The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Ang flaskhalsar så har ni givetvis rätt om att konsolerna skapar problem för spelutvecklingen tekniskt sett, men ja dagens konsoler. Det är ett år kvar tills det släpps, och säkert kommer det att skjutas upp som alla andra spel. Det har blommat upp flera rykten för flera månader sen om att Sony vill vara först ut i den kommande generationens konsoler. Jag ristar inte in något i sten nu men för spelutvecklingens skull så hoppas jag att Bethesda fokuserar på pc-versionen och gör konverteringar till de kommande konsolerna. För let's face it: denna generationen kommer inte att vara för evigt. Deras skapare kanske vill det men en konsol lever inte mkt längre än såhär. Det kommer nya o det snart!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Ang flaskhalsar så har ni givetvis rätt om att konsolerna skapar problem för spelutvecklingen tekniskt sett, men ja dagens konsoler. Det är ett år kvar tills det släpps, och säkert kommer det att skjutas upp som alla andra spel. Det har blommat upp flera rykten för flera månader sen om att Sony vill vara först ut i den kommande generationens konsoler. Jag ristar inte in något i sten nu men för spelutvecklingens skull så hoppas jag att Bethesda fokuserar på pc-versionen och gör konverteringar till de kommande konsolerna. För let's face it: denna generationen kommer inte att vara för evigt. Deras skapare kanske vill det men en konsol lever inte mkt längre än såhär. Det kommer nya o det snart!

Är det inte tänkt att dagens konsoler ska leva i ytligare 5 år eftersom kinect och move kom?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tänkt? nej, det är vad m$, sony o gärna nintendo vill eftersom de då inte behöver lägga ut mer pengar på att ta fram nya konsoler. Men marknaden är mättad nu, det går inte att krama ur mer kraft ur konsolerna än vad som redan görs. Om det hade kunnats så hade tex Crysis 2 inte bantats ner så mkt på konsolversionerna.

Kinect och move kommer inte ensamma hålla igång marknaden i 5 år till, det fattar både m$ o sony. Vad jag har hört och kan tänka mig så kommer de att vara kompatibla med kommande generation.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Ang flaskhalsar så har ni givetvis rätt om att konsolerna skapar problem för spelutvecklingen tekniskt sett, men ja dagens konsoler. Det är ett år kvar tills det släpps, och säkert kommer det att skjutas upp som alla andra spel. Det har blommat upp flera rykten för flera månader sen om att Sony vill vara först ut i den kommande generationens konsoler. Jag ristar inte in något i sten nu men för spelutvecklingens skull så hoppas jag att Bethesda fokuserar på pc-versionen och gör konverteringar till de kommande konsolerna. För let's face it: denna generationen kommer inte att vara för evigt. Deras skapare kanske vill det men en konsol lever inte mkt längre än såhär. Det kommer nya o det snart!

Nästa generation konsoller ligger garanterat längre fram än så, med tanke på att det inte finns något officiellt uttalande än. Och Sony har ju själva sagt tidigare att dom tänker chilla ett antal år till med en ny generation jämfört med Microsoft som är i större behov av bättre hårdvara. Med nya plattformar så kommer även nya utvecklarverktyg och system att lära sig för spelutvecklarna, vilket pushar ännu mer på en release för nästa generations konsoller.

Nä, det där känns inte realistiskt i min värld. Dom kommer vela släppa spelet på alla vettiga tillgängliga plattformar inom så kort tid som möjligt, så att dom får igen sina utvecklingskostnader och kan mjölka vidare med DLC/expansioner. Utvecklingen till de olika plattformarna går ju dessutom oftast mer eller mindre parallellt på så stora företag, så om PC-versionen är halvklar i dagsläget så ligger nog garanterat även PS3- och 360-versionerna i ett liknande stadie också, vilket vore orealistiskt att dumpa bara för att det kommer en ny generation konsoller om några år, kanske.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av hersses:

Ang flaskhalsar så har ni givetvis rätt om att konsolerna skapar problem för spelutvecklingen tekniskt sett, men ja dagens konsoler. Det är ett år kvar tills det släpps, och säkert kommer det att skjutas upp som alla andra spel. Det har blommat upp flera rykten för flera månader sen om att Sony vill vara först ut i den kommande generationens konsoler. Jag ristar inte in något i sten nu men för spelutvecklingens skull så hoppas jag att Bethesda fokuserar på pc-versionen och gör konverteringar till de kommande konsolerna. För let's face it: denna generationen kommer inte att vara för evigt. Deras skapare kanske vill det men en konsol lever inte mkt längre än såhär. Det kommer nya o det snart!

Vad gäller xbox 720 så är tidigaste släpp satt till sent 2012, så jag gissar att det ligger till ungefär lika med PS4. Vi får nog vänta minst två år till med andra ord.

Permalänk
Medlem

Ja, ni har verkligen koll på marknadsföring... Oavsätt hur långt ett företag har kommit i utvecklingen med en ny konsol så sätter inget av dem ett releasedatum flera år bort, o absolut inte när det gäller att vara först ut i nästa generation. Sony har gått ut med det klart och tydligt att de tänker satsa på att vara först ut. Om de tex säger att de släpper den den 27:e maj 2012 så fattar ni väl hur lätt det är för de andra att försöka släppa sin tidigare. Nej, när de väl tänker släppa en ny konsol så annonserar de det runt 6 mån innan. Jag tror snarare att nån av dem kommer släppa sin konsol i första kvartalet 2012.
Oavsätt till vilka format Skyrim kommer till nu så tycker jag de borde vänta med konsolversionerna...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Om ni har svårt att tro på det jag säger så kolla in denna artikeln, det är dock inte orginalartikeln eftersom japanska tror jag inte många förstår. Men några viktiga punkter med den: enligt en läcka så ska Sony redan 2008 ha börjat snegla på ny hårdvara för sin kommande konsol, de tänker vara först ut. Första Playstation 4-detaljerna? - Gamereactor Sverige -
Visst, det är inte bekräftat eller nått men med tanke på omständigheterna så är det absolut inte omöjligt. De har tex gått från den konsol som säljts bäst till den som säljt sämst, de släppte sin konsol sist och de har förstått att det ofta säljer bättre om man är snabbare ute med en ny konsol. Det är klart de börjar kika efter nästa generation.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Undrar om Max von Sydow gör någon röst i spelet, eller om det bara är till trailern.

Jag tror att hans röst i trailern är en hint om att vi kommer få se (höra) röstskådisar i Skyrim. Det är ju något som det klagats på från Oblivion.

Ingen som hittat några screens eller annat? Jag sitter på jobbet och allt med "game" i verkar blockat så det enda jag hittar just nu är denna:
http://www.technewz.eu/magazine/wp-content/uploads/2009/10/El...

Dock är det svårt att vara källkritisk när jag inte kan se på mer än bara bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Är det inte tänkt att dagens konsoler ska leva i ytligare 5 år eftersom kinect och move kom?

PSmove är ett experiment och fortfarande i betastadiet. Vi kommer nog snart få se en mycket bättre version planerad till PS4

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad gäller xbox 720 så är tidigaste släpp satt till sent 2012, så jag gissar att det ligger till ungefär lika med PS4. Vi får nog vänta minst två år till med andra ord.

Vet inte vad du har för källa på det. Tänkte att jag skulle visa en annan: The next Xbox 720 to be out in 2011-12 According to Microsoft!|thebossman
som visar snarare på nånstans under 2011(alternativt tidigt -12) och inte sent 2012 som du säger. Men om du har någon källa som stödjer din kommentar så visa den gärna...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd

Underbart längtar

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om när nya konsoler kommer, detta spelet ska köras på PC den som gör något annat får ju bara skylla sig själv

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Vem bryr sig om när nya konsoler kommer, detta spelet ska köras på PC den som gör något annat får ju bara skylla sig själv

Vi bryr oss eftersom det kommer vara ett multiplattformsformat och ribban brukar sättas därefter... PC-versionen kommer att vara en bråkdels snyggare men inte mkt.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hersses:

Vi bryr oss eftersom det kommer vara ett multiplattformsformat och ribban brukar sättas därefter... PC-versionen kommer tyvärr att vara en bråkdels snyggare men inte mkt.

Du glömde ett ord Fast å andra sidan är ju sånt här svårt att påverka.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad gäller xbox 720 så är tidigaste släpp satt till sent 2012, så jag gissar att det ligger till ungefär lika med PS4. Vi får nog vänta minst två år till med andra ord.

Det var ju bara någon månad sen Microsoft sade att de hade nått 360'ns halva livstid.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du glömde ett ord Fast å andra sidan är ju sånt här svårt att påverka.

Det var ju bara någon månad sen Microsoft sade att de hade nått 360'ns halva livstid.

Jo, men hur definierar man en konsols livstid? Min uppfattning är så länge det utvecklas spel till konsolen. Och med tanke på att till tex Dreamcast så finns det fortfarande utvecklare som kommer med nya spel till den konsolen. Första xbox kan vi oxå kalla död, men det kom även några spel efter att 360 hade kommit.
Alltså den nya generationen kommer säkert innan denna har "dött ut".

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hersses:

Jo, men hur definierar man en konsols livstid? Min uppfattning är så länge det utvecklas spel till konsolen. Och med tanke på att till tex Dreamcast så finns det fortfarande utvecklare som kommer med nya spel till den konsolen. Första xbox kan vi oxå kalla död, men det kom även några spel efter att 360 hade kommit.
Alltså den nya generationen kommer säkert innan denna har "dött ut".

Förstod det mer som att de inte hade några planer på att byta ut den inom de närmsta 4-5 åren. Men framtiden är ju väldigt osäker att förutspå.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Tillbaka till spelet tycker jag allt grappar

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du glömde ett ord Fast å andra sidan är ju sånt här svårt att påverka.

Det var ju bara någon månad sen Microsoft sade att de hade nått 360'ns halva livstid.

Microsofts nya strategi vad gäller sina produkter är att stödja dom och fortsätta släppa patchar i ca 10 år från dess lansering, detta betyder inte att produkten kommer vara "levande" vid 2015 och att utvecklare fortsätter släppa spel till den. Microsofts plan ang xbox är en nylansering var 7:e år har dom också nyligen sagt, såklart att dom behåller stödet för den gammla ett par extra år som överlappning och för att ge kunderna tid att gå över till det nyare.

Permalänk
Entusiast

Längtar som fan, moddat Oblivion bästa spelet i världen!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Jag tror att hans röst i trailern är en hint om att vi kommer få se (höra) röstskådisar i Skyrim. Det är ju något som det klagats på från Oblivion.

Ingen som hittat några screens eller annat? Jag sitter på jobbet och allt med "game" i verkar blockat så det enda jag hittar just nu är denna:
http://www.technewz.eu/magazine/wp-content/uploads/2009/10/El...

Dock är det svårt att vara källkritisk när jag inte kan se på mer än bara bilden

Jag hoppas verkligen att det är en in-game-bild, men den ser lite väl för fotorealistisk ut för att vara id Tech 5.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Jag hoppas verkligen att det är en in-game-bild, men den ser lite väl för fotorealistisk ut för att vara id Tech 5.

Dom använder en ny egen motor, inte Tech5.

Och angående röster så ska man väl inte hoppas på för mycket då dom trots allt hade Patrick Stewart i Oblivions intro, och de ynka första 10 minuterna i spelet. Men det kan ju å andra sidan inte bli mycket sämre än så, så det blir nog garanterat till det bättre iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom använder en ny egen motor, inte Tech5. .

Ofan Där ser man.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas på en djupare politik den här gången, så som den var i Daggerfall och ett större djup när det kommer till de olika fraktionerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Jag hoppas verkligen att det är en in-game-bild, men den ser lite väl för fotorealistisk ut för att vara id Tech 5.

Lär inte vara in-game.
Ser ut som en verklig bild nån redigerat litegrann.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Icipher:

Jag tror att hans röst i trailern är en hint om att vi kommer få se (höra) röstskådisar i Skyrim. Det är ju något som det klagats på från Oblivion.

Ingen som hittat några screens eller annat? Jag sitter på jobbet och allt med "game" i verkar blockat så det enda jag hittar just nu är denna:
http://www.technewz.eu/magazine/wp-content/uploads/2009/10/El...

Dock är det svårt att vara källkritisk när jag inte kan se på mer än bara bilden

Drömma kan man ju, men hur fan skulle konsolerna palla det där:(
Dessa jävla konsoler!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hoppas att Skyrim faktiskt bjuder på en internsant handling. Oblivions huvudstory var ju så tråkig och ointressant att jag aldrig orkade klara den. Dark Brotherhood sidostoryn hade dock en bra handling.

Visa signatur

Combustible lemons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Lär inte vara in-game.
Ser ut som en verklig bild nån redigerat litegrann.

Tror knappast det heller.
Den där bilden är förresten en gammal bild jag sett cirkulera för länge sedan och har knappast med TES V att göra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det var ju bara någon månad sen Microsoft sade att de hade nått 360'ns halva livstid.

Det behöver dock inte betyda att de inte släpper en ny konsoll innan. PS2 har sålts vid sidan av PS3 under rätt lång tid t.ex, även om det kanske inte är något man ser i svenska butiker direkt.

När det gäller Skyrim så är jag intresserad, vi får nog veta mer relativt snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tror knappast det heller.
Den där bilden är förresten en gammal bild jag sett cirkulera för länge sedan och har knappast med TES V att göra.

Om de jobbat med spelet i minst 2 år och säkert lite till så kan väl bilden funnits sedan början. Den innehåller ju bara bastexturer och vatten som säkert utvecklats tidigt. Inte vet jag men jag tycker nog inte att bilden i sig är speciellt fantastisk, det som ska bli kul att se är motorn, naturen och AI:n. Hoppas på mycket jobb på karaktären också, tycker det ofta är snygga "realistiska" miljöer men en gubbe som ser tecknad ut. Eller som en kokt torsk som i vanilla oblivion... Det måste vara balans i alla delar.

Permalänk

Kan nästan lova att den bilden inte är äkta, ser mer ut som -folk redan sagt- ett manipulerat foto. Däremot så är antagligen grafiken väldigt bra men att den ser ut just sådär tror jag inte, ser inte ut som "spelgrafik" någonstans.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR