The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag menar denna http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/38649/?
men om det är som V1pArzZ säger så kanske det inte gör så mycket

Det står i faq att det är inbyggt och att man inte ska ladda ner det , försöker man he in det så blir enbn konstig-

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Är det nån som har bra koll på hur man klumpar ihop flera moddar?
Jag går över 255- gränsen hela tiden. Rensade 30 esps men var uppe i taket någon vecka senare igen.
Jag vill kunna slå ihop alla moddar som liksom hänger ihop - exempelvis den där som gör att båtar gungar i vattnet, det är fem eller sex eps. Eller alla Immersive patrols/forts/osv moddar.

Denna kanske?, kan ha fel vad den gör http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/20801/?

eller så gör du detta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga lite snabbt om det är någon som vet någon lösning? Har problem med att karaktären studsar, särskilt när man rider. När det händer låter det också konstigt, ungefär som när man simmar. kör med nvidia 340.52 drivers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Gick väldigt bra. Fick bort många onödiga esps. Leta continue with möte mods

Skrivet av AxelDahlstedt:

Tänkte bara fråga lite snabbt om det är någon som vet någon lösning? Har problem med att karaktären studsar, särskilt när man rider. När det händer låter det också konstigt, ungefär som när man simmar. kör med nvidia 340.52 drivers.

Hmm nej inget jag känner till tyvärr.
Har du koll på din fps? Skyrim mår inte bra av att gå för fort...

Permalänk
Medlem

Troligtvis för att FPS:en är för hög, du kan låsa den eller köra vsync. Har haft samma problem men vet inte riktigt vart gränsen går när spelmotorn buggar ur.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Gick väldigt bra. Fick bort många onödiga esps. Leta continue with möte mods

Hmm nej inget jag känner till tyvärr.
Har du koll på din fps? Skyrim mår inte bra av att gå för fort...

Bra att det löste sig

Då har du skärmen på 120+ hz och det pallar inte Skyrim med då fps:en blir för hög och då låter det som plaskljud från vatten även om det inte finns vatten i närheten. Det går att begränsa fps:en i enblocal.ini till 60 om du kör ENB d.v.s

Skrivet av Oggaaaa:

Troligtvis för att FPS:en är för hög, du kan låsa den eller köra vsync. Har haft samma problem men vet inte riktigt vart gränsen går när spelmotorn buggar ur.

Ska vara runt 60 fps

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nu funkar det, tack

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Ska vara runt 60 fps

Vissa verkar kunna köra på runt 90 fps också så det går ju att prova att höja stegvis. Och se var man hamnar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vissa verkar kunna köra på runt 90 fps också så det går ju att prova att höja stegvis. Och se var man hamnar.

Jag har haft 70 fps som mest men det har inte funkar alla gånger. Nu kör jag med 60 som mest. Jag har ett konstigt problem ibland. När jag spelat Left 4 Dead eller surfat så kan Skyrim lagga h-e. I detta fall löser jag det med att starta om datorn och sedan flyter det på väldigt fint igen. Man kan undra om det är drivrutinen som är orsaken. Jag använder Catalyst 14.4

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Testa att trycka F4 nästa gång. Tömmer vramet om du kör en enb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Testa att trycka F4 nästa gång. Tömmer vramet om du kör en enb

Ok, det visste jag inte att det gick

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet konstigt problem med drakar. Ibland händer det att dom flyger i slowmotion (kolla videon). Är det någon mer som dom gör det för?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har nyss börjat lira skyrim, och måste säga att jag älskar det!

Men jag har en liten fråga. Jag har gjort en Imperial och går för one-handed + shield, men har problem att hitta både vapen och rustning. Jag är bara level 6 och har nu steel sword + lite blandad heavy/light armor. Jag är intresserad i ett heavy armor set, men vilket och vart kan jag få tag i det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonpab:

Jag har nyss börjat lira skyrim, och måste säga att jag älskar det!

Men jag har en liten fråga. Jag har gjort en Imperial och går för one-handed + shield, men har problem att hitta både vapen och rustning. Jag är bara level 6 och har nu steel sword + lite blandad heavy/light armor. Jag är intresserad i ett heavy armor set, men vilket och vart kan jag få tag i det?

Skickades från m.sweclockers.com

Du hittar mer ju högre level du kommer eller på farligare ställen som i tomber m.m. Du kan ju utbilda dig till smed så kan du förbättra dina vapen/utrustningar

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Kraschar då och då...nu senast efter att ha åkt med en carriage till Windhelm....tips?

http://pastebin.com/9RHxYs3M

Är ju massa felmeddelanden....vaffö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kraschar då och då...nu senast efter att ha åkt med en carriage till Windhelm....tips?

http://pastebin.com/9RHxYs3M

Är ju massa felmeddelanden....vaffö?

Mitt har också börjat krascha en del. Det är så jäkla jobbigt om man har gått en längre sträcka och kanske slåss mot skitsvåra monster på vägen.

I ditt fall så måste nåt ha blivit trasigt. Testat att ominstallera modden/moddarna?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Har över 100 mods...så vilken?

EDIT: Btw så upptäckte jag att mitt spel blir laggigt pga ENB...har skrivit om problemet tidigare i tråden. Spelet flyter på hur bra som helst i vanliga fall. Sen går jag in nånstans, och när jag kommer ut så går det väldigt hackigt, trots att samma område tidigare flöt på hur bra som helst.

Det roliga är att om man tabbar ur spelet och sen in igen så försvinnet hacket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har över 100 mods...så vilken?

EDIT: Btw så upptäckte jag att mitt spel blir laggigt pga ENB...har skrivit om problemet tidigare i tråden. Spelet flyter på hur bra som helst i vanliga fall. Sen går jag in nånstans, och när jag kommer ut så går det väldigt hackigt, trots att samma område tidigare flöt på hur bra som helst.

Det roliga är att om man tabbar ur spelet och sen in igen så försvinnet hacket.

Konstigt att det slutar lagga. Vad hade du för hårdvara. För mig så flyter det bra med ENB. Använder du NMM? I såna fall kan du inakivera och aktivera den igen så borde det fixa sig. Det tar ett tag med 100 mods, men du kan ju testa spelet efter varje mod så ser du om det fixat sig

Kan det inte vara nån av DLC filerna? Du har Heratfire, Dawnguard och Dragonborn installerat? tyckte jag såg lite text om dessa i error loggen. Testa att installera om dessa

Använder du Unofficial Skyrim Patcharna? testa att installera dem

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Konstigt att det slutar lagga. Vad hade du för hårdvara. För mig så flyter det bra med ENB. Använder du NMM? I såna fall kan du inakivera och aktivera den igen så borde det fixa sig. Det tar ett tag med 100 mods, men du kan ju testa spelet efter varje mod så ser du om det fixat sig

Kan det inte vara nån av DLC filerna? Du har Heratfire, Dawnguard och Dragonborn installerat? tyckte jag såg lite text om dessa i error loggen. Testa att installera om dessa

Använder du Unofficial Skyrim Patcharna? testa att installera dem

Jag kör med NMM, ja. BOSS och Wrye Bash dessutom. Städar mods i TES5Edit.
Har en i5 2500K och ett GTX 680, 8GB RAM.
Har alla 3 DLC, jepp.

Har använt inofficiella patcherna förut, men tycker dom har, för mig, introducerat mer problem än vad dom gjort nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag kör med NMM, ja. BOSS och Wrye Bash dessutom. Städar mods i TES5Edit.
Har en i5 2500K och ett GTX 680, 8GB RAM.
Har alla 3 DLC, jepp.

Har använt inofficiella patcherna förut, men tycker dom har, för mig, introducerat mer problem än vad dom gjort nytta.

Konstigt att USKP har skapat fler problem, men jag läste igår att dessa patchar fixat en del av scriptfelen du hade i logen. Du kan ju i alla fall testa att ta ner alla dessa patchar och testa, annars är det ju bara att avaktivera dessa. Spara spelet i en separat savefil, annars kanske spelet inte startar igen om du laddar in spelet med dessa patchar inaktiverade senare

Får du samma fel om du skapar ett nytt spel?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Konstigt att USKP har skapat fler problem, men jag läste igår att dessa patchar fixat en del av scriptfelen du hade i logen. Du kan ju i alla fall testa att ta ner alla dessa patchar och testa, annars är det ju bara att avaktivera dessa. Spara spelet i en separat savefil, annars kanske spelet inte startar igen om du laddar in spelet med dessa patchar inaktiverade senare

Får du samma fel om du skapar ett nytt spel?

Aha. Frågan är dock om den fixar krascherna.

Japp, samma fel i nytt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Aha. Frågan är dock om den fixar krascherna.

Japp, samma fel i nytt spel

Det står ju i loggen att filer saknas. Frågan är ju bara vad som fattas

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Det står ju i loggen att filer saknas. Frågan är ju bara vad som fattas

Jo...får inga fel i TES5Edit iaf

Permalänk
Medlem

EDIT: Kommit några bra mods på senaste?

Skrivet av Damodred:

Är det nån som har bra koll på hur man klumpar ihop flera moddar?
Jag går över 255- gränsen hela tiden. Rensade 30 esps men var uppe i taket någon vecka senare igen.
Jag vill kunna slå ihop alla moddar som liksom hänger ihop - exempelvis den där som gör att båtar gungar i vattnet, det är fem eller sex eps. Eller alla Immersive patrols/forts/osv moddar.

Det finns en version utav Immersive patrols med endast 1 .esp. (:

Skrivet av Tinardirith:

Anledningen till 60 fps är att klockan ingame går för snabbt om du har för hög fps (kortare dagar), detta kan även få quests att bugga.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

EDIT: Kommit några bra mods på senaste?

Det finns en version utav Immersive patrols med endast 1 .esp. (:

Anledningen till 60 fps är att klockan ingame går för snabbt om du har för hög fps (kortare dagar), detta kan även få quests att bugga.

Jag minns också när man öppnade dörrar så flög alla böcker från hyllorna ut över hela rummet. Jag brukar kolla på Hodilton ganska mycket när det gäller mods till Skyrim. Han visar nytt varje dag

Här rör sig vapnet mer naturligt när det sitter på ryggen

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag minns också när man öppnade dörrar så flög alla böcker från hyllorna ut över hela rummet. Jag brukar kolla på Hodilton ganska mycket när det gäller mods till Skyrim. Han visar nytt varje dag

Här rör sig vapnet mer naturligt när det sitter på ryggen
https://www.youtube.com/watch?v=qsm9xVgPkBw&list=UUoEjvAplB6G...

Zzz kan inte se klippet... HDT equipment låter dock väldigt intressant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Zzz kan inte se klippet... HDT equipment låter dock väldigt intressant.

Varför kan du inte? funkar den inte på youtube heller?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Varför kan du inte? funkar den inte på youtube heller?

Nej bara en slutkörd lina... :/

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Inte kraschat på ganska många timmar nu
Men hackandet finns kvar. Går ner till ~12 FPS, tabbar ur och går in så går den upp till över 40 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Inte kraschat på ganska många timmar nu
Men hackandet finns kvar. Går ner till ~12 FPS, tabbar ur och går in så går den upp till över 40 FPS

Fixade alltså alla felmeddelanden som du hade?

Testa denna fake fullscreen modden så kanske det funkar bättre http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/40706/?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare