Permalänk
Medlem

AMD Athlon x2 64 4000+

Tjenare!

Satt och kika lite på processorer idag men känner att jag inte kan lägga ut pengar på något nytt, blir isf en helt ny pc. Jag funderar dock på att klocka men är lite osäker på hur och om det är värt det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vad ska disskuteras?

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas på är en utförlig förklaring om hur jag ska göra(hur man klockar) och om det är värt och göra det eller bara slänga ihop skiten och köpa nytt?

Permalänk
Rekordmedlem

Du ökar klockfrekvensen, men förvänta dig inga underverk, det var nån test nyligen där de körde den värsta 939 cpun med modern grafik o det var väl ingen höjdare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Så långt är jag med men jag undrar över hur jag gör det

Permalänk
Skrivet av ksimpa:

Så långt är jag med men jag undrar över hur jag gör det

Ta en titt i kylning och överklockningsdelen av forumet. Där finns FAQ och bra klistrade trådar om överklockning.

Du kan ju även göra en googling på s939 overklocking guide eller Athlon 64 overclocking guide.

Det gav snabbt dessa länkar:
Investigations into Socket 939 Athlon 64 Overclocking - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
A64 Overclocking (Socket 754, 939) Intro Icrontic Tech
AMD K8 Overclocking Guide | techPowerUp
[M] AMD Athlon 64 General Overclocking Guide

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tacktack! uppskattas!