PS3 slim eller Xbox 360 med kinect?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2010

PS3 slim eller Xbox 360 med kinect?

Ska jag köpa PS3 slim eller xbox 360 slim.
Tänkte köpa PS3 men nu när kinect lanseras om någon dag så blev jag osäker vad tycker ni man ska köpa?
Om jag köper Xbox 360 slim så ska jag självklart också köpa kinect.
Sen undrar jag också vilken av konsolerna som har bäst grafik på Call of duty black ops?

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Om du ska köra spel mycket online och är beredd att betala för det så ta Xbox 360 då Xbox 360'n har bättre online tjänster men vill du köra PS3 spel online gratis dock sämre online tjänster så kör PS3.. Kollar du mycket på Film? då har PS3 blu-ray och det har inte Xbox 360'n

Ang grafiken så har jag svårt att hitta grafik skillnad när jag jämför grafiken på battlefield bad company 2 hemma hos min kompis han har båda konsolerna och spelen till båda konsolerna.. det samma gäller Modern Warfare 2

Kolla gärna upp några exklusiva spel på youtube och se vilka du faller för
Xbox 360: Fable 3, Halo Reach, Gears of war 2 (Gears of war 3 släpps snart)
PS3: God of War 3, Heavy Rain, Killzone 2 (Killzone 3 släpps snart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Jan 2005

kan ju säga att jag gjorde mitt val förra veckan och är oerhört nöjd med min PS3 slim. Fick den billigt via blocket, endast 4 månader gammal och med alla de spel jag fick till så var det ett väldigt bra kap.

Hade garanterat ångrat mig om jag köpt en Xbox 360 då jag inte gillar deras exklusiva titlar jämfört med PS3. Demon's Souls lirandes atm. Grymt bra lir.

Men ska du ha spel som du måste utöva irl så råder jag dig till en Nintendo Wii, den utan tvekan bäst på det planet. PS3 move och Xbox kinect är inga höjdare.

| Antec P182 | Corsair 520W | Intel Q6600 2,4 Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3v | Thermalright 120 Ultra Extreme w Nexus 120mm Fan |.........2x 2048mb OCZ Sli Nvidia | Gainward 8800GT 512mb | 320 Gb WD 500 Gb WD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Hellscreamer:

Om du ska köra spel mycket online och är beredd att betala för det så ta Xbox 360 då Xbox 360'n har bättre online tjänster men vill du köra PS3 spel online gratis dock sämre online tjänster så kör PS3.. Kollar du mycket på Film? då har PS3 blu-ray och det har inte Xbox 360'n

Ang grafiken så har jag svårt att hitta grafik skillnad när jag jämför grafiken på battlefield bad company 2 hemma hos min kompis han har båda konsolerna och spelen till båda konsolerna.. det samma gäller Modern Warfare 2

Kolla gärna upp några exklusiva spel på youtube och se vilka du faller för
Xbox 360: Fable 3, Halo Reach, Gears of war 2 (Gears of war 3 släpps snart)
PS3: God of War 3, Heavy Rain, Killzone 2 (Killzone 3 släpps snart)

PS3 har bättre grafik för sina spel när vi pratar om de exklusiva, så som Uncharted 2, Gran turismo.

GTX 1070, i5 6600 K, 2X 850 Pro 512 GB, 16 GB DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Ryssfemma:

PS3 har bättre grafik för sina spel när vi pratar om de exklusiva, så som Uncharted 2, Gran turismo.

Håller inte med. Nya Gears of War visar väldigt imponerande bilder och filmer på hur spelet kommer se ut.
Systemen är så lika grafiskt i spel att det är sjukt.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010

värför nämde ni inte Forza 3 till xbox?

Dator : MSI GTX970 | i5 7600k @4.5ghz |
| Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP | Fidelio X2HR |