Klarar mitt nätagg crossfire med dessa grafik kort ?

Permalänk
Avstängd

Klarar mitt nätagg crossfire med dessa grafik kort ?

Tjenare jag har just nu detta nätagg : https://www.inet.se/artikel/6909524/rasurbo-silent-power-650w

klara det crossfire med dessa grafik kort : Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se

Permalänk

Borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Borde gå men inte mycket marginaler kvar. Vad drar 6870 i maxload?

Permalänk

http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...
Enligt denna artikel på sweclockers ligger TPD för en i7 950 och 6870 på drygt 500 watt. Så ditt nätagg borde klara det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adam57752:

Enligt denna artikel på sweclockers ligger TPD för en i7 950 och 6870 på drygt 500 watt. Så ditt nätagg borde klara det.

Okej, tackar har även en klock på 3,8 ghz på cpun vilket är en i5 750 klarar det de ändå `?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam57752:

Han skulle ju köra crossfire?

Permalänk
Avstängd

Jag tvekar väldigt stort på det nätagget, det klarar säkerligen knappt någon belastning...

Permalänk
Medlem

Om ditt Rasurbo kan leverera sina specade watt så skall det nog vara lungt med lite överclock också. Men litar man på Rasurbo? Swecs test av 550W basic modellen talar inte för Rasurbo!

http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

Varför dumsnåla på ett nätaggregat som kan skjuta sönder din dyra CPU och GPU?

Permalänk
Medlem

Ja det går.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lacrits:

Om ditt Rasurbo kan leverera sina specade watt så skall det nog vara lungt med lite överclock också. Men litar man på Rasurbo? Swecs test av 550W basic modellen talar inte för Rasurbo!

http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

Varför dumsnåla på ett nätaggregat som kan skjuta sönder din dyra CPU och GPU?

inte min dator det gäller utan min dumsnåla lillebrors... men dom får ju bara 1050 i månaden så ska väl inte klaga på han.

Permalänk
Avstängd

Det agget skulle jag aldrig köra CF på, det är 20A på 12V, sen har dom skrivet med PCI-E med 20A oxå så det känns ju som väldigt klent, men agg på under 650Watt har mer A, sen tror jag itne ens att dessa agg är 80+ vilket inte heller är det bästa.

jag skulle råda dig till nytt agg så att du inte tar med komponenter om det inte funkar!

MVH

Edit: Kollade lite med noga nu och dina 6Pins Pci-e kontatker får 20A vilket är väldigt lite och dina 4pins osv har 20A, så säg att det i snitt ger dina kort 10A per kort.

Mitt tips, sutta skiten och köp bara ett 6870 nu och ett bra nätagg ist, så slipper du bli ledsen om något går sönder PGA dåligt agg....

Där har du specc på just ditt agg

RASURBO - Gehäuse | Netzteile | Lüfter

Permalänk
Medlem

Det klara inte ens 50 procent last i sweclockers testet släng det och köp ett nytt. Snåla aldrig på nätagg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Det klara inte ens 50 procent last i sweclockers testet släng det och köp ett nytt. Snåla aldrig på nätagg!

fortfarande inte jag som äger nätagget i fråga läs innan du postar. min lillebror har köpt det och han har bara 1050 i månaden vilket är hela barnbidraget småbarnen skiter inte pengar..

Permalänk
Medlem

Be han köpa ett sådant då OCZ ModXStream Pro 700W - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekå:

fortfarande inte jag som äger nätagget i fråga läs innan du postar. min lillebror har köpt det och han har bara 1050 i månaden vilket är hela barnbidraget småbarnen skiter inte pengar..

Va en bussig storebror och hjälp han skaffa ett ordentligt nätagg!

Om han har råd med 6870 CF (cirkus 4000:-) men inte ett bra nätagg.. Ja.. det är ju som o köpa en Ferrari men inte ha råd med försäkring och bensinpengar! Ett bra nätagg som man kan lita på kostar någon hundring mer än ett Rasurbo/ACE/cheapo-agg..

Permalänk
Skribent
Skrivet av Pekå:

inte min dator det gäller utan min dumsnåla lillebrors... men dom får ju bara 1050 i månaden så ska väl inte klaga på han.

1050 i månaden?
Spara i ett år så har du över 12000kr lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekå:

Kan ju vara ett julklappstips (från dig till lillebror).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kerbo:

Kan ju vara ett julklappstips (från dig till lillebror).

Skrivet av MrAdde:

1050 i månaden?
Spara i ett år så har du över 12000kr lol.

Skrivet av lacrits:

Va en bussig storebror och hjälp han skaffa ett ordentligt nätagg!

Om han har råd med 6870 CF (cirkus 4000:-) men inte ett bra nätagg.. Ja.. det är ju som o köpa en Ferrari men inte ha råd med försäkring och bensinpengar! Ett bra nätagg som man kan lita på kostar någon hundring mer än ett Rasurbo/ACE/cheapo-agg..

Skrivet av Hotfuzz08:
Skrivet av Pekå:

Skrivet av pompa_kumla:

Skrivet av InluZion:

Det agget skulle jag aldrig köra CF på, det är 20A på 12V, sen har dom skrivet med PCI-E med 20A oxå så det känns ju som väldigt klent, men agg på under 650Watt har mer A, sen tror jag itne ens att dessa agg är 80+ vilket inte heller är det bästa.

jag skulle råda dig till nytt agg så att du inte tar med komponenter om det inte funkar!

MVH

Edit: Kollade lite med noga nu och dina 6Pins Pci-e kontatker får 20A vilket är väldigt lite och dina 4pins osv har 20A, så säg att det i snitt ger dina kort 10A per kort.

Mitt tips, sutta skiten och köp bara ett 6870 nu och ett bra nätagg ist, så slipper du bli ledsen om något går sönder PGA dåligt agg....

Där har du specc på just ditt agg

RASURBO - Gehäuse | Netzteile | Lüfter

klarar det nätagget av att köra två 5770 i crossfire då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekå:

klarar det nätagget av att köra två 5770 i crossfire då ?

Tveksamt, ge han ett kort och ett nytt nätagg istället.