Xbox 360 RROD hjälp !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Xbox 360 RROD hjälp !!!

Hej!

NU ligger det till så här att min xbox 360 har får red ring of death :(. Jag har kollat runt på hemsidor och googlat allt och jag undra dessa här reappearing kits hur är dem? Funkar dem hela tiden? eller är det bara skit? Var finns dem att köpa? (butik, webben?)
Är det svårt att fixa det? Vilka reappearing kits är bra? (ni får länka <3)
Snäll och säg + och - till dessa reappearing kits
Tack i förhand

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2010

Loading.se Tråd - Guide för att laga en chippad Xbox som fått RRoD

How To Disassemble the Xbox 360 Case | Team Xecuter

Jag har själv lagat en gammal xbox360 som fick rrod, dessa guider beskriver det du ska göra. Min har fungerat helt okej sedan lagningen.

för x-clamp fix använder du de tillbehör som beskrivs på Loading från ClasOhlsson, var inte orolig de fungerar. finns lite guider sök på x-clamp fix youtube om hur du monterar isär och vad du ska göra.

sök på pennytrick på youtube och gör det också. linda en eller två gammla koppar 50-öring i eltejp (svart tejp) och klistra fast under ramminnet med ny kylpasta ex arctic silver (finns ej på ClasOhlsson) (jag tog två men en är antagligen bättre). Det känns jättekonstigt men detta fungerar.
Heatsinksen skrivar du fast med skruvarna och fjäderbrickorna från ClasOhhlsson efter du tagit bort x-clampsen.
Du behöver en torx 10 och en torx 8 skruvmejsel för att få upp chassit. finns också på ClasOhlsson. Även en 6kantsnyckel till nya skruvarna.

Sist: skruva inte åt heatsinksen allt för hårt och montera inte ihop xbox360 förrän du vet att den fungerar. Testa lite jag fick ändra hur hårt skruvarna satt en extra gång innan den fungerade.

Lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Nov 2010

Det är ganska enkelt att laga själv med byte av x-clamp. Tar cirka 45-60 min.
Ett kitt med kylpasta och skruvar som passar perfekt kan du hitta på tradera.
RROD KIT - Tradera.com
Har själv köpt kitt därifrån och det var väldigt snabbt leverans och xboxet blev fixat efter 1 timma