Permalänk
Medlem

Små små diod spotlights

Tjena Tjena, håller på att starta mitt PC Emulator bygge, vars jag köpt små figurer jag behöver ha spotlights på.
Figurerna kommer stå inne i chassiet och övriga belysningen skall vara grön medans jag vill att dessa gubbar ska få en vit spotlight på sig.

Har sökt länge nu efter en sida som säljer och hittar inte något bra, skall vara någon Diod med nån armatur så den riktar ljuset så det blir en punkt och inte sprids så mycket. Helst 12v så man slipper hålla på med motstånd (kan inte räkna ut sådant). Så om någon sitter inne på någon bra länk så kommer ni snart att få ett till galleri att begrunda på sedan

Eftersöker också någon bra sida med lysrör/led lister med giftgröna färger.

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

LED 3mm TWIN ULTRA WHITE - 3mm LEDs - LEDs - Accessories
Kanske? Har dock ingen erfarenhet utav ljus.

Permalänk
Medlem

Tack men dom där verkar ha alldeles för mycket spridning, mera punkt markering tack!

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara måla runt dioden och på så sätt minska ljusspridningen, eller en liten cylinder att trä på eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

nån som vet om det finns nån Svensk butik som säljer dessa ?
(kan ej googla på jobbet)

Permalänk
Medlem

Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro dom har även länk till kalulator för motstånd

annars är google en bra vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasse42sthlm:

Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro dom har även länk till kalulator för motstånd

annars är google en bra vän

Tackar! Jag HAR googlat men tycker att jag ibland verkar ha otur eller dåliga sökord. Tackar, blir att handla där!