Permalänk

uppgradera datorn..

Hej, jag behöver hjälp att hitta rätt komponenter till min dator...har länge spelat med en "kontorsdator" och tyckt den funkat bra. Men nu krävs det att datorn är bra för att kunna spela de nya spelen...därför tänkte jag uppgradera den! kan inte mycket om, "vad som passar till vad osv..." så skulle vara tacksam om jag fick hjälp!:)

Min dator just nu:

Dator typ: ACPI Uniprocessor PC
Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional

CPU typ: AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moderkortsnamn: MSI Amethyst-M
Moderkortschipset: ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer
Systemminne: 960 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Grafikkort ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB)
Ljudkort Realtek ALC658 @ ATI SB400 - AC'97 Audio Controller

Partitioner
C: (NTFS) 232.9 GB (208.7 GB ledigt)
E: (NTFS) 7 MB (4 MB ledigt)
Total storlek 232.9 GB (208.7 GB ledigt)

Skulle t.ex. vilja kunna spela detta spelet: Atari Video Games

Om tråden är fel placerad, får gärna någon flytta den...är ny på forumet så kan inte så mycket!

/MVH Emil

Permalänk
Medlem

Om uppgradera = byt allt så uppgradera , ärligt talat så köp en ny dator , det finns inget i den burken som är värt att bygga vidare på

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

okejokej, nån dator du rekommenderar? får inte vara så dyr...behöver inte vara speciellt bra heller, aja..mata på med förslag!

Permalänk
Medlem

Vad vill du lägga som max på en dator?

Permalänk
Medlem

Typ något sånt här kanske har paketet själv men det märkliga med moderkortet är att vi måste boota från cd för att få min IDE hårddisk me windows 7 att funka LOL
men med det paketet så e jag helnöjd då temperaturen är väldigt låg

Komplett.se - Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower

Komplett.se - Uppgraderingspaket - AMD Athlon II X3

Komplett.se - MSI Radeon HD 5770 1GB GDDR5 "HAWK"

Komplett.se - Corsair SSD Nova Series 2,5" 32GB

får ner processorn till 25 grader när det är 25 grader i rummet ?
med cool & quiet igång

förresten någon som provat att beställa härifrån e ju bara 79 kr
eller har det bara blivit fel när dem skrivit in pris ?
Sparkle GeForce GTX 460 Mini-HDMI Dual-DVI 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det bästa hade väl varit att köpa en helt ny burk, vad har du för budget?