Permalänk
Hedersmedlem

350W max för korten + resten av burken som inte drar några 300W, så nej det räcker med råge

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kanske skulle läsa innan ni postar?

Tack ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 22 | Processor: AMD Phenom II X4 945@3.0GHz | RAM: Corsair 8GB 1333MHz XMS3 | Grafikkort: 6870HD CrossFire | Nätaggregat: Corsair TX650W
Skärm: Samsung 226BW | Tangentbord: Logitech G510| Mus: Logitech MX518 | Musmatta: fUnc Industries Surface 1030

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Corsair eller något annat märke?;
Har OCZ själv, det har fått bra recensioner, finns bättre men det funkar bra nog för min SLI-uppsättning. Prisvärt.
OCZ ModXStream-Pro 600W - Bjorn3D.com
XtremeComputing - #1 For Hardware News And Reviews
Bra pris på Inet OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Tänkte själv föreslå OCZ'as modulära serie av det slaget MP-Jan föreslår. Det är fullt dugligt och billigt, inte billigt som Ace för du köper inte en papperskub (höhö) men corsairs kostar extra för att det är väldigt bra grejer, dock så har du minst 5 års garanti om köper Corsairs agg (förutom den billigaste serien, som inte nämnts här än).

Någon nämnde att 4gb vs 8gb ram inte ger prestandaökning, det gör det nödvändigtvis inte, men det gör inte en ssd heller. Prestanda är vad man utgår ifrån, en SSD är det självklara valet i många fall ifall det är starttiden på ens OS man är ute efter att minska. Är ramminnet fullt så kommer det ta längre tid för systemet att arbeta, 8gb är överdrivet för många men spelar man med hårdvara med en hög kapacitet så är enligt mig 6gb det rätta och då är det 4gb eller 8gb du kan välja mellan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kanske skulle läsa innan ni postar?

Hoppas inte alla dina knappt 14 000 inlägg är lika meningsfulla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MP-Jan:

Hoppas inte alla dina knappt 14 000 inlägg är lika meningsfulla.

Absolut!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Tror du fått lite om bakfoten hur strömsnålt ett 6870 egentligen är. Bara det faktum att det kräver 2 st 6-pin för att kunna drivas och har ett TDP som är lika högt som ett 5850 visar väl tillräckligt att det kräver en del ström?

Jag skulle inte köra crossfire med något mindre än 650 watt i varje fall, speciellt inte om man också har 2 hårddiskar och en ganska hungrig processor. Därför jag kör med 650 watt till mina 4850 som har 114 watt TDP (jämfört med 6870s 151 watt) och bara en 6-pin connector.

Jag körde ett 9800gt + hd4850 + phenom II x4 @ 3.8 ghz på ett 450 watts agg ett bra tag;) Det fungerade bra, foldade på 9800gt samtidigt som jag spelade på hd4850^^

Det var ett modulärt corsair. Corsair är ju kända för att underdriva sina specifikationer Man kan i princip ta deras watt och pressa ur 100watt mer än vad det står på. Corsair är kvalitet. Har ocz modxtream just nu. Det ska tydligen vara bra. Kollar man på newegg.com (usas motsvarighet till inet.se typ) så verkar varannat agg ha dött dock :S Mycket konstigt, inget man hört här i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Jag körde ett 9800gt + hd4850 + phenom II x4 @ 3.8 ghz på ett 450 watts agg ett bra tag;) Det fungerade bra, foldade på 9800gt samtidigt som jag spelade på hd4850^^

Det var ett modulärt corsair. Corsair är ju kända för att underdriva sina specifikationer Man kan i princip ta deras watt och pressa ur 100watt mer än vad det står på. Corsair är kvalitet. Har ocz modxtream just nu. Det ska tydligen vara bra. Kollar man på newegg.com (usas motsvarighet till inet.se typ) så verkar varannat agg ha dött dock :S Mycket konstigt, inget man hört här i sverige.

Enligt overclockersclub.com funkar agget bäst på 230V-uttag. OCZ ModXStream-Pro 600W Review Page 5 - Testing: Efficiency, Power Factor & DC Quality - Overclockers Club
Synd för dem i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Enligt overclockersclub.com funkar agget bäst på 230V-uttag. OCZ ModXStream-Pro 600W Review Page 5 - Testing: Efficiency, Power Factor & DC Quality - Overclockers Club
Synd för dem i USA.

Okej, antagligen därför de krånglar i USA. Konstigt att ett företag från usa lanserar produkter som fungerar dåligt i just USA=D