Permalänk
Medlem

sleeving

Tänkte sleeva alla kablar i min data men undra just vart man får tag i material till de? Och vilka verktyg som krävs för de!? Om ni har nå tips och ider om just dehära så är de uppskattat

MvH david

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har själv tänkt sleeva mina sladdar i datorn, finns en del olika sidor som du kan beställa via.
Har hört talas om en här på SC från Sverige, gå in på djungelapa.se och ta en titt!
Deras hemsida är inte helt färdig ännu men där finns en länk till deras Tradera profil och du ska även kunna beställa via mail
Tänkte själv beställa från den sidan när löningen kommer!

Ta även en titt på: YouTube - Computer Cable Sleeving: Single Wire Style Part 1
Riktigt bra guide på 2 delar faktiskt

Hoppas att du blev något klokare!

MVH

Permalänk

Har köpt från djungelapa, svart sleeve. Det enda som är lite halvkasst är själva värmestrumpan som krymper otroligt kasst, annars så är sleeven väldigt fin. Har sleevat 80% utav systemet nu, och blir jävligt snyggt om man gör det noggrant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkedurke:

Har köpt från djungelapa, svart sleeve. Det enda som är lite halvkasst är själva värmestrumpan som krymper otroligt kasst, annars så är sleeven väldigt fin. Har sleevat 80% utav systemet nu, och blir jävligt snyggt om man gör det noggrant

Lust att slänga upp en bild på det?
Behöver lite inspiration för mitt kommande projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkedurke:

Är det slangen med text eller den nya utan tryckt text?
Håller på och byter leverantör av slangar, har nu fått svart i en aning mindre diameter än den gamla och jag hoppas att den är bättre.
PM:a gärna din adress om du vill ha en meter skickad då jag är intresserad ifall du tycker den funkar bättre.
Jag har värmt, knåpat och knepat med sleeven och slangarna men jag tycker den sitter bra när slangen har kallnat.
Men det är bra att jag får synpunkter så jag kan förbättra produkterna!

Annars har jag krympslang som har smältlim på insidan Går knappt och skära loss när den krympt haha.

/Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkedurke:

Vad använder du för värmekälla?

För mig fungerar det grymt bra, har en värmepistol på runt 300c