Dator bygge. Passar komponenterna bra tsmans eller vad kan bli bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Maj 2008

Dator bygge. Passar komponenterna bra tsmans eller vad kan bli bättre?

Tjena!

Jag ska bygga ihopa en dator inom snar framtid. Datorn kommer att användas till World Of Warcraft - Cataclysm.

Min fråga är då: Hur kommer delarna att synca med varandra? Kommer där finnas någon flaskhalls? Isåfall vad är det som orsaker den osv. Tyck till och kom med förslag!

Jag strävar efter bra prestanda för pengarna. Har en budget på max 5k.

Jag kommer att använda en processor som jag har liggandes. Det är en AMD Athlon II X2 250 3.0ghz Dual Core. Samt chassi har jag också. Ett Antec 900 liggandes.

mvh
Matt3j

[Antec 900 luftkyld] [AMD Phenom2 X4 965 OC till 3,8ghz] [CPU kylare - Scythe Yasya] [XFX GTX 275 898mb OC] [6gb Corsair XMS2 ddr2 800mhz] [Thermaltek Toughpower 750w] [Gigabyte MA785GM-US2H]

[PS3 Slim 120gb] [Samsung 32" LCD-TV LE32C535]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2010

Ljudkort behöver du inte köpa till, det finns inbyggt i moderkortet.:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Sewerin:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/datorN.JPG

Ljudkort behöver du inte köpa till, det finns inbyggt i moderkortet.:)

Ljudkort vill jag ha därför att det ljudkortet har jag köpt till ett flertal datorer och det ger en enorm ljudskillnad när man sitter på ett 5.1 ljudsystem till datorn. Även för det lila priset så spöar det ett inbyggt med hästlängder.

Sen vet jag inte om det är passande att köpa ett GTX460 pga av att jag körde med en AMD Athlon II X2 tillsammans med ett gtx 275 OC och det blev en liten flaskhalls där. Därför jag vill köra ett lite mer lämpligt kort till förhållandet av processorn kapacitet.

Sen är ett 650w nätagg bra för framtiden

[Antec 900 luftkyld] [AMD Phenom2 X4 965 OC till 3,8ghz] [CPU kylare - Scythe Yasya] [XFX GTX 275 898mb OC] [6gb Corsair XMS2 ddr2 800mhz] [Thermaltek Toughpower 750w] [Gigabyte MA785GM-US2H]

[PS3 Slim 120gb] [Samsung 32" LCD-TV LE32C535]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2010

Jag skulle bytat grafikkortet till ett som är stängt och inte öppet som du har valt..
Så luften kommer ut från lådan och inte snurrar inne i burken..

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

I nuläget är WOW ganska CPU-intensivt, Cataclysm sägs ju skifta fokus mer till GPU men det kanske kan vara en idé att vänta tills det är släppt och du vet mer - det kanske skulle vara värt att spara in lite på komponenterna så en ny CPU får plats i budgeten, om nu inte Cataclysm ändrar användningen CPU/GPU väldigt mycket.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av TheDaemon:

I nuläget är WOW ganska CPU-intensivt, Cataclysm sägs ju skifta fokus mer till GPU men det kanske kan vara en idé att vänta tills det är släppt och du vet mer - det kanske skulle vara värt att spara in lite på komponenterna så en ny CPU får plats i budgeten, om nu inte Cataclysm ändrar användningen CPU/GPU väldigt mycket.

Det blir goda effekter av WoW nu eftersom att Cataclysm ska stödja DX11, så det är nice med ett kort ifrån 5XXX serien eller ifrån Fermi. CPU intensivt är det och ännu mer efter expansionen.

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO