Opera 11 Beta släpps för allmänheten

Permalänk
Melding Plague

Opera 11 Beta släpps för allmänheten

Opera Software rullar ut en första betaversion av den kommande webbläsaren Opera 11.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

äntligen en bookmarks bar

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Kanske skulle gå tillbaka till Opera använt safari så länge nu för att det är stilrent.. hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kanske skulle gå tillbaka till Opera använt safari så länge nu för att det är stilrent.. hm

Stilrent? Ever tried Chrome?

Nä, men intressant! Ska testas!

Permalänk
Medlem

Härliga nyheter.
Bookmarks bar behövs icke då start bar;en fungerar likaväl

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Där rök ssl-strip mitmen för alla opera användare.. damn you opera!

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

ska nog köa med Opera ett tag får vi se om jag går tillbaka till Google

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv

Installerar (kanske) Opera när man kan välja vilka delar av den man vill ha

Permalänk
Skrivet av Tacy:

Stilrent? Ever tried Chrome?

Nä, men intressant! Ska testas!

Haha, skojar du?
Chrome är allt annat än stilrent.

Ontopic:
Kört 11 Alpha ett bra tag nu och det har funkat helt underbart, enda jag stört mig på är att man inte kan markera text och sedan ta bort allting med ett tryck på backslash (gissningsvis för att man kan googla på det markerade genom att trycka s, kan ju ha blivit någon komplikation där.) men det var väl troligtvis en alpha-miss.

Tankar förväntansfullt nu!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det har växt på höjden igen. Flikarna börjar högst upp på skärmen med den gamla versionen.
Bookmarks bar? Va? Det har väl alltid funnits? Ctrl+B eller via panelen som kommer med knappen ned till vänster.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Nån som sa FireFox? Ser juhut som en kopia på FireFox 4 Verkar dock intressant...

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fragdeath:

Haha, skojar du?
Chrome är allt annat än stilrent.

Var är Chrome INTE stilrent? o_O

http://loxus.thruhere.net/chrome.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrax:

Nån som sa FireFox? Ser juhut som en kopia på FireFox 4 Verkar dock intressant...

De e ju Firefox 4 som ser ut som Opera

Permalänk
Medlem

Jag gillart än sålänge

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av bas123:

De e ju Firefox 4 som ser ut som Opera

Precis! När Opera började se ut så, vilket det har gjort ganska länge såg ju Firefox fortfarande ut som, ja hur beskriver man det?

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer lite bättre Exstensions snart

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

riktigt gött att det installerade sig som en "separat webbläsare" istället för att ersätta opera 10.

enkelt att byta tillbaks om man får problem

någon som vet ngt bra sätt att föra över alla bokmärken speed dial m.m till nya opera?
eller måste allt göras mer eller mindre manuellt?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte kan ställa in zoom:en på var sida för sig. t.ex SweClockers 100% och Facebook 90%

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Snabb! Gillas.

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar den nya funktionen för att grupera tabbar mer än Tab Cany men det är något som alltid får mig att gå tillbaks till Firefox ändå...

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

riktigt gött att det installerade sig som en "separat webbläsare" istället för att ersätta opera 10.

enkelt att byta tillbaks om man får problem

någon som vet ngt bra sätt att föra över alla bokmärken speed dial m.m till nya opera?
eller måste allt göras mer eller mindre manuellt?

Har du missat Opera Link? Då synkar du ju ALLT sånt automatiskt. Även mellan flera datorer då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Där rök ssl-strip mitmen för alla opera användare.. damn you opera!

detailz plz

Skrivet av Crafting:

Tråkigt att man inte kan ställa in zoom:en på var sida för sig. t.ex SweClockers 100% och Facebook 90%

Det går väl? Åtminstone i 10an, zooma en tab med ctrl+scroll och andra tabbar är fortfarande normala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Har du missat Opera Link? Då synkar du ju ALLT sånt automatiskt. Även mellan flera datorer då.

jag vet inte om jag hade huvet under armen när jag ställde frågan men jag använder Opera link själv... mellan mobilen och datorerna xd

tack för svaret iaf

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Var är Chrome INTE stilrent? o_O

http://loxus.thruhere.net/chrome.jpg

I agree - Chrome är ju extremt stilrent. Extremt avskalad design.

För övrigt är det jävlig svårt att läsa tid och datum på ditt skrivbord, Loxus.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicOutPut:

Precis! När Opera började se ut så, vilket det har gjort ganska länge såg ju Firefox fortfarande ut som, ja hur beskriver man det?

http://allmyapps.com/data/f/i/firefox-web-browser/WINDOWS-VIS...

Det är så där det ska se ut. Hatar den nya looken FF har...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arginj:

I agree - Chrome är ju extremt stilrent. Extremt avskalad design.

För övrigt är det jävlig svårt att läsa tid och datum på ditt skrivbord, Loxus.

Hehe...beror på vad det är för bakgrundsbild, den skiftar var 15:e minut eller nåt ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Var är Chrome INTE stilrent? o_O

http://loxus.thruhere.net/chrome.jpg

Vet du ens vad stilrent betyder? Det är inte synonymt med minimalism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arginj:

I agree - Chrome är ju extremt stilrent. Extremt avskalad design.

För övrigt är det jävlig svårt att läsa tid och datum på ditt skrivbord, Loxus.

På vilket sätt är Chrome stilrent menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

På vilket sätt är Chrome stilrent menar du?

Jaså, vi har med en språkpolis att göra? Jag hoppas att du inte använder ord utan att exakt känna till dess exakta innebörd, för det vore ju en styggelse, eller hur?

Well, here goes:
Jag använder ordet stilren(t) i bemärkelsen som NE anger...:
sti`lren adj. ~t
ORDLED: stil--ren
som helt följer viss (vedertagen) stil

... men även i den bemärkelse att det är en extremt avskalad design, som följer ett och samma tema. Om man nu läser NE's innebörd av ordet kan det ju faktiskt vara relativt korrekt att använda ordet i denna bemärkelse jag delvis använder mig utav, då mig veterligen de flesta webbläsare går mot en mer avskalad, och likartad, design/stil i dagsläget.

Nu vill jag inte skapa någon upphetsad tjafsdebatt, men jag tycker inte om att du antyder att jag inte känner till ordets bemärkelse.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Gillar Opera mycket mer än Chrome. Visst Chrome är snabbt, enkelt och ganska rent men det känns lite tråkigt och inte speciellt exklusivt som Operas webbläsare är. Opera känns minst lika snabb och smidigt tycker jag.