bara att leta efter Rich, det är killen med hamsterkinderna och den läskiga dialekten.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Relik 📜

liv&fanstyg: Inte direkt så att vi andra är normala och välbalanserade människor, så det blir nog utmärkt!

Richponken-med-dialekten: Jag vill iaf ha kött.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

liv&fanstyg: Inte direkt så att vi andra är normala och välbalanserade människor, så det blir nog utmärkt!

Richponken-med-dialekten: Jag vill iaf ha kött.

Ok!

Skrivet av liv&helvete:

Skulle kunna vara något att inrikta sig på. Men utav någon anledning så känner man sig lite malplaserad till resten utav det goda folket. Lite som ett femte hjul.

Men är det försent att hoppa på om det skulle vara så ?

Inte försent att hoppa på, bokade en plats extra. Jag tror inte alls du behöver oroa dig över att känna sig malplacerad. Jag menar, jag är ju göteborgare i Stockholm?!

Skrivet av hapone:

Jag har inte bestämt mig en. Men jag kom på en sak. Hur vet jag vilka ni är väl på plats? Kan inte någon köra på typ en ros i hatten eller något?

Jag tror du märker oss...

Skrivet av nidas:

Se till att få med den gamla surgubben Jenza, tror fan inte han finns på riktigt.

Försökte skicka PM till JenzA, men har har valt att inte vilja ta emot sånna.

Skrivet av tcntad:

Tyvär Rich och ni andra:/

Jag drar till farmor istället.

Tråkigt, men då vet jag.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ok.. kom på att jag inte kan åka till farmor iaf så jag lär säkert dyka upp om det finns möjlighet:)

Edit: Ang. utstyrsel så kan väl alla enklast samlas utanför tills alla dyker upp?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tcntad:

Ok.. kom på att jag inte kan åka till farmor iaf så jag lär säkert dyka upp om det finns möjlighet:)

Edit: Ang. utstyrsel så kan väl alla enklast samlas utanför tills alla dyker upp?

Då lär vi ju frysa arslet av oss om folk är sena.

Är väl bara att knalla in och leta nördar. Rich får lägga up en bild på sig här som vi kan ha som "beacon". Annars är ju Jonas där, känd från TV (och Kroatien).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av emilakered:

Då lär vi ju frysa arslet av oss om folk är sena.

Är väl bara att knalla in och leta nördar. Rich får lägga up en bild på sig här som vi kan ha som "beacon". Annars är ju Jonas där, känd från TV (och Kroatien).

Haha ok, då kan vi vänta utanför på folk som kommer i tid;)

Men är Jonas där så lär man ju känna igen honom när han recenserar sina favoriter....

Permalänk
Medlem

Ni kan stryka mig från listan, viktigare saker dök upp. Ha så kul, kanske joinar nästa gång!

Permalänk
Relik 📜

Vad hände med dendär menyn?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Vad hände med dendär menyn?

Undrar jag med, their loss. Om ni undrar hur jag ser ut kan kolla i tråden om ölkvällen i Göteborg. Har grön hoodie där, kommer ha samma imorgon. Bilderna finns på sista sidan tror jag.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rich:

Undrar jag med, their loss. Om ni undrar hur jag ser ut kan kolla i tråden om ölkvällen i Göteborg. Har grön hoodie där, kommer ha samma imorgon. Bilderna finns på sista sidan tror jag.

Japp!
Här är dem: #10419636

Jag ska nog fan kunna dyka upp imorrn hehe.

Edit: Jag står utanför bit innan 17 så är det nån swecare som dyker upp så hojta till.