Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Klarar detta moderkort SLI?

Tjena, min kompis ska uppgradera sin burk som ska användas till video och bild redigering och spel. Går det att köra SLI med detta kort: Gigabyte GA-890FXA-UD5 - Inet.se ?

CPU'n kommer vara: WEBHALLEN.com - AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3.2GHz / 6MB / Socket AM3 (Boxed)

Han har för närvarande ett GTX 470 så där var att kravet är SLI. Funkar inte moderkortet så skulle det va fin fint med förslag som stödjer X6 och SLI. Och hur mycket i minne skulle vara bra att ha? Med tanke på video och bild redigering? 6 Gb? 8Gb? Det kan bara vara dual channel?

Överklockning kommer garanterat inte att göras.

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

det klarar inte SLI. det måste vara AM3 socket och Nforce SLI chipset.

detta är det bästa jag hittade på Prisjakt som klarar sli och AM3.

ASUS M4N98TD EVO - moderkort - ATX - nForce 980a SLI

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Tommie_l:

det klarar inte SLI. det måste vara AM3 socket och Nforce SLI chipset.

detta är det bästa jag hittade på Prisjakt som klarar sli och AM3.

ASUS M4N98TD EVO - moderkort - ATX - nForce 980a SLI

Har den stöd för X6? Sen så funkar väl moderkortet jag länka till med ett Nvidia kort? I så fall så kan jag ju fråga om han kan byta till ATI i framtiden.

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

ja ett nvidiakort klarar den ju såklart, och vågar nästan lova att X6an funkar. åtminstone med uppgraderad BIOS, men vill du va säker så kolla på ASUS hemsida. jag orkar inte ^^

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tidaholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Mordarosten:

Har den stöd för X6? Sen så funkar väl moderkortet jag länka till med ett Nvidia kort? I så fall så kan jag ju fråga om han kan byta till ATI i framtiden.

ja detta kort har Processorstöd för alla AMDs PCU. Det står här...
ASUSTeK Computer Inc.