Apple Ipad 2 släpps första kvartalet 2011

Permalänk
Melding Plague

Apple Ipad 2 släpps första kvartalet 2011

Knappt har Ipad kommit till Sverige innan det talas om en uppföljare till Apples populära surfplatta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Andra gången kanske blir riktigt trevlig

Jag väntar på att plattorna ser ut som i Star Trek Voyager...

Permalänk
Medlem

Fail på svenska lanseringsdatum xD

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ningenpo:

Jag väntar på att plattorna ser ut som i Star Trek Voyager...

Skönt att man inte är ensam

Permalänk
Medlem

Hahaha tjäna pengar, de kan Apple!

Same old iOS i suppose?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Hahaha tjäna pengar, de kan Apple!

Same old iOS i suppose?

Jag skulle inte säga att iOS är gammalt då det dels släpptes i somras (tidigare hette det inte iOS) och dels så uppdateras det hela tiden med 4.2 som närmar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Jag skulle inte säga att iOS är gammalt då det dels släpptes i somras (tidigare hette det inte iOS) och dels så uppdateras det hela tiden med 4.2 som närmar sig.

Ja men uppdateringarna gör ju sååå mycket, fast nej!

Jag hade en iPhone 3G Ett bra tag, uppdateringar kom, inte något nytt man hade större nytta av förutom mappar och multitasking om det hade stödjts till 3G.

Jag gillade iOS ett bra tag, sen när man insåg hur drygt det blir efter ett tags användande blir man bara trött.

Kör Android nu och är supernöjd, framför allt widgets e sjuks najs.

Fast jag ska inte argumentera om det här, orkar inte.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Du låter som en sån där noob som inte vågar jailbreaka och få allt man vill. Dessutom kan man ju fan dualboota android med iOS lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Du låter som en sån där noob som inte vågar jailbreaka och få allt man vill. Dessutom kan man ju fan dualboota android med iOS lol

"noob" "lol"

Herregud, ber om ursäkt "proleetkillen" Jag tycker inte man ska "hacka" (och gå emot utvecklarna av den) sin telefon för att få det man vill ha.

"prohax" all you want, im out of here!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Du låter som en sån där noob som inte vågar jailbreaka och få allt man vill. Dessutom kan man ju fan dualboota android med iOS lol

Du låter som en sån där cyb3erh4xter som är jättecool

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Ja men uppdateringarna gör ju sååå mycket, fast nej!

Mmm och android uppdateras lika ofta, ingen av uppdateringarna har dock rättat till prestandaproblemen

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Mmm och android uppdateras lika ofta, ingen av uppdateringarna har dock rättat till prestandaproblemen

Du kan inte neka till att 2.2 Froyo har ökat prestandan sjukt mycket? Eller vilken prestanda snackar vi om? ^^

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Musikälskare

Oväntat? Nej

Kul? Ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Froyo ökade prestandan med 400%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Du kan inte neka till att 2.2 Froyo har ökat prestandan sjukt mycket? Eller vilken prestanda snackar vi om? ^^

Jo men det finns ju garanterat mer prestanda att hämta fortfarande, tänker mest på hackningar i scrollningar och inzoomningar, vet inte om det enbart är mjukvaran eller om det är själva hårdvaran på touchskärmen som orsakar det.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Jo men det finns ju garanterat mer prestanda att hämta fortfarande, tänker mest på hackningar i scrollningar och inzoomningar, vet inte om det enbart är mjukvaran eller om det är själva hårdvaran på touchskärmen som orsakar det.

Inte direkt ett problem iofs

Inget jag märker av om jag inte letar efter det på min billiga android lur.

Klart mycket lättare att utveckla ett operativ om man bara har ett par modeller och inte 10000 med OLIKA hårdvara!

Läste nån stans att dessa "hackningar" fanns även på iOS men att dem bara var döljda (av Apple) på ngt vis... men jag kan inte svara på om det är sant!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Läste nån stans att dessa "hackningar" fanns även på iOS men att dem bara var döljda (av Apple) på ngt vis... men jag kan inte svara på om det är sant!

Om interfacet hackar, men om det samtidigt är dolt så kan man säga att det inte hackar. Eller hur?
Telefonen ger i vissa situationer bara 5 fps, men det visas ändå 60 fps för att Apple har dolt det?

Det har ett namn; optimering.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Om interfacet hackar, men om det samtidigt är dolt så kan man säga att det inte hackar. Eller hur?

Det har ett namn; optimering.

Jag håller med om att man kan säga att det inte hackar, men optimerat är det inte för att det är dolt!

Som jag också skrev så är det lättare att optimera sitt operativ om man inte har mer än ett par lurar/pads att ta hänsyn till, eller hur?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Du låter som en sån där cyb3erh4xter som är jättecool

Och du låter seriöst som en som är avundsjuk på han, ska man börja mucka med vad folk har för nick så kan man dra ut TP sladden direkt.

Undrar vad det kommer bli för nyheter på iPad 2 då. En redig kamera? FaceTime känns ju som att det kommer bli.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Jag håller med om att man kan säga att det inte hackar, men optimerat är det inte för att det är dolt!

Som jag också skrev så är det lättare att optimera sitt operativ om man inte har mer än ett par lurar/pads att ta hänsyn till, eller hur?

Optimeringar i plattformen har knappast att göra med hur många olika devices den ska användas på...
Sen är det ju upp till tillverkarna att skapa drivare som gör android kompatibelt med sin hårdvara.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

ffs, köpte ju precis en iPad utomlands för 2 veckor sen...

FML?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Den första släpptes med väldigt snåla specifikationer jämfört med den iPhone som släpptes strax därpå.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jaha... då kan jag skita i att ge polaren pengar som skulle över till USA i början av januari... typiskt...

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Jo men det finns ju garanterat mer prestanda att hämta fortfarande, tänker mest på hackningar i scrollningar och inzoomningar, vet inte om det enbart är mjukvaran eller om det är själva hårdvaran på touchskärmen som orsakar det.

Det har att göra med att gpu-acceleration inte är aktiverat i GUI:t än och har egentligen inte någonting med prestandan att göra. En Desire med Froyo presterar minst lika bra som en iPhone 4 i krävande applikationer. Man kan lösa sådant med små enkla fix själv. Och som många andra sagt så är Froyo en utav de största prestandauppdateringar som har släppts till någon mobil någonsin...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Apple vet hur man mjölkar sina kunder på pengar iaf, det ska dom ha cred för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Apple vet hur man mjölkar sina kunder på pengar iaf, det ska dom ha cred för.

Välkommen till den underbara världen av samtliga vinstdrivande företag på planeten jorden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Välkommen till den underbara världen av samtliga vinstdrivande företag på planeten jorden...

Inga företag mjölkar sina kunder på pengar, alla företag utom Apple går +-0

Eller vänta lite...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Nice, Sverige hinner inte få iPad officiellt innan ryktet om iPad 2 kommer Jag köper en iPad 2 när den kommer.
Högupplöst skärm står på önskelistan!

Permalänk
Medlem

Åååh vad gött. Ska till NYC i mars så detta låter lovande. Då har de hunnit lanseras och man kan läsa tester på skiten innan man köper en och blir besviken.

Längtar

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mannen99:

Du kan inte neka till att 2.2 Froyo har ökat prestandan sjukt mycket? Eller vilken prestanda snackar vi om? ^^

Hade varit kul om min Galaxy S inte slutade fungera när jag försökte uppgradera 2.1 --> 2.2. Nu står det i deras skitna program att jag måste lämna in telefonen hos närmaste servicestation.

GG Android. Kommer fan aldrig mer köpa något så vida pass dåligt som en Android mobil.