Problem med Google Spreadsheets! "error: not a number"

Permalänk

Problem med Google Spreadsheets! "error: not a number"

Visste inte riktigt vart jag skulle placera den här tråden.

Jag har hur som helst problem med Google Docs, närmare bestämt excelklonen. Jag vill göra en formel som hämtar två fält och dividerar dom med varandra, men jag får felmeddelandet "error: 493,16: Not a number". Som det uppenbarligen är. Hur som helst gissar jag att det beror på att fältet är definierat som fritext och inte siffror. Hur ändrar jag detta?

Det konstiga är att den andra halvan av datan i dokumentet går alldeles utmärkt att manipulera med hjälp av formler och den är inlagt på precis samma sätt som den data som inte går att använda i formler. Det är en rätt stor mängd tal som jag vill manipulera så jag är inte så sugen på att göra det manuellt. Speciellt inte eftersom jag måste ändra talen då och då.

Permalänk
Medlem

Provat "493.16" istället?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Verkar som om någon har varit inne och löst det nu, men det var jag som skrev komma nu och inte i dokumentet. All data är inskriven på exakt samma sätt (copy/paste från ett annat program) så jag fattar verkligen inte varför det inte skulle funka. Får se vem som fixade det och hur inför framtiden.