Rösta om årets datorbutik 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Blir väl Inet i år igen då

Varför alltid inet? Vid ett ångerköp på inet så får du betala frakten tillbaka, det behöver du inte med Dustin home.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Varför alltid inet? Vid ett ångerköp på inet så får du betala frakten tillbaka, det behöver du inte med Dustin home.

Man får ingen pingvinstång från Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Man får ingen pingvinstång från Dustin.

Ord Ord Ord Ord Ord

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Man får ingen pingvinstång från Dustin.

Skrivet av Mordarosten:

Ord Ord Ord Ord Ord

En pingvinstång är inte värd 100 kr.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Varför alltid inet? Vid ett ångerköp på inet så får du betala frakten tillbaka, det behöver du inte med Dustin home.

Sure, det är jävlilgt goodwill av dustin att betala returfrakten men varför ska du gnälla på ett företag när det är DU som ångrat dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Sure, det är jävlilgt goodwill av dustin att betala returfrakten men varför ska du gnälla på ett företag när det är DU som ångrat dig?

Undrar bara varför inet är så populärt, de är inte ens billigast.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Undrar bara varför inet är så populärt, de är inte ens billigast.

Inte? Vilka är billigast?

Varför alla gillar Inet är pga fraktfritt skulle jag tro, känns som att man tjänar svinmycket på det, när man egentligen inte gör det.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morganrone93:

Inte? Vilka är billigast?

Varför alla gillar Inet är pga fraktfritt skulle jag tro, känns som att man tjänar svinmycket på det, när man egentligen inte gör det.

så du tror att folk som köper delar eller datorer för tusentals kronor bryr sig om en 50 lapp ???
Inet är bäst för mig pga
1. bäst service/kundtjänst
2. snabba leveranser
3. riktig bra utbud

jag gissar att fraktfritt ligger låååååååååågt på dom flestas lista.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Inet är ju skitbra. Snabba leveranser, gratis frakt, pingvinstång, bra service och bra priser. Pingvinstången är ju igentligen helt onödigt och inte värt ett piss, men man blir ju bara så glad:D

Permalänk

Visst dustin har mycket bra grejor de med. Dock sällan det jag just vill ha och ibland lite saftiga priser på det jag vill ha.
Komplett är dyra i frakten och paketerar sina paket dåligt!

Ska dock se över deras sortiment nu när man har lite bonus därifrån.
Jag har inte alltid betalat frakt tillbaka till inet när jag returnerat något. beror nog på vem man talar med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Inet!! såklart

Permalänk
Medlem

Inet är ju en skitbra butik, men då jag själv inte handlat där så tänker jag rösta på Alina för att min beställning där gick snabbt och smidigt och att servicen funkade utmärkt när en hårddisk inte fungerade

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygfisk:

Är väl inte storhandlare men har väl blivit ett par antal komponenter över åren nu. Skickade precis den första komponent som varit defekt tillbaka till Inet, ska bli spännande att se hur det hanteras! Lär ju avvakta med att rösta tills allt är klart.

Det hade ju för övrigt varit intressant med en diskussion/omröstning över vilken butik som är bäst vad gäller olika områden, t.ex. pris, leveranstider/fraktkostnader, sortiment, returhantering, support etc, och inte bara den butik man tycker är bäst överlag. För övrigt är det väl ingen högoddsare att Inet kommer ta hem en sån här omröstning på Sweclockers, men kul att se vilka andra alternativ som följer!

Word,jag har också ett garantiärende på gång hos komplett,sköter dom det bra så vet ni vilka jag kommer rösta på i tävlingen:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera Inet samt Alina systems för utomordentlig service, leveranstid, bra pris och lättnavigerade sidor. Väntar dock beställningar från Webhallen och Misco just nu och kan säga att Webhallen är totalt överlägset snabb när det gäller att skicka iväg beställningen!

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

så du tror att folk som köper delar eller datorer för tusentals kronor bryr sig om en 50 lapp ???
Inet är bäst för mig pga
1. bäst service/kundtjänst
2. snabba leveranser
3. riktig bra utbud

jag gissar att fraktfritt ligger låååååååååågt på dom flestas lista.

Just frakfFRITT kanske inte är såå viktigt, men roligare att betala typ 0-50kr för frakt än typ 249 och uppåt som Komplett.se tar för en dator..

Visa signatur

SÅLDE GAMINGRIGGEN - SITTER PÅ EN J*VLA DELL DIMENSION 3100 x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

så du tror att folk som köper delar eller datorer för tusentals kronor bryr sig om en 50 lapp ???
Inet är bäst för mig pga
1. bäst service/kundtjänst
2. snabba leveranser
3. riktig bra utbud

jag gissar att fraktfritt ligger låååååååååågt på dom flestas lista.

Har ungefär de anledningarna till att jag gillar Inet.
1. Stabilt och trovärdigt företag
2. Snabba leveranser
3. Mycket bra kundtjänst
4. Skapligt och definitivt tillräckligt utbud
5. Lättnavigerad sida (kan lätt filtrara ut komponenter som inte stödjer vissa funktioner)
6. Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Har ungefär de anledningarna till att jag gillar Inet.
1. Stabilt och trovärdigt företag
2. Snabba leveranser
3. Mycket bra kundtjänst
4. Skapligt och definitivt tillräckligt utbud
5. Lättnavigerad sida (kan lätt filtrara ut komponenter som inte stödjer vissa funktioner)
6. Fraktfritt

+1. Flesta sidorna kan man bara välja tex "CPU" så får du upp alla cpu:er på hela sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

+1. Flesta sidorna kan man bara välja tex "CPU" så får du upp alla cpu:er på hela sidan

Väldigt offtopic, men vad betyder det här med +1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

så du tror att folk som köper delar eller datorer för tusentals kronor bryr sig om en 50 lapp ???
Inet är bäst för mig pga
1. bäst service/kundtjänst
2. snabba leveranser
3. riktig bra utbud

jag gissar att fraktfritt ligger låååååååååågt på dom flestas lista.

Helt klart är det så, fraktfritt är bara en fin bonus ! ! !

Inets kundtjänst är grymt imponerande, dom ringde mig 2min efter att jag slutförde köpet en gång
p g a ett fel på min beställning.

4. Paketerar/Embalerar varorna mycket bra

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Komplett får min röst

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Entusiast

Inet fick min röst, bästa kundservice ever, dock är Webhallen mycket snabbare när det gäller att leverera varorna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Fick nog inte det grafikkortet som jag ville ha som utbyte när jag skickade in det på rma då det gick sönder men det gick fort när de fått det så de hann missade väl det. Skickades till dem i måndags och jag får nu ett utbyteskort imorgon redan så det får vara godkänt ändå. Mailade väl dem lite sent trots att jag fick ett svar från Inet dagen innan de skickade ett likadant graffe tillbaka som jag inte ville ha. Får se.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Väldigt offtopic, men vad betyder det här med +1?

Det betyder att han/hon håller med det som han/hon citerar.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag skulle lägga min röst på inet också, har handlat på datorbutiken och komplett tidigare och varit nöjd med dom. Och Inet hade då iaf bäst pris på alla grejer jag skulle ha den här gången, frakten var också billigare, grymt snabb leverans. Pingvinstång i paketet var det med, nästa köp blir också hos inet helt klart.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Inet fick min röst, bästa kundservice ever, dock är Webhallen mycket snabbare när det gäller att leverera varorna.

Går det vara snabbare än inet ;o

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Redzo:

så du tror att folk som köper delar eller datorer för tusentals kronor bryr sig om en 50 lapp ???
Inet är bäst för mig pga
1. bäst service/kundtjänst
2. snabba leveranser
3. riktig bra utbud

jag gissar att fraktfritt ligger låååååååååågt på dom flestas lista.

Min poäng var, att folk får en "BILD" av att Inet känns billigare bara för att dom har fraktfritt, alltså, illustrativt.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk

Komplett, inet och webhallen

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk

Kameraexperten!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

vill knappast kalla de årets dator butik utan snarare enligt swec... inet får självklart nästan alla röster pga att nästan alla här har frusit fast i dem.. Säger inte att de inte är bra, handlar där ofta men jag ser ingen skillnad i service mellan tex indomo, komplett, inet och datorbutiken man köper där det är billigast. Fri frakt lär köpa många röster men det är ngt även indomo har.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

är det någon som har något gott att säga om indomo? jag tycker utbudet verkar va rätt kasst.
jag älskade gtek och köpte alltid småprylar som fläktar, kylare etc därifrån.
men nu faller det sig rätt naturligt att köpa från inet, jag kastar ihop saker så jag kommer över 500 och får gratis frakt.

tycker webhallen och inet är riktigt bra så jag har faktiskt inte beställt från några andra ställen på ett bra tag, inet brukar va billigast.
förr var det rätt mycket från komplett men frakten är helt enkelt hutlös.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb