Permalänk

BIOS Problem

Tjenare allihopa!

jag har lite problem med min bios, antar jag.

Det jag försöker göra är att komma in i bios, och så trycker jag F10 så kommer jag in MEN, allting är begränsat dvs kan inte ändra på hur snabbt fläktarna skall snurra osv osv, om det är någon som fattar vad jag menar.
Jag har kommit in på något sätt en gång i biosen där jag kunde ändra fläktarna, men kunde inte klocka via biosen och då är min fråga:
Vad skall jag göra för att kunna fixa detta?

Moderkortet jag har nu är:

A8M2N-LA
Specifications: Motherboard Specifications, A8M2N-LA (NodusM3) - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)
Använder Windows Vista 64bit operativsystem om det spelar någon roll.
HP dator, inte orginal(Bytt ut grafikkort, ram minne, sånt.

Vad skall jag göra för att kunna ändra på detta?

Har även en liten off-topic fråga.
Jag bytte datorchassi som jag flyttade över alla komponenter i, kopplade in allting rätt men får fram ett meddelande om att min system fläkt inte snurrar snabbt, eller något.
Och det är ju inte sant, för den snurrar. Så vad kan man också göra åt detta?(System fan = CPU Fläkten va?).

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom ditt moderkort är ett OEM-HP så är bios väldigt låst tyvärr, och detta går inte att göra något åt med ens flashning för dessa ev nya bios-filer är lika låsta de. Frågan är om du kopplade din CPU-fläkt till den som är till just denna på mobot? Dubbelkolla att den är det Den brukar sitta nära prollesockeln.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Japp, det såg jag.
Moderkortet vart bytt till brorsans gamla dator och då rörde jag inte CPU fläkten.