Hjälp med uppgradering! Processor etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skara
Registrerad
Nov 2010

Hjälp med uppgradering! Processor etc

Tjenare, detta är min första tråd här på sidan så ber om ursäkt om jag verkar ovetande!

Har en gammal dator som jag smått uppgraderat lite i utom processorn och modekortet

innehåll:
processor - AMD Athlon 64 X2 3800+
Socket am2 940
Tech 90 nm
clock speed 2000 MHz

Moderkort - Geforce 6150
ASUStek
BIOS - Pheonix tech LTD
Rev. A2
Model - NODUSM3
PCI EXPRESS
am2

RAM - DDR2
Channels - single
storlek - 3.5 GB
Kingston

Grafik - Radeon HD 4670
Tech 55 nm
Storlek 512 MB
Bus Width 128 bits

Min fråga är. om ni får säga något här som verkligen bör uppdateras, vad skulle det vara? Mer info behövs säkert så fråga på så ska jag se vad jag kan få fram!

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Någon uppgradering med de delar du har idag ser jag ingen vits med, men kanske ett paket med moderkort, processor och minne hade varit något? Vilken användning hade du tänkt dig? Budget?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skara
Registrerad
Nov 2010

Har också funderat på att bara ge upp detta och köpa nytt. Detta är till för spelbruk i princip. just nu är körkort prio så därför inte cash till data för tillfället, men kommer! och just därför jag ville se om jag kunde uppgradera någon enstaka sak!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har du en hyfsad nätdel så kanske ett nytt graffe hade varit lite bättre, dock så flaskar din CPU rätt kraftigt med nyare graffen.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skara
Registrerad
Nov 2010

Det är precis vad som händer nu. CPU användningen skjuter upp i procent! den ligger ständigt på 60%+ när jag spelar standard spel som World of Warcraft, Counterstrike, Heroes of newerth osv. kan detta inte bero på denna gamla processor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Känns som att det nog bara är att spara till en ny dator. Du skulle kunna köpa ett 5770, eller ett 768mb GTX 460 men prollen kommer få kämpa med att hänga med. Du får dock ut max av den, vilket aldrig är fel. Plus att du kanske kan spara grafikkortet när du får råd med resten. Risken är dock att du vill ha ett värre grafikkort då... jag skulle sparat mina slantar tills jag hade råd med ett nytt system.

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skara
Registrerad
Nov 2010

Jo funderar på det nu mer och mer!