Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Feb 2005

Problem med dubbla grafikkort

Tjena.
Köpte precis ett Zotac GTX 470 och tänkte köra det som main och mitt gamla 9800GTX som PhysX kort.
Problemet är att jag inte får det att fungera.
Trycker in båda korten kopplar in alla kablar och drar igång. Grön lampa på moderkortet och fläktarna på korten och i chassit startar. Mne jag får ingen bild. Fungerar perfekt när jag bara har ett kort.

Prövat att ha korten i olika platser. Olika kablar osv, när jag sätter mitt GTX470 i andra slotten på moderkortet får jag ingen bild alls. När jag har båda korten i får jag bild på 9800 GTX oberoende om det sitter i första eller andra slotten.
Datorn känner inte av Zotac kortet när 9800GTX sitter i lådan. När jag har GTX470 kortet i ensamt på första slotten fungerar allt fläckfritt.

Har senaste BIOS och drivrutinerna till grafikkort och moderkort.

Min setup ser ut som följande:
Corsair 750W Nätagg
Asus M4N72-E med senaste BIOS
AMD Phenom II X4 965
Zotac Gtx 470
Gainward 9800GTX
Nxzt Sentry 2 fläktkontroller
Samsung spinpont 1tb
Wd 80gb, gammal som satan.

Tack på förhand
Knicka

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Känns som att denna tråden mer handlar om Graffet än moderkortet. Därför måste du tänka på att hålla dig till rätt forum som det handlar om.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Feb 2005

Ber om ursäkt om det har hamlat fel. Har en post uppe på grafikkortsforumet också. Tänkte att det var fler som läste här och eftersom det gäller båda komponenterna att någon på detta forum har en lösning.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet. Den här gången låser jag inte båda trådarna, men tänk på det i fortsättningen. Tror du får mer/bättre hjälp under grafikkort där du gjorde din första tråd.