AMD Phenom II X2 560 något att ha? eller vänta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Nov 2010

AMD Phenom II X2 560 något att ha? eller vänta?

Hejsan, behöver ny processor, moderkort och minne snabbt. Datorn är sönder. och ja behöver en ny, spelar mest, men gör även andra saker, så som jobbarbeten och annat

Iallafall, spel som jag spelar är mest world of warcraft, samt counter strike. även lite cod mw, dock fungerade cod knappt på min förra

Tittat runt lite nu, och har en kass budget på 2000 kr, och får inte mycket för det! Kräver inte att alla spel ska flyta på bra med högsta inställningar, dock är jag glad ifall wow klarar "good" med stabil FPS 40-60 fps

AMD phenom II x2 560 BE 3.3 ghz + moderkort + minne! 2000kr

AMD phenom II x4 955 BE 3.2 ghz + moderkort + minne! 2150 kr (frifrakt)

Är det värt att vänta på paket2? Det är inte i lager, kommer om cirka 1 vecka sa dem på inet. har kollat på benchmark och enligt testerna är det knappt någon skillnad inom spelen mellan dessa? Konstigt om du frågar mig. aja har ni andra förslag så länka gärna. känns andå bättre att ta x4an när det är Quadcore!

// Kinesen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Kinesmarvin:

Hejsan, behöver ny processor, moderkort och minne snabbt. Datorn är sönder. och ja behöver en ny, spelar mest, men gör även andra saker, så som jobbarbeten och annat

Iallafall, spel som jag spelar är mest world of warcraft, samt counter strike. även lite cod mw, dock fungerade cod knappt på min förra

Tittat runt lite nu, och har en kass budget på 2000 kr, och får inte mycket för det! Kräver inte att alla spel ska flyta på bra med högsta inställningar, dock är jag glad ifall wow klarar "good" med stabil FPS 40-60 fps

AMD phenom II x2 560 BE 3.3 ghz + moderkort + minne! 2000kr

AMD phenom II x4 955 BE 3.2 ghz + moderkort + minne! 2150 kr (frifrakt)

Är det värt att vänta på paket2? Det är inte i lager, kommer om cirka 1 vecka sa dem på inet. har kollat på benchmark och enligt testerna är det knappt någon skillnad inom spelen mellan dessa? Konstigt om du frågar mig. aja har ni andra förslag så länka gärna. känns andå bättre att ta x4an när det är Quadcore!

// Kinesen!

Vad är det för moderkort och minnen du ska köpa?

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008

Vad har du för grafikkort då? jag menar grafikkortet är nästan alltid den del som får arbeta mest i spel. Om cod mw inte fungerat behöver det ju inte ha berott på processorn, lr minnena. Vad hade du för komponenter innan?

Sedan om processorn, högre klockfrekvens och mycket cache minne är att föredra framför fler kärnor(nu snackar vi spel).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004

955 alla gånger om det skiljer 150:-

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Nov 2010

Ati radeon hd5670! Hade innan AMD Athlon x2 5000+ 2.6 ghz! moderkort + minne är skit budget saker ifrån 2005! den datorn är andå sönder, så ingen ide att prata om den, grafikkortet fungerar dock, och det tänker jag ha kvar, min polare kör cod med det kortet och intel i5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Jag har en Phenom2 x4 955 och är sjukt, grymt, nöjd med den! Lite högljudd fläkt dock, men ska nog skaffa ny snart

i7-8700K @ 4.8GHz, ROG Z370-F, Noctua NH-U14S, GSkill FlareX 16GB 3200MHz, MSI GTX 1080Ti FE, FD Define R6, Agon AG241QX, Razer Deathadder Elite, Leopold FC660M [MX Brown], Beyerdynamic DT770 Pro