Ps3 ylod lagad med hårtork

Permalänk
Medlem

Ps3 ylod lagad med hårtork

Hallå, här kommer en liten historia om min playstation.

För några veckor sedan brakade min playstation 3 ihop totalt, den började tokblinka rött. Sökte runt lite på nätet vad det kunde vara för fel och kom fram till att det antagligen var ylod. Inte mycket att göra då många sa att det inte gick att laga. Fick reda på att man visst hade 3 års reklamationsrätt, dock kunde jag inte hitta kvittot, hittade kvitton på andra saker för 149 :- men inget på min ps3 för 4 k, ibland undrar jag hur man är fundad när det gäller att lägga viktiga papper på ställen man hittar de på...

Hittade till slut lite trevlig information att man kunde laga det om man har de rätta verktygen så som värmepistol etc. och även att jag kunde lämna in den på ett ställe här för 1200 :-. Så nu hade jag tre alternativ:

1. Köpa ny
2. Lämna in den för lagning
3. Laga själv

Jag hade lätt kört på alternativ 1 om inte Sony hade gjort så att man är tvungen att formatera hårddisken om man sätter in den i en ny. Så då tänkte jag att jag kör på alternativ 3 och skulle det skita sig köper jag ny.

Kollade runt på lite guider och såg att några hade lyckats göra det med en vanlig hårtork utan att plocka isär den ens. Då tänkte jag att detta måste jag testa fungerar det bara under några minuter så hinner jag i alla fall få sparat mina speldata. Körde på med hårtork i drygt 15 minuter och tro f*n att det fungerade!

Så nu har jag i alla fall sparat ner mina speldata i väntan på att den ska dö igen vilket jag nog tror att den kommer göra då fläkten drog igång så det stod härliga till första gången jag startade den men andra gången var fläkten lugn.

Så mitt tips gör backup! och får ni problem testa med hårtorken

Permalänk
Medlem

Jag utgår från att man kör upp hårtorken i röven samtidigt som man petar igång ps3'n med sin tunga, right?
Ursäkta sarkasmen men om du ska ge tips kan det vara bra att beskriva tipsen

Permalänk
Avstängd

Lite mer INFO om vart man ska blåsa, vilken effekt osv, kan ju vara bra om du nu är så glad att det funka, dela då med dig av INFOn, man vill ju inte göra som SayZk skriver. blir jävligt varmt i röven då ;S

Permalänk
Medlem

Hah, tänkte ju inte ge tips utan bara berätta att det verkligen fungerar med hårtork

Här är hur jag gjorde i alla fall:

1. Ryck ut alla kontakter som sitter i
2. Vänd ps3:an upp och ned
3. Blås med hårtork in i ventilationshålen på baksidan av ps3 i drygt 15 minuter, rör hårtorken fram och tillbaka, jag hade full effekt och lägsta fläkten
4. Låt den svalna och rör den inte ur sin position

Och för filmer och annat sök på dintub ylod hair dryer