Permalänk

dremel skivor.

jag tänkte dra och köpa lite kapskivor så jag kan snitta upp ett 120mm hål i taket på chassit. vet dock inte vilket som är bättre för priset Clas Ohlson Internetbutik

Clas Ohlson Internetbutik

Permalänk
Medlem

Har dremlat en del plåt (antec 1200 tex, 4mm i den tror jag det är) och vad nu xbox 360 är gjort av.

Jag (egentligen pappa ) köpte dremel-set där det ingick 2st askar med olika tillbehör, sedan köpte jag även ett kap-set som ser ut att vara i stil med det kap-set du länkar till fast mitt hade glasfiber-skivor med. Såvida dessa inte var de som följde med bas-kitet?

De skivor som funkar bäst enligt mig (det är stor skillnad mellan dem) är de glasfiberförstärkta, de skär bra och slits långsammare.

Var någon förut som nämnde diamantskivorna i en annan tråd, som svar fick denne att diamantskivorna är tänkta till sten mm (vilket märks i beskrivningen) och att de skär långsamt på metall då de inte är särskilt grova.

Dessa skulle jag köpa, art nr 20-5776

EDIT: De andra kapskivorna i kap-kitet du länkar för 199kr funkar att kapa med, men man kommer typ 30cm sen är det att byta skiva :P. värdelöst enligt mig.

Permalänk
Skrivet av Antzo:

Har dremlat en del plåt (antec 1200 tex, 4mm i den tror jag det är) och vad nu xbox 360 är gjort av.

Jag (egentligen pappa ) köpte dremel-set där det ingick 2st askar med olika tillbehör, sedan köpte jag även ett kap-set som ser ut att vara i stil med det kap-set du länkar till fast mitt hade glasfiber-skivor med. Såvida dessa inte var de som följde med bas-kitet?

De skivor som funkar bäst enligt mig (det är stor skillnad mellan dem) är de glasfiberförstärkta, de skär bra och slits långsammare.

Var någon förut som nämnde diamantskivorna i en annan tråd, som svar fick denne att diamantskivorna är tänkta till sten mm (vilket märks i beskrivningen) och att de skär långsamt på metall då de inte är särskilt grova.

Dessa skulle jag köpa, art nr 20-5776

EDIT: De andra kapskivorna i kap-kitet du länkar för 199kr funkar att kapa med, men man kommer typ 30cm sen är det att byta skiva :P. värdelöst enligt mig.

grejen är det att jag måste ha en sån pinne med att festa bladen på:P men jag läste bra om diamant bladen här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

grejen är det att jag måste ha en sån pinne med att festa bladen på:P men jag läste bra om diamant bladen här på forumet.

Okej du har alltså ingen sån, köp kap-kitet då. Tror det är 3st glasfiber-skivor i den du länkade.

Hm, jag har inte forskat nåt i det utan endast läst det jag refererade till tidigare. Hade inte börjat använda dremel förrens efter jag köpte det jag nu har men är faktiskt inne på min sista glasfiber-skiva så ska väl bli till att man traskar till classe snart igen :). Ska kolla in diamant skivorna ifall de var värda att köpa ;).

Om du inte har pinnen, har du den lilla nyckeln som du spänner åt det "mountade" verktyget med?

Permalänk

chucklåset? ajjemän men jag fick låna en sån pinne av granen och testade kapa lite i ett gammalt chassi. skivan gick sönder efter 10-13 cm kanske:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

chucklåset? ajjemän men jag fick låna en sån pinne av granen och testade kapa lite i ett gammalt chassi. skivan gick sönder efter 10-13 cm kanske:P

Livslängden beror på vilket material, hur snabbt o hårt man skär. Men precis. De är som popcorn, man får ta en näve om man ska ha nåt att tugga på ;).