SweClockers drop!

Trådlös mus. Vad har ni för erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Trådlös mus. Vad har ni för erfarenheter?

Börjar bli allmänt less på trådad. Så går i nya tankar om att skaffa en trådlös.
Men märker genast att priserna börjar dra iväg.
Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter utav just trådlösa.
Vill ju helst inte överstiga 500kr. Finns ju en hel del olika märken som man aldrig änns har hört talas om :S.
Så nu överlåter jag detta till er som använder sig utav trådlösa.
Ge lite feedback på vad ni tycker är bra och dåligt, vore väldigt uppskattat :).
Samt någon som inte kostar 1000kr men som fungerar bra!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Det är ingen funktionell skillnad på trådlösa och trådbundna möss enligt mig - om vi bortser från spel (där har jag bara erfarenhet av Razors Mamba, som iof också beter sig precis som trådbunden). Det som avgör är nog snarare ergonomi och funktioner; optisk eller laser, hjul, antal knappar osv.

Däremot finns det stora skillnader mellan trådlösa och trådlösa. Vissa kräver batteribyte någon/några gång(er) per år. Andra har uppladdningsbara batterier och skall placeras i en vagga mellan användandet. De möss som placeras i en vagga kostar vanligen över din budget så de går väl bort. Kan du ändå hitta en så se till att vaggan har separat DC-matning, och inte som Razors Mamba vars dock är ansluten til USB-porten. Det kommer inte mycket ström den vägen när datorn är avslagen, inte på min i alla fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Okej. Så det skiljer alltså inte så mycket?
Jag har kollat på tex Roccat Pyra Mouse. Den går för strax under 500kr. Men den verkar vara riktigt liten?
Roccat Pyra Mouse - Mobile Wireless Gaming | MaxFPS.se
Någon som har testat denna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Jag har kollat på tex Roccat Pyra Mouse. Den går för strax under 500kr. Men den verkar vara riktigt liten?

YouTube - Roccat Pyra
Kolla lite videoreviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Inte testat just den, men tänk på att precis som med Razors Mamba så laddas batterierna via USB, vilket jag tycker är idiotiskt. Det kräver att det finns ström på USB-porten även när datorn är avstängd - vilket i förlängningen ändå leder till att man kör trådbundet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Men man borde kunna ladda batterierna i batteri laddare? Så man alltid har färdiga batterier om den skulle dö

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Men man borde kunna ladda batterierna i batteri laddare? Så man alltid har färdiga batterier om den skulle dö

Det borde man kunna göra. Så länge vanliga batterier passar. Annars finns där ju usb-laddare som man stoppar i 220v vägguttaget