GameTech Dual Shock (Wii/GC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2006

GameTech Dual Shock (Wii/GC)

Köpte idag 2st GameTech Dual Shock (Wii/GC) till grabbens wii men jag får dem inte att fungera. Det finns fyra portar på vänster sida som är markerade 1-4. Det händer ingenting när jag kopplar in dem. vad gör jag för fel? har 4.3E men den är softmoddad samt så kör jag alla mina spel från hårddisk via wiiflow.

Vore jättetacksam för all hjälp jag kan få.

MVH
Palman

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaftö
Registrerad
Dec 2004

Antar att detta är en gamecube kontroll. wii är kompatibel med dessa. men endast med gamecube spel och emulatorer vad jag vet. Så du kan inte spela Wii spel med en gamecube kontroll

Acer 7750G | 8gb DDR3 | Samsung 840 Evo 120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2006

jag förståd nästan det. Köpte dem hos onoff och ska dit imorgon för att lämna tillbaka dem. det stod att de passar wii och ingeta annat, så här står det i annonsen.

Gametechshandkontroll som passar både Gamecube och Wii är inte bara snygg, den har även hög kvalité. Med dubbla analoger, styrplatta och mängder med knappar har du allt du behöver för att äga dina spel. Till Wii fungerar den som vilken annan pad som helst och ibland kan den vara att föredra framför Remote & Nunchuck. Längd på kabel: 1,8m.

Hur fasiken ska en lekman veta att de passar bara vissa spel? falsk marknadsföring är det