Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Som flera redan poängterat, så måste trummisen upp många, många snäpp. Med bra produktion och bättre trumspel så kan det nog bli bra även om det inte är min musik.

håller på att skriva nya låtar nu och nu kör han saker som vi aldrig trodde att han kunde, var nog rätt bra att ta ett litet snack med man.

Permalänk
Medlem

Gitarrerna skrapar nått förbannat, annars är det rätt okej.
Kör ni i Drop C eller något eller? Låter som om gitarrerna inte är intonerade helt hundra.

Fortsätt köra på, skriva material osv så kan det nog bli något.
Försök jobba lite mera på att ställa in ljud och mixa ljudet lite skönare i efterhand och så nästa gång.

Lycka till :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Gitarrerna skrapar nått förbannat, annars är det rätt okej.
Kör ni i Drop C eller något eller? Låter som om gitarrerna inte är intonerade helt hundra.

Fortsätt köra på, skriva material osv så kan det nog bli något.
Försök jobba lite mera på att ställa in ljud och mixa ljudet lite skönare i efterhand och så nästa gång.

Lycka till :).

D-standard. något skumt är det gitarrerna, men vi har varken mixat eller mastrat, bara tagit bort allt för stora volymskillnader. Håller på att skriva men kom hem från spelning i norge nyss, varit rätt mycket resor men nu är det inget planerat förrän nästa år så det kommer bli några fler låtar. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

D-standard. något skumt är det gitarrerna, men vi har varken mixat eller mastrat, bara tagit bort allt för stora volymskillnader. Håller på att skriva men kom hem från spelning i norge nyss, varit rätt mycket resor men nu är det inget planerat förrän nästa år så det kommer bli några fler låtar. Tack så mycket!

Misstänkte att stämman var i D-standrad eller Drop C ja. :)..
Har ni inte intonerat gitarrerna så gör det, ni måste alltid intonera om dom om ni stämmer ner för bästa resultat.

lycka till i fortsättningen :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Misstänkte att stämman var i D-standrad eller Drop C ja. :)..
Har ni inte intonerat gitarrerna så gör det, ni måste alltid intonera om dom om ni stämmer ner för bästa resultat.

lycka till i fortsättningen :).

Kollade upp min både innan och efter inspelningen och den var intonerad, brukar titta till mina gitarrer minst en gång varje månad iaf. vet inte med den andra gitarristens gitarr men hans har några år på nacken så kan hända att det kan vara den, eller så är det båda. hursomhelst så har jag bytt gitarr nu och hängt upp min gamla kämpe på vägen, hoppas att andra gitarristen byter ut sin cort snart...

tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Inte som Corpsgrinder då?

Corpsegrinder*
Nä han är inte så bra, isåfall första sångaren... Vad han nu hette Barnes nånting..

Annars är Glen Benton jävla bra

Visa signatur

My name is legion, for we are many.