Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2010

Problem med ram minnen.....

Hej, Jag har precis köpt nya delar till min dator och efter att jag har monterat allt och startat datorn så får jag ingen bild på skärmen men allting annat går igång. Då började jag felsöka om jag hade kopplat fel med nånting med de hade jag inte så då började jag testa ett ramminne i taget och då funkade de. Alla tre ramminnerna funkar men inte tillsammans och jag köpte ramminnerna efter en lista som skulle fungera med moderkortet så de är inte så att dom inte passar tillsammans för min bror köpte samma sak och hans funkade. Någon som har nått förslag vad som är felet? :/

Sakerna jag köpte var ( ASUS M4A785TD-V EVO - moderkort - ATX - 785G
Corsair XMS3 minne - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3
AMD Athlon II X3 450 / 3.2 GHz processor )

Mvh// Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2005

Då är väl troligtvis en minnesslott trasig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2010

Nej jag testade ett ramminne i alla slottar och de fungerade plus att de blev samma fel när jag testa i min brors dator med alla tre ramminnerna så de kan inte vara fel på slottarna.... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Kolla moderkortets QVL för att se vilka minnen som passar just med ditt moderkort.
Du kan tyvärr inte ha tre minnestickor till AMD utan du behöver köra två.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2010

Jag kollade på moderkortets hemsida om vilka minnen som passade innan jag köpte dom och min bror har exakt samma saker som jag och hans fungerar hur bra som helst med tre minnesstickor.