Permalänk
Medlem

riktigt nice för dom som handlar där, undrar vad priset blir i svenska butiker

Permalänk
Medlem

Håller prestandan är priset för jävla bra!
Denna prestandan altså. Overclockers UK Forums - View Single Post - PowerColor 6970 pictured and benched

Permalänk
Medlem

Dock vill man ha sapphire eller asus ju :/

Permalänk
Medlem

är det det priset med lite sämre än 580gtx...ja då kommer nvidia få det svårt att matcha.

inser att man skulle varit ledig den här veckan istället...bah typiskt min tur.

nåja får se om man lyckas knipa något nånstans endå, ibland måste man ha lite tur!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Aka_The_Barf:

är det det priset med lite sämre än 580gtx...ja då kommer nvidia få det svårt att matcha.

inser att man skulle varit ledig den här veckan istället...bah typiskt min tur.

nåja får se om man lyckas knipa något nånstans endå, ibland måste man ha lite tur!

Nvidia tappar nog rätt mycket på den extrema bristen på kort också, även om de skulle ligga exakt lika i pris/prestanda så är det nog rätt brunt för deras del.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Är 6950 lr 6970 referens design??
Alltså dem som släpps imorgon??

Har bara sett referens design på bilderna än så länge och imorgon ska de släppas om jag fått rätt information samt recensionen.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Aaah, fan nu sitter man här med ett nytt Corsair AX850 och bara väntar att de ska släppa korten crossfire med 6970 kommer bli ljuvligt misstänker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Dock vill man ha sapphire eller asus ju :/

Håller med vill gärna köra Asus då det passar med moderkortet rätt fint ^^

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Nvidia tappar nog rätt mycket på den extrema bristen på kort också, även om de skulle ligga exakt lika i pris/prestanda så är det nog rätt brunt för deras del.

Tror dock knappast det kommer vara överfyllda hyllor av 69xx kort i butikerna heller

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Tror dock knappast det kommer vara överfyllda hyllor av 69xx kort i butikerna heller

Tja det återstår att se, har svårt att tro att de kommer "misslyckas" lika mycket dock

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vadå är 6970 bättre än gtx 580??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Vadå är 6970 bättre än gtx 580??

Vänta tills recensionen så får vi se

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Här kommer lite priser på ASUS, HIS, OcUK, Sapphire och XFX.
Components » Graphics and Video » ATI HD 6900 Series - Overclockers UK

ca 3500kr för ASUS 6970 är ju inte fel. Dock kommer ju moms och skatt och moms på skatten och skatt på momsen här hemma.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Här kommer lite priser på ASUS, HIS, OcUK, Sapphire och XFX.
Components » Graphics and Video » ATI HD 6900 Series - Overclockers UK

ca 3500kr för ASUS 6970 är ju inte fel. Dock kommer ju moms och skatt och moms på skatten och skatt på momsen här hemma.

Tror nog du får ta bort deras VAT och sedan tilllägga 25% på det så får du ett ungefärligt svensk pris +några hundringar som butikerna drar in.

Så om jag får det rätt så är det under 4 om inte man lägger till de där extra hundra lapparna.

Edit: Räknade på Asus kortet vilket var dyrast med Sapphire

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Håller med vill gärna köra Asus då det passar med moderkortet rätt fint ^^

Egentligen spela det inge roll vilken tillverkare det. det e jo samma kort..
Å ska man vattenkyla kortet så syns det inte vilken det är.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Egentligen spela det inge roll vilken tillverkare det. det e jo samma kort..
Å ska man vattenkyla kortet så syns det inte vilken det är.

Hade för mig att om man hade samma tillverkare på bräda och kort så kunde klocka lättare/bättre med tillverkarens egna verktyg men jag kanske har helt fel.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Hjälpsam

HD6870 ligger på runt 200£ lägg på 20£ och du får ett HD6950 med dubbelt så mycket V-ram.
Med de priserna känns inte HD6870 prisvärt längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

nått som gibbo från oc.uk skrev för några timmar sedan

Skrivet av Gibbo:

Hi there

Let me make a comment.

GTX 570 is cheaper, but its more like £20.

However its clear for whatever reasons people preferre the ATI 6970, maybe its down to crossfire scaling or its OC ability.

Let me just say 69xx sales have already overtaken GTX 570 sales, its not even been what 3hrs yet and in 3hrs we've sold more ATI 69xx cards compared to GTX 570 have sold since launch.

Now to me that says something, which is consumers believe at £280-£300 they consider a 6970 to be a bargain, wheras the GTX 570 is not considered so hot, not even at £250......

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Wohoo, tillbaka från sömnen (om man nu är vaken), vad vart det? ca 2 timmar...
In med en halv pizza i ugnen sedan igår och en burk cola.

Jag räknar med att ni postar allt ni får tag på här sen så vi hittar allt & så.
Sitter heltaggad här nu, dock nåra timmar kvar fortfarande :S

mvh
Dalton Sleeper

Permalänk
Medlem

PowerTune verkar rätt ballt, från ccc, man kan där ställa in strömförbrukning, tex -20 -> 20 där default ligger i mitten

ixbt (översatt)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dalton Sleeper:

Wohoo, tillbaka från sömnen (om man nu är vaken), vad vart det? ca 2 timmar...
In med en halv pizza i ugnen sedan igår och en burk cola.

Jag räknar med att ni postar allt ni får tag på här sen så vi hittar allt & så.
Sitter heltaggad här nu, dock nåra timmar kvar fortfarande :S

mvh
Dalton Sleeper

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/973549-...

Där då

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

okey, ser ju en aningens grått ut, synd det inte han testas med nya drivers dock :S
jaja, nu vet man vart kortet ligger på ett ungefär

länkar:
anandtech
guru3d

Permalänk
Medlem

Jag vill dock se hur dom presterar i eyefinity och då i 5760 x 1080.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av phooka:

Jag vill dock se hur dom presterar i eyefinity och då i 5760 x 1080.

En sak är säker, 2GB V-ram är mums, om du skall köra i 5760 x 1080.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Inget har kommit upp på de svenska butikerna än... dååååligt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Då vars ett beställt ifrån Inet.se, blev helt ok pris tycker jag! I stil med 570, och en bra bit under 580. Pristvärt tycker jag

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Då vars ett beställt ifrån Inet.se, blev helt ok pris tycker jag! I stil med 570, och en bra bit under 580. Pristvärt tycker jag

jag väntar på komplett eller liknande, där brukar jag handla samt har konto...
inet hade delbetalning men inte på den tid jag ville, känns inte som jag vill punga ut så mycket just nu då jag säkerligen behöver andra prylar också.

Permalänk
Medlem

Det finns ju på komplett också redan

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Det finns ju på komplett också redan

? kan inte se...
ah ok, hittade...