Permalänk
Medlem

LAN-spel

Hej jag undrar om ni har några tips på olika LAN-spel? Liknande Quake 2 och 3, Call Of Juarez, Cube 2:Sauerbraten, cs 1.6, eller COD 2. Det ska inte vara något jätte nytt spel, utan det får gärna vara något år gammalt. Nämn inte spel som liknar WC3, gillar inte såna spel. Det ska vara spel som man kan lana genom att man gör en egen server sen joinar den andra över samma internet. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Unreal tornament 3 burkar vara kul!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Unreal tornament 3 burkar vara kul!

Okej tack då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkaaan93:

Hej jag undrar om ni har några tips på olika LAN-spel? Liknande Quake 2 och 3, Call Of Juarez, Cube 2:Sauerbraten, cs 1.6, eller COD 2. Det ska inte vara något jätte nytt spel, utan det får gärna vara något år gammalt. Nämn inte spel som liknar WC3, gillar inte såna spel. Det ska vara spel som man kan lana genom att man gör en egen server sen joinar den andra över samma internet. Tack på förhand

Genom samma internet? Syftar du på LAN då?
Local Area Network
Väldigt konstigt formulerat.

Spel då, ja eftersom du la tråden i shooters så lär ju ingen tipsa dig om wc3 liknande spel.
Testa alla Cod spelen, även ettan. riktigt kul att spela ibland.
Mohaa eller Medal of Honor: Allied Assault som det heter, världens bästa fps(imo)
Testa dem.

Permalänk
Medlem

rainbow six vegas

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkaaan93:

Det ska vara spel som man kan lana genom att man gör en egen server sen joinar den andra över samma internet.

Hur många internet känner du till? ^^

OnTopic: cs, unreal tournament, rune, half life deathmatch, call of duty

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Zakiras:

rainbow six vegas

2:an är grymt!
Har aldrig spelat 1:an.
Har för mig att det finns en mod till 2:an som gör att man kan spela kampanjen med 16 personer!
Riktigt roligt lan-spel!

Sen finns ju Serious Sam som också är roligt.

EDIT:

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/680190-coop-spel...
#10555229 (post 146)
Verkar vara en ganska bra lista

Permalänk
Medlem

SOLDAT!

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Rome total war, Medieval 2 total war, the third age total war. Dessa är GRYMT roliga om man gillar strategi med enorma arméer.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Rome total war, Medieval 2 total war, the third age total war. Dessa är GRYMT roliga om man gillar strategi med enorma arméer.

Han skrev just "inte WC3 liknande spel"

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av Zakiras:

rainbow six vegas

Helt värdelöst jämfört med guldklimpen Raven Shield

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

Han skrev just "inte WC3 liknande spel"

Total war spelen är inte likt WC3 på något sätt öht och det tror jag alla som lirat dom kan hålla med om.

Permalänk
Medlem

Jag skrev ju LAN-SPEL som rubrik? klart jag syftar på lan.

Skrivet av Hawkeye01:

Genom samma internet? Syftar du på LAN då?
Local Area Network
Väldigt konstigt formulerat.

Spel då, ja eftersom du la tråden i shooters så lär ju ingen tipsa dig om wc3 liknande spel.
Testa alla Cod spelen, även ettan. riktigt kul att spela ibland.
Mohaa eller Medal of Honor: Allied Assault som det heter, världens bästa fps(imo)
Testa dem.

Okej men har redan testat alla COD spelen, ville testa något nytt. Jag skrev inga spel liknande WC3 så att ingen tipsar om det, vissa skriver ju ändå fast det är under fel tråd.

Skrivet av Mo0rbid:

Hur många internet känner du till? ^^

OnTopic: cs, unreal tournament, rune, half life deathmatch, call of duty

Palla misstolka, du fattar vad jag menar. Över LAN, okej? Och jag skrev nyss liknande cs 1.6, har redan spelat både cs 1.6 och Source. Så du kan ju definiera "cs" lite bättre.

Skrivet av Sephinator:

2:an är grymt!
Har aldrig spelat 1:an.
Har för mig att det finns en mod till 2:an som gör att man kan spela kampanjen med 16 personer!
Riktigt roligt lan-spel!

Sen finns ju Serious Sam som också är roligt.

EDIT:

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/680190-coop-spel...
#10555229 (post 146)
Verkar vara en ganska bra lista

okok

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Unreal tornament 3 burkar vara kul!

Jag har spelet nu, men hur lanar man det? Det fungerar inte att joina ifall man gör en lan-server eller en internet-server över spelet. Någon lösning på problemet? Skulle jätte gärna vilja lana UT3 med mina kompisar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2
Serious Sam: Second Encounter
Heroes of Might and Magic 3
Diablo 2
Sven CoOp
Unreal Tournament 3
Flat Out 2
Grand Theft Auto 2

Det är dom spelen vi brukar köra på lanen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Codename Eagle kan va sjukt kul på lan med capture the flag! riktigt gammalt också så alla datorer klara det.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Left 4 Dead 2
Serious Sam: Second Encounter
Heroes of Might and Magic 3
Diablo 2
Sven CoOp
Unreal Tournament 3
Flat Out 2
Grand Theft Auto 2

Det är dom spelen vi brukar köra på lanen

Okej schysst, tack för tipset

Skrivet av Pinguulol:

Codename Eagle kan va sjukt kul på lan med capture the flag! riktigt gammalt också så alla datorer klara det.

okej nice får ta och testa det ;M

Permalänk
Medlem

Varför ska jag kolla runt överallt i forumet för när jag ändå bara kan göra en egen tråd? Mycket lättare och får tips på precis de spelen jag själv är ute efter. Din länk funkade inte ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkaaan93:

Varför ska jag kolla runt överallt i forumet för när jag ändå bara kan göra en egen tråd? Mycket lättare och får tips på precis de spelen jag själv är ute efter. Din länk funkade inte ens.

För att det står i forumets regler, men det har du ju uppenbarligen inte heller orkat kolla.

Att posta samma strunt om & om igen skräpar bara ner hela forumet, bit för bit, samt delar upp alla diskussioner och information.

Tänk dig var mycket trevligare det hade varit om du, samt alla andra som gjort exakt samma tråd, hade sökt innan och postat i en samlad tråd, då hade du fått bra mycket mer tips än de strökommentarer som droppa in här.

Sen eftersom jag utgår från att du är -93:a så kan det nog vara på tiden att du lär dig att göra saker på egen hand, det har du mycket nytta av i livet eftersom morsan din inte är där och torkar dig i baken när du flyttar hemifrån.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Deer hunter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

För att det står i forumets regler, men det har du ju uppenbarligen inte heller orkat kolla.

Att posta samma strunt om & om igen skräpar bara ner hela forumet, bit för bit, samt delar upp alla diskussioner och information.

Tänk dig var mycket trevligare det hade varit om du, samt alla andra som gjort exakt samma tråd, hade sökt innan och postat i en samlad tråd, då hade du fått bra mycket mer tips än de strökommentarer som droppa in här.

Sen eftersom jag utgår från att du är -93:a så kan det nog vara på tiden att du lär dig att göra saker på egen hand, det har du mycket nytta av i livet eftersom morsan din inte är där och torkar dig i baken när du flyttar hemifrån.

Ja men din länk funkar fortfarande inte ens? Och jo jag har läst, fick lov att göra det tidigare. Jag kände för att göra denna tråd så att jag kunde få personliga tips, det är väl min ensak om jag gör den här tråden. Det har du inget med att göra.