DDR 2 Moderkort har dom dött ut eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

DDR 2 Moderkort har dom dött ut eller?

Hej!

Sitter i tankar om att byta moderkort men då jag nyligen köpte nya DDR 2 minnen så finns det knappt några moderkort att köpa som fortfarande kör med DDR2. Har DDR3 tagit över helt och hållet?

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Grasp247:

Hej!

Sitter i tankar om att byta moderkort men då jag nyligen köpte nya DDR 2 minnen så finns det knappt några moderkort att köpa som fortfarande kör med DDR2. Har DDR3 tagit över helt och hållet?

Jepp, skulle inte tro att det släpps några nya kort för DDR2 och tillverkningen av de gamla verkar styras över mer och mer mot kort med DDR3-stöd. Iofs inte så konstigt, då både Intels och AMD's nya och kommande processorer stöder DDR3.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Apr 2005

I srort sätt ja .

http://www.flickr.com/photos/49052986@N04/
Canon Eos 450D medföljande objektiv.
I7 930 @ 4ghz - P6T deluxe V2 - 6gb 1600mhz - ATI 5850 Crossfire - intel x25-m 80gb G2.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1167243.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

Damn it! fan att jag missa det. då får man letat begagnat:(

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Grasp247:

Hej!

Finns ganska många DDR2 moderkort kvar.

Moderkort - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S