Problem med Asus Crosshair IV Extreme

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Okt 2007

Problem med Asus Crosshair IV Extreme

Tjo ! Köpte ett system enligt nedan. Nu sitter allt ihop och fungerar utmärkt!
Förutom en sak! Så fort man belastar nätverket så blir det blåskärm ?

Beror det på drivrutiner eller kanske för många enheter på samma IRQ?
Moderkortet är ju splitter nytt så jag kan tänka mig att de kan bugga innan dom släpper riktiga drivisar, eller vad tror ni?
Tacksam för svar

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

ASUS Crosshair IV Extreme, Socket-AM3

Corsair HX 850W PSU

Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Jag förutsätter att du kör med de senaste LAN-drivrutinerna (2010/07/20). ASUSTeK Computer Inc.
Drivrutinerna till nätverkskretsarna fungerar sedan länge problemfritt oavsett moderkorts modell. IRQ tilldelningen skall man inte ens behöva fundera på. Om du har ett gammalt nätverkskort liggande så kan du lätt montera in det och konstatera om du har ett felaktigt nätchip eller ett helt annat fel i systemet. Oavsett extrakort så kan du alltid kontrollera med Loggboken efter vad den anser vara fel vid problemtillfällena.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vansbro
Registrerad
Mar 2008

Tjo . Har precis samma problem som dig så fort jag går in på youtube eller nått så blir det blåskärm ? Kör med ett Asus Crosshair IV Extreme . Har provat allt med andra minnen andra hastigheter kört alla tester med prime 95 med mera där e allt stabilt men så fort jag överbelastar nätet så dör det Bluescreen ´?

Va kan det vara för fel ?

Mvh Mattias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Okt 2007

Löste problemet med att flasha bios till den senaste uppdateringen och uppdatera drivisarna på n-kortet ! Tycker ju att det borde funkat med en gång! men in på Asus supportsida och hämta hem så funkar de galant sen

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi