Call Of Duty 4 stängs av oväntat!?

Permalänk
Medlem

Call Of Duty 4 stängs av oväntat!?

Hej allihopa! Kör på min bärbara Acer 6920g (W7 32-bit) COD4. Har idag fått problem med att när jag startat spelet och varit inne i ca 2-5 min så stängs det av. Jag får då valet att söka efter lösningar på internet eller att avsluta programmet. Om man trycker upp mer info så står det såhär:

Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: iw3mp.exe
Programversion: 0.0.0.0
Programtidsstämpel: 4859a219
Namn på felmodul: pbcl.dll
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 4c7c1c08
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 000339cf
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Har googlat och sett massor som haft samma problem med "APPCRASH". Dock så hittar jag ingen lösning, iaf ingen som hade exakt samma problem där det står att pbcl.dll är felande.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är en .dll-fil som hör till punkbuster.

Testa ladda ner denna pbsvc

Kör den och avinstallera punkbuster, kör den sedan igen och installera om punkbuster.

Ladda även hem denna: pbsetup (scrolla ner och välj det operativsystem du har ) kör sedan pbsetup för att ladda ner senaste versionen av punkbuster

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det är en .dll-fil som hör till punkbuster.

Testa ladda ner denna pbsvc

Kör den och avinstallera punkbuster, kör den sedan igen och installera om punkbuster.

Ladda även hem denna: pbsetup (scrolla ner och välj det operativsystem du har ) kör sedan pbsetup för att ladda ner senaste versionen av punkbuster

Har testat allt detta nu men utan förändring, problemet kvarstår. Det borde ju som sagt ha med punkbuster att göra..... någon annan idé?

Permalänk
Medlem

Kom nu att tänka på att jag i förrgår installerat Battlefield 2 och modden Project Reality. Hade inte spelat cod sedan dess och nu idag så fungerar det ju inte. Kanske kan ha med det att göra?

Permalänk
Medlem

Gjorde en systemåterställning till igår morgon och det verkar ha löst problemet. Dock så vet jag inte vad som orsakade problemet och hur det kan förhindras..