Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2009

AMD Phenom2 X6

Tjenare, fungerar AMD Phenom2 X6 1055T 2,8GHz med ett Asrock K10N78FullHD-hSLI R3.0 moderkort?

Fungerar cpun rätt då om jag updaterar bios? Eller är moderkortet för klent?

Hade nämligen tänk köpa mig en ny cpu och denna såg lockande ut. Blir med att köpa ett nytt moderkort+minnen framöver så kanske kör med detta moderkort 1-2 månader till.

Och, är det riskabelt på något sätt att uppdatera bios? Vilka nackdelar finns?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2010

Ska inte vara några problem

ASRock > Products > K10N78FullHD-hSLI R3.0 > CPU Support List

Vad ska du göra med datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2009

Jag ska spela och jobba som en vanlig Svensson gör Så det är inga problem med att köra en x6 på mitt moderkort som jag har nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

När ni väl är i farten kan ni gärna få svara om den processorn funkar på mitt PBGL00 moderkort. Har am2+ så borde väl funka? Är för övrigt typ 2 år gammalt

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Gnawk:

När ni väl är i farten kan ni gärna få svara om den processorn funkar på mitt PBGL00 moderkort. Har am2+ så borde väl funka? Är för övrigt typ 2 år gammalt

Google is ur friend

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Hope 12.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Asså, står i FAQn att den passar, men hörde att inte alla moderkort klarar att utnyttja 6-kärnig processor typ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Gnawk:

Asså, står i FAQn att den passar, men hörde att inte alla moderkort klarar att utnyttja 6-kärnig processor typ?

Har hört samma, men på hemsidan så stog det att mitt moderkort ska fungera med den, så jag litar på dom