Call of Duty Black ops hänger sig

Permalänk
Medlem

Call of Duty Black ops hänger sig

Tjena! Är ny här på forumet och jag reggade mig först o främst för att få hjälp med ett ganska stort problem som jag har.

Som många andra så köpte jag Black Ops och jag hade tillomed kört Can you run it innan med resultatet att min processor är för klen. (AMD Athlon 64 X2 5000+)
Allt annat låg över gränsen.

Men när jag väl fick hem spelet och hade installerat det så skulle jag dra igång SP innan jag började med MP, men när jag

hade sett filmen i början där han blir förhörd och el-chockad

Dold text

så "slutade spelet svara". Sen när jag testade igen så hängde det sig igen, fast den här gången var det lite senare när

han sa "We went in to kill Castro" och dom zoomar in på hans ansikte.

Dold text

Efter inzoomningen så blev allt svart då alltså.

Och när det gäller MP så tar det först 2-4 minuter att ladda en bana och när det väl är klart så har det tagit så lång tid att ladda så att jag har "Lost connection to host".
Det var samma sak i MW2 när jag spelade S&D. Då missade jag alltid första ronden pga att datorn laddade så långsamt om jag inte var host för då gick det lite snabbare.
Så med andra ord så kommer jag inte in på någon server överhuvudtaget i Black Ops.

Igår hände det också något riktigt läskigt. Jag testade att starta SP igen och det hängde sig på det vanliga stället men den här gången så blinkade det till och färgerna helt plötsligt lila och gröna i en sekund ungefär för att sen bli följt av att skärmen tappade kontakten till datorn och jag blev tvungen att re-boota den.
Nu kommer det läskiga.
När jag startade upp datorn igen så lät den konstigt dom första 2 sekunderna, och sen när Dell logon kom upp på skärmen så var den jättepixlig. Det gick heller inte att logga in på någon av användarna eftersom att windows aldrig startades upp.
Så idag morse när jag startade datorn så var allting helt normalt. Skärmen funkade som den skulle och det gick att logga in utan problem.

En vän till mig som har samma processor som mig och en GB mer RAM än mig funkar spelet däremot perfekt för.
Han har alltså AMD Athlon 64 X2 5000+ o 3 GB RAM.
Jag har då AMD Athlon 64 X2 5000+ o 2 GB RAM.
Antar att GPU inte är så viktigt vid det här tillfället men jag räknar upp det som jag har ändå; nVidia Geforce 8600 GT.

Så tror ni att det kan vara hans GB mer RAM än mig som gör så att det funkar för honom, eller tror ni att jag ska köpa en ny HDD som är snabbare?

Tacksam för all hjälp jag kan få /// AxXiDeNT

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Tjena! Är ny här på forumet och jag reggade mig först o främst för att få hjälp med ett ganska stort problem som jag har.

Som många andra så köpte jag Black Ops och jag hade tillomed kört Can you run it innan med resultatet att min processor är för klen. (AMD Athlon 64 X2 5000+)
Allt annat låg över gränsen.

Men när jag väl fick hem spelet och hade installerat det så skulle jag dra igång SP innan jag började med MP, men när jag

hade sett filmen i början där han blir förhörd och el-chockad

Dold text

så "slutade spelet svara". Sen när jag testade igen så hängde det sig igen, fast den här gången var det lite senare när

han sa "We went in to kill Castro" och dom zoomar in på hans ansikte.

Dold text

Efter inzoomningen så blev allt svart då alltså.

Och när det gäller MP så tar det först 2-4 minuter att ladda en bana och när det väl är klart så har det tagit så lång tid att ladda så att jag har "Lost connection to host".
Det var samma sak i MW2 när jag spelade S&D. Då missade jag alltid första ronden pga att datorn laddade så långsamt om jag inte var host för då gick det lite snabbare.
Så med andra ord så kommer jag inte in på någon server överhuvudtaget i Black Ops.

Igår hände det också något riktigt läskigt. Jag testade att starta SP igen och det hängde sig på det vanliga stället men den här gången så blinkade det till och färgerna helt plötsligt lila och gröna i en sekund ungefär för att sen bli följt av att skärmen tappade kontakten till datorn och jag blev tvungen att re-boota den.
Nu kommer det läskiga.
När jag startade upp datorn igen så lät den konstigt dom första 2 sekunderna, och sen när Dell logon kom upp på skärmen så var den jättepixlig. Det gick heller inte att logga in på någon av användarna eftersom att windows aldrig startades upp.
Så idag morse när jag startade datorn så var allting helt normalt. Skärmen funkade som den skulle och det gick att logga in utan problem.

En vän till mig som har samma processor som mig och en GB mer RAM än mig funkar spelet däremot perfekt för.
Han har alltså AMD Athlon 64 X2 5000+ o 3 GB RAM.
Jag har då AMD Athlon 64 X2 5000+ o 2 GB RAM.
Antar att GPU inte är så viktigt vid det här tillfället men jag räknar upp det som jag har ändå; nVidia Geforce 8600 GT.

Så tror ni att det kan vara hans GB mer RAM än mig som gör så att det funkar för honom, eller tror ni att jag ska köpa en ny HDD som är snabbare?

Tacksam för all hjälp jag kan få /// AxXiDeNT

Vad har din kompis för grafikkort då? har han samma? Har också ett liknande problem med black ops. När jag spelar så helt plötsligt typ surrar det och hänger sig, ca 1 sek, och sen funkar det igen sen så surrar det och skärmen blir randig med olika färger, så som det blir om man kör autotune i CCC. Och hela datorn hänger sig och måste reboota.

Permalänk
Medlem

Han har ATI Radeon HD 2400. Det är liksom inga superdatorer vi har som ni säker ser ^^

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Han har ATI Radeon HD 2400. Det är liksom inga superdatorer vi har som ni säker ser ^^

Fast du borde kunna spela det har samma hårdvara som ni fast i min laptop och 1 gb mindre minne.
Kunde spela mw2 utan lagg antar att det är något med själva spelet då många sagt att black ops laggar så himmla mycket.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Aa, han klarar ju av det så det borde ju funka för mig med, tycker jag.
Men kan det ha med hur mycket plats man har kvar på HDDn att göra?
Polarn sa att hans vän hade samma problem som jag, att MP banorna laddar seegt, men rensade ut en hel del från sin HDD och efter det så laddade det snabbare?

MW2 klarade jag också av utan problem, bara det att banorna laddade långsamt där också. Missade alltid första ronden i S&D tillexempel.

Jag har lyckats komma på 3 st "teorier"
1. HDDn är nästan full. 85 GiB avd 288 kvar.
2. Skaffa en HDD som "snurrar" snabbare.
3. Byta RAM minne. 2 -> 4 GiB

Tror ni att något av det kan fungera?

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nytt problem nu...

Blev tvungen att systemåterställa till ett datum när jag inte hade Black Ops. Ikonerna var borta och spelet fanns inte installerat, men mapparna på HDDn fanns kvar så jag tog bort dom.
Sen släpptes det ju några patcher så jag tänkte prova att installera spelet igen.
Satte i skivan och så stod vaildating files och det misslyckades och den blev tvungen att ladda ner spelet från Steam...

Och nu när jag försöker starta SP så står det Couldn't load image '~-gblack_8x8'
MP står det bara "This game is currently unavailable . Try again later" eller nåt sånt.

Ska testa att installera om igen. Tror ni att det kan hjälpa?

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H