Koppla PS3 till receiver

Permalänk
Medlem

Koppla PS3 till receiver

Vet inte riktigt om detta är rätt forumsdel...

Menmen okej såhär är det. Vill koppla in mitt PS3 till mitt hemmabio (förstärkare - andersson RB-100). Just nu har jag bara datorn i kopplad via en koaxial kabel och såklart mina högtalare (5.0).

Min plan var att köpa en sånhär som jag kopplar in i receivern från PS3:an för att få ljudet från ps3:an till högtalarna + en sånhär som jag kopplar direkt från PS3 till min skärm för bild. (Skärmen har två ingångar).
Men hur blir det om jag har datorn på, samtidigt som PS3 isåfall, ang. bilden? Styr jag från receivern om jag ska ha bild från PS3 eller datorn? Eller från datorn?

Blir det rätt eller vad ska jag göra? Har ni bättre tips så kom gärna med förslag!

PS: Receivern har bara 3x Passthrough HDMI-ingångar och 1x OUT

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

med din reciever så styr du över ljudet bara, alltså du kan välja kanal för ljudet, du har en kanal för ps3 och en kanal för din pc.

så vad händer då om du sätter på din pc kanal på tv'n men har ps3'ans ljud kanal på?

jo du får bild från din pc och ljudet kommer från din ps3.

du har 2 helt separata grejjer, tv och reciver. till dom så har du kopplat 2 andra separata grejjer, ditt ps3 och pc som du styr separat.

Jag kan förstå att det jag försöker göra tydligt kan verka förvirrande men i grund och botten är det väldigt enkelt.

Sätt ihop ditt system precis som du hade tänkt dig så kommer det bli skitbra!

//
Hakke

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Sätt ihop ditt system precis som du hade tänkt dig så kommer det bli skitbra!

//
Hakke

Tackar!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.