Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2007

OCZ3BE1600C8LV2G minnes problem!

Tjenare. Jag har OCZ3BE1600C8LV2G 2x2 (4gb).

Och jag har väldigt stora problem med Bluescreens som säger att det är minnes fel.
Men gjorde memtest och inga fel kom upp etc. Sitter samtidigt
och kollar i AOE "AMD Overdrive". Och där finns det BEMP "Black Edition Memory Profile"
som mitt moderkort även stödjer ( MSI 790fx ...)
Kollade vad allt stod på i jämförelse mot min brors som har exakt samma dator setup som mig.
Hans CAS Latency och Väldigt mycket av alla andra settings där är olika, mina är lägre och helt fel,
och då har inte jag ändrat nånting alls, helt orginalt. Samma sak för min bror, helt orginalt.

Så tänkte testa dra senaste BEMP och kolla om deras settings funkar fint, om datorn kanske slutar få minnes problem. Men när jag gjorde det så startar inte min skärm vid uppstart, måste resetta
BIOS för att få igång den igen. Minna minnen står även på Frequency: 533.20 Mhz. (vad som står i AOE) Dock står det annat i BIOS, typ 1066Mhz.

Kan tillägga att mina minnen har en volt på 1.6 (orginalt)

Det där är mina settgins just nu för mina minnen. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att kanske
få igång så jag kan ändra detta, eller om dom tex är trasiga och kanske måste skickas tillbaka till Dustin.
Har haft dom i mindre än 1 år.
Fråga gärna om saker jag kanske har missat att lägga till

// Tobbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
närke
Registrerad
Dec 2005

hejsan

533 X 2 = 1066

är det dessa minnen du har OCZ DDR3 PC3-12800 Black Edition Ready CL8 Dual Channel OCZ Technology

enligt denna sida så ska du ha 1.65v

kolla även här . har du tur så är det dina minnen han kör med OCZ Black Edition for AMD - TechREACTION.net Forums

lycka till

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W