Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Sep 2010

BOOT PROBLEM!

Har problem efter jag bytt moderkort, minnen, processor och nätagg. när jag ska starta datorn så kommer det upp BOOTMGR saknas ctrl+alt+del för att göra omstart. Jag vet att jag måste göra en nyinstallation av win7 efter byte av moderkortet. Därför har jag en HDD utan OS i nu. men det kommer ändå upp. men om jag kopplar ur hdd:n och bara kör med win7 skivan så går det utmärkt. MÅSTE VERKLIGEN HA HJÄLP!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Antar att du har fler hårddiskar än en. Det kan vara så att windows lägger bootmgr på fel hårddisk. Vad du kan prova är att du kopplar ur ALLA hårddiskar förrutom den du ska lägga windows på och installera om det hela igen så att den lägger den på rätt plats. (Har haft detta fel en gång tidigare och löste det på detta sätt, vet ej om det fungerar i ditt fall.)

När du är klar med installationen kan du pröva att koppla in alla diskar igen som vanligt.

Tilägg: Snabb sökning på google och hittade detta med. Kan ju vara värt att prova varafall.

Fixing "BOOTMGR is missing" Error While Trying to Boot Windows 7 or Vista - How-To Geek

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Sep 2010

har googlat och hittat massor men inte riktigt det jag vill.. Men jag drog ju ut båda diskarna satte i den jag skulle ha sen startade jag och det kom upp BOOTMGR igen. MEN efter att det stod Tryck valfri tangent blablabla. så jag stängde av burken av var snabb och trycka på nån knapp och vipps så startade installationen! Och nu sitter jag här på min dator igen Jag v var oroad över att min produktnyckel inte skulle fungera eftersom jag har bara omformaterat samma hdd genom skivan men det gick visst ändå, även om jag inte avistallerat det på min original disk så nu är jag förbannat glad och kan sova Tack för din insatts!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Kul att kunna vara till hjälp.

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |