Permalänk
Medlem

Slottar på moderkort.

Hej, Finns det något sätt att sätta på Channel b slottar för ram minne för inget av dom fungerar när jag stoppar i ett ram minne där, då blir skärmen svart när jag startar datorn. Eller måste jag skicka tillbaka moderkortet ?

mvh // johan

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är fel på moderkortet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

så de är bara att skicka tillbaka skiten ? de borde väl gå på garantin ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nexxa:

så de är bara att skicka tillbaka skiten ? de borde väl gå på garantin ?

Svar ja (förutsett att det är ett nytt mobo) men varför inte sätta i A? Utvecka gärna med modell av mobo, antal ram stickor osv

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

jag vill använda alla och jag har 4 stickor här är komponenterna om de hjälper

ASUS M4A785TD-V EVO - moderkort - ATX - 785G
Corsair XMS3 minne - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3 + Kingston 2GB DDR3 1333MHz
AMD Athlon II X3 450 / 3.2 GHz processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av nexxa:

jag vill använda alla och jag har 4 stickor här är komponenterna om de hjälper

ASUS M4A785TD-V EVO - moderkort - ATX - 785G
Corsair XMS3 minne - 3 GB ( 3 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3 + Kingston 2GB DDR3 1333MHz
AMD Athlon II X3 450 / 3.2 GHz processor

Amd kör med dualchannel så du ska ha 4x1GB, 2x2GB, 4x2GB osv så troligen därför du inte får det att funka med 3x1GB + 1x2GB.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Ja de vet jag men de konstiga är att min bror har 3x1GB i hans dator och de funkar och han har samma komponenter. så du menar att det skulle fungera om jag tog 2 av mina 1GB och satt i channel b skulle de fungera ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nexxa:

Ja de vet jag men de konstiga är att min bror har 3x1GB i hans dator och de funkar och han har samma komponenter. så du menar att det skulle fungera om jag tog 2 av mina 1GB och satt i channel b skulle de fungera ?

Värt att prova om inte annat. Funkar det inte då så är det garanterat tillverkningsfel. Det borde iof starta men ge sämre prestanda med din uppsättning minnen.

EDIT: Provat att bara köra 3x1GB? Att köra 3x1 GB + 1x2 GB kan mycket väl ge stabilitetsproblem

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

jag antar att de är tillverkningsfel för jag har testat 3x1GB och de gick inte men de ännu mer konstiga är att när jag testade alla dom 3 i min brors dator så fick inte han heller någon bild så jag blir lite fundersam om ett ramminne oxå är trasigt fast jag har testat alla en och en ....:S

Permalänk
Medlem

Testa brorsans minnen i din dator då?
Har han samma typ av minnen?

Permalänk
Medlem

Ja jag får göra det imorgon:) jag återkommer imorgon med resultat ni får gärna bevaka tråden

Min bror har samma typ av minnen.

Permalänk
Medlem

Det gick inte att bara använda channel B slottarna så jag får skicka tillbaka sakerna om de går...

Edit: en röd lampa blickade på grafikkortet när jag testade med nån av channel B slottarna, det kanske är en lampa som visar att nått är fel bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nexxa:

Det gick inte att bara använda channel B slottarna så jag får skicka tillbaka sakerna om de går...

Edit: en röd lampa blickade på grafikkortet när jag testade med nån av channel B slottarna, det kanske är en lampa som visar att nått är fel bara?

Kolla manualerna, de finns på webben om du inte har dem i pappersform

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840