Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Styrkretsar för AMD AM3+ läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Styrkretsar för AMD AM3+ läcker ut på nätet

AMD:s kommande processorer i familjen Bulldozer får sällskap av inte mindre än fyra nya styrkretsar i det första halvåret 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

det närmar sig

Permalänk

Trevligt med många SATA III

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bra att dagens teknik läcker överallt! Har man börjat köra med elektrolytbaserade kondensatorer igen måntro.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Det är ju inte bra att dagens teknik läcker överallt!

Gratis reklam!

Permalänk
Medlem

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asheileon:

Trevligt med många SATA III

Hoppas bara att det är fler portar än 6 totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

Är det så blir jag ledsen i ögat.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hjälpsam

När kommer modekorten, måste jag vänta till våren också för dom?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

Det vore ju att skjuta sig själv i foten rejält

Är ingen nvidia fanboy, men de presterar helt enkelt bättre i blizzardspel generellt, samt att jag fortfarande lider av cursor-bug i sc2 med mitt atikort.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Gratis reklam!

men doh...

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

Det verkar som om alla tycker att stöd för USB3 är överflödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

Haft två nForce moderkort till mina AMD system och jag hoppas på att nForce kommer att fortsätta göra moderkort till AM3+ (det finns för AM3). Det fungerar med ett NVIDIA för grafik och ett NVIDIA för PhysX även på AMDs moderkort, men helst vill man köra nVidia och inte blanda för mycket med drivrutiner och kunna köra SLI om man vill.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

Inget officiellt stöd nej, men sånt kan man ju kringgå.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Walkerboh:

Det verkar som om alla tycker att stöd för USB3 är överflödigt.

Tänkte också på det!

Varför kan inte NÅGON chipset-tillverkare få in USB3 på sydbryggan? Vad är meningen med de nya sydbryggorna när de inte tillför något från SB8xx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Inget officiellt stöd nej, men sånt kan man ju kringgå.

Med fulhack som slutar fungera efter man uppdaterat Forceware och Lucid Hydra som inte skalar lika bra.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Det är ju inte bra att dagens teknik läcker överallt! Har man börjat köra med elektrolytbaserade kondensatorer igen måntro.

Haha, lite kul.

Väntar med spänning på att Bulldozer kommer...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Skall bli spännande detta
Sitter fortfarande med min gammla bärbara och väntar på bulldozer XD
Hoppas det kommer närmare april än juni ^^;
Lite fundersam till varför ingen skickar in usb3? känns det överflödigt eller är det att det inte finns mycket nog på marknaden ännu?
Eller är det pga intels lilla optiska historia?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Gillar killen som inte fattade skämtet.

Permalänk
Inaktiv

oj oj oj nu läcker informationen igen *ironi*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Med fulhack som slutar fungera efter man uppdaterat Forceware och Lucid Hydra som inte skalar lika bra.

Gillade idén med Hydra kretsen, men den fungerar ju inte som tänkt tyvärr, och jag ser inga fel i sli hacket, utvecklarna på xdev försöker ju alltid hålla den aktuell, har då inga problem iallafall. Samt att den är aktuell med nvidias senaste forceware drivrutin.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Inget officiellt stöd nej, men sånt kan man ju kringgå.

Jäkla tråkigt... Orkar inte hålla på och leta uppdateringar på sådana hackgrejs för att skitet ska funka

Väldigt dåligt av AMD att hålla Nvidia styrkretsar ur deras sockets, många som köpte deras sockets pga att de var hyffsat billiga samt hade SLI stöd (mig och flera kompisar inkluderat).

De kommer få som de verkar vilja iaf, blir Intel framöver då -.- synd bara med deras jävla flum sockets som byts ut varje halvår-år... undra när de annonserar nästa socket? Jag kallar shotgun på Januari!

Hoppas Sandy bridge blir något bra då Speciellt om historien med 5ghz på LUFT stämmer, då fan blir det o klocka!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Jäkla tråkigt... Orkar inte hålla på och leta uppdateringar på sådana hackgrejs för att skitet ska funka

Väldigt dåligt av AMD att hålla Nvidia styrkretsar ur deras sockets, många som köpte deras sockets pga att de var hyffsat billiga samt hade SLI stöd (mig och flera kompisar inkluderat).

Nvidia har ju slutat tillverka chipsets så det är inte så konstigt om inte sli finns på AMD, förutsatt att inte Nvidia gör likadant som på Intel kort, att de säljer licensen för en viss summa.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Så inget Bulldozer mobo kommer stödja SLI då? Har hört rykten om att det inte kommer göra det men har inte sett ngn konkret källa på det?

ASrock, asus och msi brukar alltid lansera nåt, lite dåligt utbud i svenska butiker, alltid.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Det kommer moderkort till AM3+ med stöd för SLI med hjälp av en separat krets från nvidia antar jag.
Men det är inte stöd för SLI i chipset...

Permalänk
Medlem

Är det nvidia eller amd som håller sli borta från amds chipset? Har för mig att nvidia tar ut sjuka kostnader för sli-stöd, varför amd skiter i det för att kunna göra billigare moderkort. Crossifre är dock gratis.

Amd vill väl inte direkt stödja konkurrenten^^

Moderkortstillverkarna kan ju själva sätta på en nvidia krets och fixa sli-stöd för specifika moderkort = dyrare moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Skall bli spännande detta
Sitter fortfarande med min gammla bärbara och väntar på bulldozer XD
Hoppas det kommer närmare april än juni ^^;
Lite fundersam till varför ingen skickar in usb3? känns det överflödigt eller är det att det inte finns mycket nog på marknaden ännu?
Eller är det pga intels lilla optiska historia?

Ja, amd väntar troligen på Intel Light peak istället

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Am3 processorer som phenom II x6 kommer fungera i bulldozers am3+ moderkort eller har det ändrats?

SItter på ett värdelöst moderkort nu, och bara väntar på am3+ korten så jag kan överklocka och köra flera kort (am3-kort känns onödigt nu när det är nya på G som stödjer bulldozer )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Am3 processorer som phenom II x6 kommer fungera i bulldozers am3+ moderkort eller har det ändrats?

SItter på ett värdelöst moderkort nu, och bara väntar på am3+ korten så jag kan överklocka och köra flera kort (am3-kort känns onödigt nu när det är nya på G som stödjer bulldozer )

Ja, AM3-processorer kommer gå att använda i moderkort med AM3+.
Dock inte tvärtom...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Jäkla tråkigt... Orkar inte hålla på och leta uppdateringar på sådana hackgrejs för att skitet ska funka

Väldigt dåligt av AMD att hålla Nvidia styrkretsar ur deras sockets, många som köpte deras sockets pga att de var hyffsat billiga samt hade SLI stöd (mig och flera kompisar inkluderat).

De kommer få som de verkar vilja iaf, blir Intel framöver då -.- synd bara med deras jävla flum sockets som byts ut varje halvår-år... undra när de annonserar nästa socket? Jag kallar shotgun på Januari!

Hoppas Sandy bridge blir något bra då Speciellt om historien med 5ghz på LUFT stämmer, då fan blir det o klocka!

Skrivet av Defeat^:

Är det nvidia eller amd som håller sli borta från amds chipset? Har för mig att nvidia tar ut sjuka kostnader för sli-stöd, varför amd skiter i det för att kunna göra billigare moderkort. Crossifre är dock gratis.

Amd vill väl inte direkt stödja konkurrenten^^

Moderkortstillverkarna kan ju själva sätta på en nvidia krets och fixa sli-stöd för specifika moderkort = dyrare moderkort.

Till skillnad från CrossFire så är SLI stängt och Nvidia tar betalt för att andra ska få andvända deras SLI i moderkort. Därför finns det inte i dagens AMD-moderkort.

Men vad är det egentligen för nytt i 900-serien jämfört med 800-serien förutom att de ska sitta i AM3+ och att de stödjer Bulldozer?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000