Kan inte spela med gamepad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2008

Kan inte spela med gamepad

Har en trust gamepad som jag haqr försökt använda till diverse spel senast COD BO. Går jag in på optons i spelmenyn så är gamepadrutan inte ifylld å går då inte å ändra nåt på. Dosan är installerad och finns med i enhetshanteraren son hid spelenhet. Men jag kan inte kalibrera den nånstans. Kör win 7. Har varit in på trusts hem sida å det finns inga andra drivrutiner, det ska bara vara å koppla i den så ska det funka. Måste jag ha en xbox360 dosa eller vad. Nån som vet vad jag lär göra för å få det å funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Ingoberra:

Har en trust gamepad som jag haqr försökt använda till diverse spel senast COD BO. Går jag in på optons i spelmenyn så är gamepadrutan inte ifylld å går då inte å ändra nåt på. Dosan är installerad och finns med i enhetshanteraren son hid spelenhet. Men jag kan inte kalibrera den nånstans. Kör win 7. Har varit in på trusts hem sida å det finns inga andra drivrutiner, det ska bara vara å koppla i den så ska det funka. Måste jag ha en xbox360 dosa eller vad. Nån som vet vad jag lär göra för å få det å funka?

Nej, men jag rekomenderar det, många nya spel känner av och ställer in sig efter det om man han xbox360 gamepaden inkopplad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Hawkeye01:

Nej, men jag rekomenderar det, många nya spel känner av och ställer in sig efter det om man han xbox360 gamepaden inkopplad

Vad lär jag göra för å få min dosa å funka då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Ingoberra:

Vad lär jag göra för å få min dosa å funka då?

Får du upp den i "Spelenheter"? Om inte så kommer den med största sannolikhet inte att fungera. Det är där inne du kalibrerar den, och de flesta spel använder antagligen samma API så ser du den inte där är det kört.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2008

Varför vill du spela med gamepad?
Are PC Gamers Too Good for Console Gamers?

Snälla, gör Sverige till ett U-land igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2008

Nej den finns inte under ljud och spelenheter så det är nog kört antar jag och jag vill spela med gp för jag suger på kb helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2008

Hittade nu dosan i enheter och kan kalibrera den men fortfarande funkar det inte. Har ingen lust å pynta 400 spänn så äre samma sak med den dosan. Så kan ni säga säkert att 360 dosan kommer å funka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2009

kan förstå att du vill köra med gamepad för bilspel och annat.. men tar det som att du skall köra FPS med den?
Ta och lär dig att köra med tangenbord och mus, du kommer inte ha en chans annars!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Celcius:

kan förstå att du vill köra med gamepad för bilspel och annat.. men tar det som att du skall köra FPS med den?
Ta och lär dig att köra med tangenbord och mus, du kommer inte ha en chans annars!

håller med, hur duktig du än är med dosa så kommer du vara chanslös i pc fps.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.