Installera originalspel men spela med CD-key köpt online

Permalänk
Medlem

Installera originalspel men spela med CD-key köpt online

Hej!

Misstolka mig inte nu, detta handlar inte om piratkopior eller fula cd-keys köpta från nätet. Min fråga är helt enkelt denna:

Jag har köpt spelet Assassins Creed 2 på CDON.com för en tid sedan men har efter ett uppehåll med spelande avinstallerat det och nu är jag sugen på att lira det igen. Dock krävs det då att jag laddar ner hela spelet på nytt från CDON.com vilket innebär att det tar en hel del tid att ladda ner samt installera spelet. Filen som används för att ladda ner spelet kan även bara användas en gång varpå jag måste upprepa denna procedur varje gång jag behöver installera spelet, ex efter en formattering.

Det jag undrar är om det finns en risk med att installera spelet från en bekants skiva/skivor - alternativt se om jag kan komma över ett eget "skiv-exemplar" billigt någonstnas, och installera det med min nyckel? Spelet kommunicerar ju konstant med Ubisofts servrar och jag vet inte om de kan känna av om min nyckel tillhör en annan version av spelet (eller vad vet jag, teknikens under...) och därpå kunna spärra min nyckel. Eller om skivorna är bundna till deras nyckel på något vänster? Som sagt, teknikens under och kopieringsskydd är inte min starka sida.

Jag vill ju använda min egen nyckel då spelet ligger sparat hos Ubisoft och jag vill fortsätta där jag var. Jag vill bara hitta smidigare sätt att kunna installera spelet på.

Tacksam för svar - men snälla förstå mitt dilemma här och att det inte handlar om piratkopior. Den som orsakar att tråden låses pga att diskussioner om hur man löser detta med piratkopior eller cracks dyker upp får en spark på smalbenet.

Mvh

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Entusiast

Tråkigt att behöva köpa det igen, men enklast vore väl:
WEBHALLEN.com - Assassins Creed 2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Så länge du inte anger din kompis cdnyckel så borde det gå att installera tycker man.
Om du har din nyckel så skriv in den bara.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tråkigt att behöva köpa det igen, men enklast vore väl:
WEBHALLEN.com - Assassins Creed 2

Mjo, det är just det som är en lösning. Men det suger...

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |